Gå til innhold

Skatt er tyveri!


Anbefalte innlegg

Forsvarfrihet: Om flertallet blir kjent med meg, finner en meget god grunn, og mener at jeg skal drepes vil jeg måtte godta dette, men ikke være enig. Fordi jeg er av prinsipp mot vold, drap og annet som skader enkeltindivider. Utgjevning av goder er noe jeg støtter, derfor støtter jeg også skatter og avgifter, noe må jo pengene til veier osv. komme fra også.

Dette viser hvor verdiløs du selv føler deg, stakkaren. Du mener selv at andre kan drepe deg om de ønsker det. Det er ikke legitimt med mindre du selv mener det er greit. Hvilket du gjør. Så jeg utroper fatwa på sluffy. Alle som er for det frie system må fjerne seg med de som ønsker tvang!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utgjevning av goder er noe jeg støtter, derfor støtter jeg også skatter og avgifter, noe må jo pengene til veier osv. komme fra også.

Enig.

Snylterene for fritt snakke om tyveri! Dette må forhindres. Jeg utlover en dusør på 1 kr per hode for hver snylter. Da kan man lett skaffe seg 6 mrd. Dette er forøvrig ikke umoralsk. Snylterene ønsker å intiere tvang, å forsvare seg mot tvang ved å bruke tvang er ikke galt.

Lenke til kommentar
Forsvarsfrihet: ler deg retningslinjene, helst.

Å jasså? Er det ditt forsvar mot min uslålige ideologi som kan beskrives i et begrep: Frihet.

 

Hva tenker du på egentlig?

Jeg tenker på reglene for forumet.

 

Som du har lest ? Regler.

 

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe.

 

Siden når ble det høflig å kalle noen for dårer eller stakkarer ?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Forsvarsfrihet: ler deg retningslinjene, helst.

Å jasså? Er det ditt forsvar mot min uslålige ideologi som kan beskrives i et begrep: Frihet.

 

Hva tenker du på egentlig?

Jeg tenker på reglene for forumet.

 

Som du har lest ? Regler.

 

Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe.

 

Siden når ble det høflig å kalle noen for dårer eller stakkarer ?

Jeg kaller en spade for en spade, uansett hva spaden mener om det.

Lenke til kommentar

Svarene i denne tråden beviser at nordmenn ikke lærer å tenke i enhetsskolen (les: indoktrineringsanstalten for sosialisme). Det er ikke én – jeg gjentar: ikke én – person som klarer å holde seg til saken å adressere «Forsvarfrihet»s poeng.

 

Spørsmålet er ikke om skatt er bra; spørsmålet er ikke om skatt er nødvendig; spørsmålet er om skatt er tyveri.

 

Lær dere å tenke rasjonelt før dere åpenbarer kunnskapsløsheten deres på internett.

Lenke til kommentar

Om skatt er tyveri kommer an på øynene som ser. Jeg er villig til å betale, derfor vil jeg ikke se på det som tyveri (jeg gir frivillig fra meg). Forsvarfrihet mener tydligvis ikke det samme, og vegrer seg mot å betale, derfor kan det i hans/hennes øyne oppfattes som tyveri. Og da er man innpå grunner til å betale skatt igjen.

Lenke til kommentar
Fordi demokratiet mener at det er greit, kan vi også kreve av deg. Eller så kan du få lov til å flytte til Monaco, Panama eller hvor det måtte passe deg.

Det er uinteressant hva demokratiet mener. En moped er ikke en bil som følge av at demokratiet "mener" det. Jeg vil bo på min eiendom, en eiendom som forøvrig blir krenket daglig, samtidig som min lønningspose, og all maten jeg kjøper, bensinen jeg bruker og røyken jeg røyker også blir.

Lenke til kommentar
En tyv er en som tar fra en annen uten at personen selv har godtatt det. Skatt er da som følge av dette en mer sofistikert måte å stjele på. Da "staten" har godkjent tyveriet. Jeg håper massene samler seg mot denne overformyndende institusjonen, og nekter å la den røve oss noe mer. Innfør frihet!

