Gå til innhold

10 000 rpm harddisk ?


sull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er SCSI som er diskusjonen her...

 

80pins er til bruk i servere der man trenger å bytte disker under kjøring. Det du trenger er en disk som er 68pins samt en SCSI-kontroller. Skal du kjøpe den 80pins disken, trenger du gjerne en overgang til 68pin og da er prisen totalt omtrent der disken som surbz00r linka til.

 

Å kjøre OS på en SCSI-disk er ikke annet enn å anbefale. Har kjørt SCSI til OS, programmer og spill siden 2000 og det deilig (men dyrt) :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det er SCSI som er diskusjonen her...

 

80pins er til bruk i servere der man trenger å bytte disker under kjøring. Det du trenger er en disk som er 68pins samt en SCSI-kontroller. Skal du kjøpe den 80pins disken, trenger du gjerne en overgang til 68pin og da er prisen totalt omtrent der disken som surbz00r linka til.

 

Å kjøre OS på en SCSI-disk er ikke annet enn å anbefale. Har kjørt SCSI til OS, programmer og spill siden 2000 og det deilig (men dyrt) :)

Hvilken kontroller må jeg ha for "Seagate Cheetah 15K.3 36.7GB 68 pin Ultra320 ST336753LW 15000RPM 8MB cache"

 

Hvor finner jeg denne kontrolleren som passer denne disken?

Lenke til kommentar

vurderer og få tak i en slik disk jeg også, enten Raptor 36GB eller 74GB.

skulle gjærne lastet Winows ennda raskere og gjærne også programmer/spill men er de såpass mye raskere at det er verdt det? diskene er jo små og ser ut til å ha høyt støynivå med oppgitt 32-36Db.

 

starter nå WINXP på ca 30-35sek. vil det f.eks være mulig å starte på rundt 20Sek med disse diskene eller er dem ikke bortimot dobbelt så raske?

 

hvis ikke blir det heller 2X250GB Seagate EL WDC

vet at Seagate disker har lavt støynivå, men har hørt rykter om at de måtte fjerne støydempingen nå. bråker de nye 250,300 og 400GB diskene fra Seagate like mye som WD nå tro? :hmm:

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
vurderer og få tak i en slik disk jeg også, enten Raptor 36GB eller 74GB.

skulle gjærne lastet Winows ennda raskere og gjærne også programmer/spill men er de såpass mye raskere at det er verdt det? diskene er jo små og ser ut til å ha høyt støynivå med oppgitt 32-36Db.

 

starter nå WINXP på ca 30-35sek. vil det f.eks være mulig å starte på rundt 20Sek med disse diskene eller er dem ikke bortimot dobbelt så raske?

 

hvis ikke blir det heller 2X250GB Seagate EL WDC

vet at Seagate disker har lavt støynivå, men har hørt rykter om at de måtte fjerne støydempingen nå. bråker de nye 250,300 og 400GB diskene fra Seagate like mye som WD nå tro? :hmm:

Her snakker jeg vel ikkje om noen raptor, men jeg skulle gjerne vite hvilken SCSI kontroller jeg må ha for Seagate Cheetah 15K.3 68pin!

 

Det finnes jo eevig mange SCSI kontrollere på markedet! Ganske lett å bli forvirra....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...