Gå til innhold

TEST: Dell UltraSharp 2001FP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nja, har sett på den og den var en skuffelse. Men så har jeg en 23" apple skjerm, så da er det meste en skuffelse.  ;)

 

Sikkert helt grei den skjermen, men til de som vil ha det beste har den ikke det den trenger.

Er det bare meg eller får denne posten dagens premie for "mest poengløse post for idag"

 

*vente i spenning på en smart**s som sier det samme om min*

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Det skal jo dog sies at denne skjermen ikke akkurat er ny fra Dell, da vi har hatt dem på datalabben på UiT siden i tidlig i vår, og det har kommet mange nye skjermer siden den gang. Vet riktignok ikke om Dell har kommet med noen, og orker ikke sjekke, men jeg personlig synes iallefall at denne skjermen er veldig bra. (Iallefall til å lese nettaviser og programmere...) :)

 

/ronny

Lenke til kommentar

Sjekket Dell, men kan ikke se at den er mulig å kjøpe for 7k? Noen som har link? I følge rabattforklaringen dems er jo rabatten allerede beregnet inn i oppgitte priser, som for 2001FP er ca 8,5K. Lurer på hva ansatte i Dell får denne for nå. Da jeg fikk denne gjennom en jeg kjenner i Dell måtte jeg betale 6,8K, full pris var 11-12K.

Lenke til kommentar

Jeg har planer om å kjøpe denne skjermen, og Dell har kjører kampanje på 15% avslag på denne. Men rabatten utgår 27.10 og prisene ble satt opp tidlig i dag.

Noe jeg ikke helt skjønner hvorfor..

Jeg har ringt og snakket med de på kundeservice, og de kunne gi meg dette tilbudet ut uka.

Lenke til kommentar

Også jeg har denne skjermen, men stusset litt over anmelderens problemer med ujevne farver. Kjørte en test selv i 1200x1600 med fullskjerm R, G og B i intensitet 255 og 128, men ser ikke problemene med farver som avtar mot sidene. Riktignok bør en sitte ganske rett foran skjermen, men selv etter mye prøving her ser jeg ikke farvefeil. Kanskje en burde sjekke en skjerm til for å være sikker?

 

Etter noen måneders bruk ser jeg nå ett piksel som er dødt. Ellers synes jeg strømforsyningen blir i varmeste laget etter noen timers bruk.

 

Jeg har også høyttaler fra Dell montert oppunder skjermen, det var et sant mareritt å få den på plass uten å bruke brekkjern. Nå sitter den så godt jeg tviler jeg noensinne får dem frahverandre.

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd med skjermen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...