Gå til innhold

Hvordan skrur jeg av emuleringsprogram?


Anbefalte innlegg

Jeg får denne feilmeldingen når jeg skal starte ett spill, noen som har peiling hvorfor?

"CD / DVD emulation software has been detected, please turn it off and re start the game".

Både Radeon og andre lignende programmer er skrudd av.

 

Spillet er Rome: Total war, har hørt det er andre som har hatt samme problem. Så litt på support siden dems, men det som sto som tips til hva som var feil funket ikke.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel den forbannede kopibeskyttelsen deres igjen da. Tror du rett og slett må avinstallere programmer som kan emulere en cd-rom, slik som Daemon Tools, Nero, Alcohol 120% osv. Eventuelt kan du bruke en crack, men det må du finne selv.

 

Det er rart at de ikke skjønner at de eneste som blir plaget av kopisperren er de som kjøper produktene. På piratkopier er beskyttelsen fjernet, og folkene som cracker spillene liker bare utfordringen. Forbrukerne sitter igjen med skjegget i postkassen.

Lenke til kommentar

Tre muligheter. Oppgrader til nyeste versjon av emuleringsprogramvaren; mulig at de(n) siste versjonen(e) omgår problemet. Det er stort sett et kappløp mellom utgivere av programvare og utviklere av piratvennlig software om hvem som klarer å ligge forerst.

 

Ellers må du enten avistallere programvaren, eller eventuelt finne en crack. Vær glad for at du ikke prøvde deg på Knights of Honour - den gjør en del av jobben for deg og omdøper daemon.dll til daemon.bak og herper hele programmet for deg.

Lenke til kommentar

Hei du, jeg sa det samme til en annen fyr som hadde problemer med kopibeskyttelse:

Det du gjør er å laste ned cd r win (freeware hvis du laster ned "prøve-versionen") og lager et såkalt "image" av alle cdene du har av rome:total war. Så kjører du denne cden i deamontools/clonecd/alkohol120%. Dette burde funke, men hvis de har lagt hard nok sperre så blir det nok bare tull = /

Lykke til anyways!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...