Gå til innhold

Skatt er tyveri!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du bestiller deg en ADSL linje, så har du ikke lyst til å betale regingen som kommer i posten senere da.

 

Når du bor her i Norge så må du betale en regning også. Det er ingen ting som er gratis!

 

Så slutt med det skatte tullet. Vi lever i verdens beste land og det er garantert ikke på grunn av oss innbyggere, så til gjengjeld så burde det ikke være noe stress å betale noen stakkars kroner til staten, så de kanskje kan opprettholde den standarden som vi har nå. Hva tror du vil skje hvis vi slutter å betale skatt?! Jo! Da tar oljepengene slutt! Og olje er noe som igjen også tar slutt, så da vil norge og noen hundre år være så fattig, og barna deres, slekta deres vil leve i denne fattig dommen fordi dere ikke gadd å betale skatt!! Enda dere har penger til det! Skatten regnes ut på grunnlag av hva du tjener gjør den ikke?

 

Ok, jeg er under 18 år og betaler ikke skatt enda, men jeg vil mer en gjerne betale skatt når jeg må det.

 

(Mulig ordene mine er rare, men dette er min egen mening om dette)

Lenke til kommentar
Og når du blir gammel og grå og har et stort behov for hjemmehjelp fordi du ikke engang kan tørke deg i rævva selv vil du fremdeles ønske at vi aldri betaler skatt?

 

 

:roll:

 

Skatt er viktig.

Slik tenker ikke de rikeste, de klarer som regel å snike unna et par millioner som de kan bruke på seg selv når de blir gamle. Ikke det at det er noe galt i akkurat det. Problemet er vel at de ikke tenker på de som for eksempel har vært uføretrygdet et helt liv, og blir pensjonert. De lever som regel mindre gunstig.

Lenke til kommentar
Og når du blir gammel og grå og har et stort behov for hjemmehjelp fordi du ikke engang kan tørke deg i rævva selv vil du fremdeles ønske at vi aldri betaler skatt?

 

 

:roll:

 

Skatt er viktig.

Det er appell til følelser noe som ikke hører hjemme i logisk argumentasjon. Det forsvarer ikke den virkelighet at skatt er tyveri.

Heh, når ble det ulovlig å appelere til følelser ?

 

Vennligst svar meg på spørsmålet, eller, du har kanskje tenkt å være et helt uavhengig menneske, det vil si, som aldri får bruk for andres skattepenger den dagen du får behov for det ?

 

tåpelig.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Slik som skattesystemet fungerer i den vestlige verden i dag, så kan man godt kalle det for tyveri, ja. Ola Nordmann betaler ca. 70% av det totale innkommet ut til skatter og avgifter til staten igjen. Den gjennomsnittlige amerikaner betaler ca. 85%.

Nesten INGENTING av det vi betaler i skatter kommer folket til gode - det havner hos dem som har mer enn nok fra før av. Hadde det virkelig gjort dét, så hadde hele den vestlige halvkule sett helt anderledes ut, m.h.t offentlige midler.

Lenke til kommentar

Jeg betaler skatt med et skjevt smil. Klart det hadde vært greit å betalt mindre, men jeg har det jo veldig godt da.... grei leilighet, 2 PCer, stort TV, finfint anlegg, OK møbler, nye klær, samt penger på bok. Alt sponset av min statstjenestemannslønn på brutto ca. 260 000 kr. Om jeg hadde betalt 20 000 mer i skatt hadde jeg fremdeles hatt det godt.

Lenke til kommentar
Vennligst svar meg på spørsmålet, eller, du har kanskje tenkt å være et helt uavhengig menneske som aldri får bruk for andres skattepenger den dagen du får behov for det ?

Noe som også innebærer å aødri bevege seg på offentlig vei, aldri se på NRK, osv.

 

Forsvarfrihet: Om flertallet blir kjent med meg, finner en meget god grunn, og mener at jeg skal drepes vil jeg måtte godta dette, men ikke være enig. Fordi jeg er av prinsipp mot vold, drap og annet som skader enkeltindivider. Utgjevning av goder er noe jeg støtter, derfor støtter jeg også skatter og avgifter, noe må jo pengene til veier osv. komme fra også.