Dersom ingen betaler skatt, hvem skal betale for frihetssystemet ditt?

Anarki er jeg sterkt i mot, det er å gå årtusner tilbake i tid, forde det er det vi får dersom det ikke er penger til et system til å styre samfunnet.

Lenke til kommentar
Dersom ingen betaler skatt, hvem skal betale for frihetssystemet ditt?

Betale for frihet? Det er en selvmotsigelse at man må betale for å frihet. Da man hvis man betaler under tvang, ikke er fritt.

 

Anarki er jeg sterkt i mot, det er å gå årtusner tilbake i tid, forde det er det vi får dersom det ikke er penger til et system til å styre samfunnet.

Jeg er i mot anarki. Jeg er for et fritt samfunn. Anarki kan innebære tvang.

Lenke til kommentar
Fordi demokratiet mener at det er greit, kan vi også kreve av deg. Eller så kan du få lov til å flytte til Monaco, Panama eller hvor det måtte passe deg.

Det er uinteressant hva demokratiet mener. En moped er ikke en bil som følge av at demokratiet "mener" det. Jeg vil bo på min eiendom, en eiendom som forøvrig blir krenket daglig, samtidig som min lønningspose, og all maten jeg kjøper, bensinen jeg bruker og røyken jeg røyker også blir.

Hvor får du i såfall eiendommen din, bensinen din, bilen din, røyken din og maten din fra dersom det ikke er en infrastruktur betalt av noen til å skaffe det?

Eiendommen din hadde du mest sansynlig slost deg til, maten måtte du produsere eller stjele og bensinen hadde du ikke i det hele tatt forde ingen hadde giddet lete etter olje forde ingen viste at den var der (i steinalderen).

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Hvor får du i såfall eiendommen din, bensinen din, bilen din, røyken din og maten din fra dersom det ikke er en infrastruktur betalt av noen til å skaffe det?

Fra produsentene! Det er de som produserer, ikke staten hvis det er det du tror.

 

Eiendommen din hadde du mest sansynlig slost deg til, maten måtte du produsere eller stjele og bensinen hadde du ikke i det hele tatt forde ingen hadde giddet lete etter olje forde ingen viste at den var der (i steinalderen).

Nei, i et fritt samfunn vil ingen krenke andres eiendom.

Lenke til kommentar
En tyv er en som tar fra en annen uten at personen selv har godtatt det. Skatt er da som følge av dette en mer sofistikert måte å stjele på. Da "staten" har godkjent tyveriet. Jeg håper massene samler seg mot denne overformyndende institusjonen, og nekter å la den røve oss noe mer. Innfør frihet!

Heh. Kanskje det.

 

Menneh. Gutten. Siden det virker som at du har alle svarene. Kan ikke du, når du finner det for godt, foreslå et alternativ for skatt. Du sier skatt ikke hører hjemme i et fritt samfunn. Hva er det da du mener ville fungert bedre?

 

Herre. Hvis du finner en løsning som dekker samfunnets behov like bra, om ikke bedre, så skal jeg personlig komme å besøke deg sånn at vi kan stikke ned på stortinget å holde tale.

 

I'm behind you all the way, buddy, hvis du klarer dette. :thumbup:

 

Du kan gjerne betale, men du har ingen rett til å initiere fysisk tvang mot meg.

 

Ta det med ro. Ingen her kommer til å tvinge deg.

 

Kemnerkontoret derimot. ;)

Lenke til kommentar

Skatt er per definisjon ikke tyveri. Det store flertall av innbyggere i landet mener at det er nødvendig med tvangsinnbetaling av skatt.

 

Altså, så lenge vi har demokrati, bestemmer dette hva som er tyveri og ikke. Hadde vi innført Forsvarfrihet sin latterlige ideologi kunne man kalt det tyveri selvsagt, men det er jo heldigvis ikke tilfellet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...