Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe AKG hodetelefoner?


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor kan jeg kjøpe AKG hodetelefoner?

Så en test på AKG K 405AFCII som jeg gjerne kunne ha tenkt meg.

 

Var både på Elkjøp, Lefdal, expert, Smart Club & Obs elektromarked + at jeg har leta etter de på mange webshopper, men ikke noe noen plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må innom en musikkbutikk, (de som selger gitarer, basser, trommer og synther og sånn.) Har du sjekket St. Olavs Musikksenter i Torggata 16, eller Filter i Operapassagen? Ellers har du en oversikt over omtrent alt i norsk musikkbransje på http://www.musikkweb.no , der kan du jo rote rundt til du finner noe. Eller du kan prøve dette: http://www.google.com/search?q=akg&ie=UTF8...l=no&lr=lang_no

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Vet ikke hvordan det er med de andre modellene, men jeg har K141 Monitor selv, og de er litt mørke i klangen. Tok litt tid med tilvenning for min del, og jeg må kompensere for det når jeg mixer med dem. Fordelen er at mixen blir litt lysere da når man kompenserer.

 

Lydkvaliteten er typisk AKG: Meget god. Tror nok du vil like å bruke AKG til hi-fi lytting (om du hovedsaklig skal høre på Mp3 ser jeg ingen grunn til å bruke en liten formue på hodetelefoner).

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor kan jeg kjøpe AKG hodetelefoner?

Så en test på AKG K 405AFCII som jeg gjerne kunne ha tenkt meg.

 

Var både på Elkjøp, Lefdal, expert, Smart Club & Obs elektromarked + at jeg har leta etter de på mange webshopper, men ikke noe noen plass.

 

endelig en som har peil på headset!

AKG er best! :woot:

 

Kjøpte forresten mitt i sverige :D

Lenke til kommentar
Lydkvaliteten er typisk AKG: Meget god. Tror nok du vil like å bruke AKG til hi-fi lytting (om du hovedsaklig skal høre på Mp3 ser jeg ingen grunn til å bruke en liten formue på hodetelefoner).

 

Vet jeg har poengtert det før, men det er ingen vanskeligheter med å få cd-kvalitet på mp3 (dvs at det høres likt ut, ikke at man kan rekonstuere orginalen, man får informasjonstap). Og mp3 er utrolig mye mer praktisk, hovedproblemet er at de fleste lydkort har en dårligere analog utgang enn en cd-spiller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i utsagnet "AKG er best!".

Ja, AKG lager kvalitetshodetelefoner, men hva som er best varierer etter personlig smak og bruksområde.

Når det gjelder mixing av musikk foretrekker jeg Technics sine headset, uten at jeg vil trekke frem alle argumentene for det her.

Derfor mener jeg at hva som er "best" varierer fra person til person.

 

Jeg har optisk inn og ut på mitt lydkort, Terratec SixPack 5.1 , men det er et stykke fra maskinen til forsterkeren, og jeg har ikke investert i optisk kabel enda, siden det er så dyrt. Har egentlig ikke noe behov for det heller, da analog phono er helt greit til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Akkurat det har jeg kommentert opptil fler ganger før. Ved 192kbps og oppover er det ikke lengre lett å høre forskjell på CD og Mp3 versjon, ihvertfall ikke med en bra rip. Mitt utgangspunkt var at folk flest fremdeles ripper i 128kbps.

 

Joda, men når du først invisterer i AKG er det rimelig å annta at du tenker litt på lydkvalitet, og ripper i noe annet en 128, men greit nok, jeg forstår argumentet ditt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...