Gå til innhold

366 MHz billig-PC fra AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For den stakkaren som skal stå ved siden av å sveive bryr seg helt sikkert om hvor mye strøm PCen bruker.

 

Og at AMD skal tjene penger er sikkert, men ikke nødvendigvis på selve prossessoren. F.eks. kan dette være et prosjekt for å styrke samholde og den etiskeprofilen internt. Eller ren branding. Øke AMD sin sosiale profil overfor I-lands kunder osb.

Lenke til kommentar

Ironisk nok så er det vel ikke værre enn at halvparten av menneskene som skal bruke datamaskinene der nede dør fordi noen gjør "en god gjerning" som de skal ha avkastning på istedenfor å se om de har det aller viktigste først...

 

Jeg har også en sånn rekkefølge:

 

Mat så jeg ikke dør

Søvn så jeg kan holde meg våken

Klær så jeg ikke fryser

Dusj så jeg er ren..

 

videre kommer vi borti prioritetene:

internett

datamaskin (merk at det er viktigere med internett enn med maskin :p)

datamaskin

datamaskin

og penger til å kjøpe mer ting til datamaskinen!

 

Ser ikke helt poenget med å gi verdensbefolkningen internett når det største problemet der nede faktisk er at griske mennesker lager krig og elendighet med det triste faktum at de ikke har mat, vann eller medisiner...

Lenke til kommentar

Den benytter jo den nye Genode cpu'en fra AMD ... men er den planlagt solgt noen sted? de har jo en 1,4GHz, 1750+@14W som en "vifteløs" cpu ... den har eg lyst på. Bruker socket A til og med. Mer en nok for de fleste oppgaver.

 

..noen må begynne å selge den saken ... vil ha ... Alternativt er jo den VIA sin, men de er vel på et nivå snart der du MÅ ha vifte + at de bruker den dødsgamle og utgåtte socket 370 ... får jo ferdig HK med alt på ... men men

Lenke til kommentar
Ironisk nok så er det vel ikke værre enn at halvparten av menneskene som skal bruke datamaskinene der nede dør fordi noen gjør "en god gjerning" som de skal ha avkastning på istedenfor å se om de har det aller viktigste først...

 

Jeg har også en sånn rekkefølge:

 

Mat så jeg ikke dør

Søvn så jeg kan holde meg våken

Klær så jeg ikke fryser

Dusj så jeg er ren..

 

videre kommer vi borti prioritetene:

internett

datamaskin (merk at det er viktigere med internett enn med maskin :p)

datamaskin

datamaskin

og penger til å kjøpe mer ting til datamaskinen!

 

Ser ikke helt poenget med å gi verdensbefolkningen internett når det største problemet der nede faktisk er at griske mennesker lager krig og elendighet med det triste faktum at de ikke har mat, vann eller medisiner...

Vel, hvis de får kunnskap via internett og lærere, så kan de være med på å bygge opp landet på nytt økonomisk..for den største mangelen ligger i kunnskap..har de hadd kunnskap så har de klart å ordnet mat og et fungerene økonomisk system :roll:

Lenke til kommentar

vel vi har jo gitt ganske F i hele u-lands problematikken, vi sender mye heller soldater til u-land enn å støtte opp om økonomisk utvikling. Like mye EU, USA og vår skyld, vi klarer jo ikke gjøre felles front på området.

 

Vi har jo vært med og støttet invasjon i 2 land for å sikre olje til *kjent slemmt stort land*, så da kan vi like godt selge dem "billige" pc'er.

 

...neida, men slik billig pc er på tide at vi får uansett. De kan bli like populære her i landet (skoler, sosialmisbrukere, statlige institusjoner av ymse slag, andre lure folk med lite råd, andre organisasjoner med lite råd) .... helt genialt spør du meg. Hva F skal skoleværket (fra første til tiende + muligens videregående) med en kraftigere sak? De lærer jo ikke Adobe, 3D Studio, eller andre tyngre ting. De skal skrive og surfe, muligens tegne litt i et enkelt program osv.

Lenke til kommentar
Ironisk nok så er det vel ikke værre enn at halvparten av menneskene som skal bruke datamaskinene der nede dør fordi noen gjør "en god gjerning" som de skal ha avkastning på istedenfor å se om de har det aller viktigste først...

Så nylig om dette på TekstTV: det er ikke tilfelle at hele den afrikanske befolkning sulter, eller engang er underernært, selv i de land det skjer utgjør den rammede befolkningen en liten del (ref. Sudan, Darfur der den svarte delen av folket i sør sulter, mens den arabiske delen i nord ikke gjør det). Jeg bagatelliserer ikke de enorme problemene der, men en må tenke på at deler av kontinentet har til salt til maten. Det er nok disse dette er beregnet for.

 

Dersom disse landene bygger opp sin egen industri, vil de nok bli selvberget, på samme måten som diverse asiatiske land har før dem.

Lenke til kommentar

Selv om det bare skal fungere som en internett pc, synes jeg spesifikasjonene var litt for lave. Et stort minus er jo at 366 mhz ikke er nok til å titte på film for eksempel. Men hvis de bevist vil begrensen bruksområdet slik at man må kjøpe en pc til for å for eksempel se film er det jo greit. Ren spekulasjon fra min side.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt poenget med å gi verdensbefolkningen internett når det største problemet der nede faktisk er at griske mennesker lager krig og elendighet med det triste faktum at de ikke har mat, vann eller medisiner...

Vel, du har jo land som Inda og Kina (ca 2,5 mrd mennesker) der ikke alle sulter.

Lenke til kommentar
vel vi har jo gitt ganske F i hele u-lands problematikken, vi sender mye heller soldater til u-land enn å støtte opp om økonomisk utvikling. Like mye EU, USA og vår skyld, vi klarer jo ikke gjøre felles front på området.

nja, det har vel aldri vært så mange mennesker i verden som har fått dekket basisbehovene som nå. Ikke dermed sagt at alt er bra, men mye av problematiken ligger i landene selv. (uforutsigbart lovsystem, styresett, krig og uroligheter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...