Lenke til kommentar
Hvis du bestiller deg en ADSL linje, så har du ikke lyst til å betale regingen som kommer i posten senere da.

Hvis jeg bestiller en ADSl linje, betaler jeg av frivillighet.

 

Når du bor her i Norge så må du betale en regning også. Det er ingen ting som er gratis!

Staten driver mafia-virksomhet. Den tvinger deg til å bestille ting du ikke har lyst på.

 

Så slutt med det skatte tullet. Vi lever i verdens beste land og det er garantert ikke på grunn av oss innbyggere, så til gjengjeld så burde det ikke være noe stress å betale noen stakkars kroner til staten, så de kanskje kan opprettholde den standarden som vi har nå. Hva tror du vil skje hvis vi slutter å betale skatt?! Jo! Da tar oljepengene slutt! Og olje er noe som igjen også tar slutt, så da vil norge og noen hundre år være så fattig, og barna deres, slekta deres vil leve i denne fattig dommen fordi dere ikke gadd å betale skatt!! Enda dere har penger til det! Skatten regnes ut på grunnlag av hva du tjener gjør den ikke?

Du beskylder meg for å ønske fattigdom når det er DU som vil slavebinde de som produserer? De bruker 70 mrd av oljepengene i statsbudsjettet i dag. Pengene strekker mye lenger hvis den enkelte får bruke dem selv. Skatten regnes ut på grunnlag av hva man tjener, ja, det er sant. Men det legitimerer ikke det enorme tyveri vi står overfor.

 

Ok, jeg er under 18 år og betaler ikke skatt enda, men jeg vil mer en gjerne betale skatt når jeg må det.

Du kan gjerne betale, men du har ingen rett til å initiere fysisk tvang mot meg.

Lenke til kommentar
Vennligst svar meg på spørsmålet, eller, du har kanskje tenkt å være et helt uavhengig menneske som aldri får bruk for andres skattepenger den dagen du får behov for det ?

Noe som også innebærer å aødri bevege seg på offentlig vei, aldri se på NRK, osv.

Kraftig missforståing, eller, ville du missforstå ?

 

Ved uavhengig menneske mener ikke jeg det du hentyder til, heller om man har bruk for andres skattepenger, f.eks ved eldreomsorg.

 

 

Utgjevning av goder er noe jeg støtter, derfor støtter jeg også skatter og avgifter, noe må jo pengene til veier osv. komme fra også.

Enig.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Og når du blir gammel og grå og har et stort behov for hjemmehjelp fordi du ikke engang kan tørke deg i rævva selv vil du fremdeles ønske at vi aldri betaler skatt?

 

 

:roll:

 

Skatt er viktig.

Slik tenker ikke de rikeste, de klarer som regel å snike unna et par millioner som de kan bruke på seg selv når de blir gamle. Ikke det at det er noe galt i akkurat det. Problemet er vel at de ikke tenker på de som for eksempel har vært uføretrygdet et helt liv, og blir pensjonert. De lever som regel mindre gunstig.

Det er ikke noe galt i å gjøre det man kan for å beholde sitt produkt.

Lenke til kommentar
Og når du blir gammel og grå og har et stort behov for hjemmehjelp fordi du ikke engang kan tørke deg i rævva selv vil du fremdeles ønske at vi aldri betaler skatt?

 

 

:roll:

 

Skatt er viktig.

Det er appell til følelser noe som ikke hører hjemme i logisk argumentasjon. Det forsvarer ikke den virkelighet at skatt er tyveri.

Heh, når ble det ulovlig å appelere til følelser ?

Det er ikke ulovlig. Men det viser hvilket nivå du er på å appelere til føleser er Hitlers retorikk. Jeg baserer meg på rasjonell argumentasjon.

 

Vennligst svar meg på spørsmålet, eller, du har kanskje tenkt å være et helt uavhengig menneske som aldri får bruk for andres skattepenger den dagen du får behov for det ?

Dette er helt uinteressant for hvorvidt skatt er tyveri eller ei.

 

tåpelig

...sier dåren

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...