Gå til innhold

Kjøp av dvd brenner....


Itw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elkjøp har faktisk et brukbart tilbud nå. Det er en dual layer DVD-brenner til 495kr. Så vidt jeg vet er det i hvertfall en hundrelapp billigere enn den billigste jeg kan finne i norske nettbutikker. Ved kjøp hos elkjøp slipper du porto også.

Merke og modell?

 

Finnes mange "mindre bra" DVD-Brennere på markedet, f.eks Lite-On, BTC, LG osv.....

Lenke til kommentar
Simen1: Hvis det er BTC'en du tenkte på så har ikke denne double layer støtte....

Da er det jeg som har misstolket annonsen til elkjøp. I annonsen står det bilde av en DVD-brenner med påskriften "dual DVD" og "8x". Jeg kan sitere selve annonsen her:

 

BTS

 

BTSDRW1108IM DVD-brenner som brenner både + og - formatet. Nødvendig software følger med! 8xDVD+/-R, 4xDVD+/-RW,12xDVD les!

Jeg liker ikke at de skriver så lite om produktet at vi må inn på forumet eller web for å finne informasjon om produktene. De DVD-platene på spindel som jeg pratet om er forresten av typen PcLine: "PCLDVD25MINUS" og "PCLDVD25PLUS" kaller de dem.

 

Jaja, godt vi har deg her så vi ikke går i fella. :thumbup:

Lenke til kommentar
Simen1: Hvis det er BTC'en du tenkte på så har ikke denne double layer støtte....

Da er det jeg som har misstolket annonsen til elkjøp. I annonsen står det bilde av en DVD-brenner med påskriften "dual DVD" og "8x". Jeg kan sitere selve annonsen her:

Hmm.. for å påpeke... er forskjell på dual-layer og dual-dvd brenner... kan virke forvirrende for de fleste, var det hos meg også i begynnelsen.

 

forskjellen:

dual layer = du har mulighet til å brenne i to lag (ca. 8,5 GB)

dual dvd-brenner = en brenner som har støtte for begge formatene, altså både + og - formatet.

Lenke til kommentar

OC-Freak, bare lurte på hvorfor du sier at lg brennere er mindre bra?

Finnes mange "mindre bra" DVD-Brennere på markedet, f.eks Lite-On, BTC, LG osv.....

 

Har hatt lg cdrw brenner og det er den beste brenneren jeg har hatt aldri feilbrenninger og bra overburn kapasitet.

 

Har nå en lg gsa4120b aldri en feil brenning og den brenner kjappt.

 

Vil bare vite om du har noen tester eller lignende til denne type brenner så jeg får sammenlignet? fant ingen sånn spesiellt utfyllende tester på cdfreaks

Lenke til kommentar

Har kun testet LG GSA-4040B og denne var IKKE bra. En kamerat i Korea sier følgende om sin LG GSA-4120B:

 

"Quite good with good/known media, but it's less good with unknown media and doesn't support many less known media at certified speed either. And the writing time is longer than for 12x with the Plextor PX-712A"

 

Mer enn dette kan jeg ikke si da jeg ikke har denne i hendene selv.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Simen1: Hvis det er BTC'en du tenkte på så har ikke denne double layer støtte....

Da er det jeg som har misstolket annonsen til elkjøp. I annonsen står det bilde av en DVD-brenner med påskriften "dual DVD" og "8x". Jeg kan sitere selve annonsen her:

Hmm.. for å påpeke... er forskjell på dual-layer og dual-dvd brenner... kan virke forvirrende for de fleste, var det hos meg også i begynnelsen.

 

forskjellen:

dual layer = du har mulighet til å brenne i to lag (ca. 8,5 GB)

dual dvd-brenner = en brenner som har støtte for begge formatene, altså både + og - formatet.

Hadde vært enklere om alle og alle butikkene hadde brukt de riktige ordene også ;)

 

Dual format = støtter både + og -.

 

Double layer = støtter DVD+R9 Double layer. ;)

Lenke til kommentar
Det har vel egentlig ikke noen hast, siden dobbeltlags-plater koster fra 99,- og oppover... :roll:

Kostet ikke vanlige enlags DVD-plater like mye (99,-) for ca 2 år siden?

 

Håper dobbeltlagplatene kommer ned i pris raskere enn de 1-2 årene enkeltlagsplater brukte.

 

Men skal man kjøpe DVD-brenner nå så ville jeg uansett valgt double-layer for å slippe å oppgradere den til neste år. Prisforskjellen på brennerne er jo ikke så stor.

 

Forresten: ca 1kr/GB på de billigste DVD-platene begynner å bli en meget bra pris.

Til sammenligning koster harddisker fra ca 4,5kr/GB. I motsetning til for 1-2 år siden så lønner det seg nå å lagre filer på DVD i stedet for på harddisker. (Rent kr/GB-messig)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Elkjøp har også BENQ DW1610A, til 695,-

Det er vel en grei pris for en god brenner, særlig hvis man bor i nærheten av en butikk, for da slipper man fraktkostnadene...  :)

Helt enig - bare obs! på at denne ikke støtter double layer.

Kanskje er litt ute på tynn is nå. Men viss du oppgradere den til DW1620 og innstalerer nyeste firmware, skal den ikke takle Double layer da??

 

Viss ikke så koster jo storebroren bare 100 lappen mere da.

 

peewee

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Elkjøp har også BENQ DW1610A, til 695,-

Det er vel en grei pris for en god brenner, særlig hvis man bor i nærheten av en butikk, for da slipper man fraktkostnadene...  :)

Helt enig - bare obs! på at denne ikke støtter double layer.

Kanskje er litt ute på tynn is nå. Men viss du oppgradere den til DW1620 og innstalerer nyeste firmware, skal den ikke takle Double layer da??

 

Viss ikke så koster jo storebroren bare 100 lappen mere da.

 

peewee

Så vidt meg bekjent kan man ikke oppgradere BenQ DW1610 til DW1620.

BenQ DW1600 kan derimot oppgraderes til DW1620.

Lenke til kommentar
Elkjøp har også BENQ DW1610A, til 695,-

Det er vel en grei pris for en god brenner, særlig hvis man bor i nærheten av en butikk, for da slipper man fraktkostnadene...  :)

Helt enig - bare obs! på at denne ikke støtter double layer.

Kanskje er litt ute på tynn is nå. Men viss du oppgradere den til DW1620 og innstalerer nyeste firmware, skal den ikke takle Double layer da??

 

Viss ikke så koster jo storebroren bare 100 lappen mere da.

 

peewee

Så vidt meg bekjent kan man ikke oppgradere BenQ DW1610 til DW1620.

BenQ DW1600 kan derimot oppgraderes til DW1620.

Stemmer det ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...