Gå til innhold

Hvilken laptop er mest solid/slitesterk ?


Anbefalte innlegg

Hvilket laptop merke regnes for å være det med beste på kvalitet på det fysiske/utvendige, med tanke på

slitasje / støt / kvalitetsfølelse /skrangling osv..... ?

 

Hvem er solide Mercedes benz, og hvem er skranglete Hyundai , i laptop-verdenen ??

 

Og hvor faller for.eks Fujitsu Siemens på denne rangstigen ?

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk er iBook'en sett på for å være mer hardfør enn powerbookene. Dette reklamerer også Apple med, uten at jeg på noen måte sier powerbooken er dårlige, bare ikke like solide ;) .

 

Kan også nevne at IBM sine PC'er er svært solide. Ihvertfall de litt dyrere modellene. De har noen modeller som er billige og som ser "dyre" ut, men her er det solide Ti-skroget byttet ut med plast :thumbdown: .

 

Det er vanskelig å si om Fujitsu Siemens har solide PC'er, siden deres modeller varierer stort materialer og produsent. Ja Fujitsu Siemens produserer ikke alle modellene sine selv. Søk etter modellnavnet på google så finner du sikkert en test som gir deg svar :) .

 

Edit:

Har forøvrig hørt noen si at dell er litt "hyundai"....

Er dette riktig ?

Ja

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

Da kan jo jeg fortelle at det er de slettes ikke. De er laget av plast. Riper lett som F. PowerBooken riper også, og der vises det enda bedre.

 

IBM er kongen etter ekstremmaskiner fra Sony og Panasonic. (Panasonic ToughBook er absolutt vill her...)

 

Dell er litt opp og ned har jeg en følelse av. Har en kompis som har en 510m, og den virker både kompakt og bra, men finishen begynner å slite litt etter ett år i bruk på skole.

 

Kjører selv IBM X40. Denne begynner å vise tegn til slitasje på taster og musetaster (blir glatte og blanke...), men er ellers i finfin form.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

iBooken er laget av samme materiale som pleksiglass (polykarbonat). Å ja den får ganske lett riper (som pleksiglass). Derimot skal det ganske mye till å skade plasten. Innvending er det en beskyttende magnesiumramme og harddisken er støtsikret med en gummiramme. iBooken er med andre ord skapt for å tåle en trøkk.

 

Powerbooken derimot er et mer delikat vesen som fordrer en noe større grad av forsiktighet...

Lenke til kommentar
hvem er skranglete Hyundai , i laptop-verdenen ??

hehe.... nå har jeg hørt det også.... Neidu, Hyundai er sør-koreansk høykvalitet skal jeg si deg ;) Skal det være noe som er skranglete her så er iallfall Mercedes Benz nærmest vil jeg tro. Det er vel egentlig ingen bilmerker som virkelig er skranglete. Skal man selge biler så er det pent nødt til å holde en stund og det gjør de.

Lenke til kommentar
Ang. IBM (thinkpad) så har det vært tilfeller der de har blitt kjørt over av bil og vært like hele. Ellers har thinkpad blitt brukt på Himalaya-ekspedisjoner...

Himalayaekspedisjonar er då ikkje so harde for den bærbare i seg sjølv. Hardiskane derimot, dei kan slite. Dei fleste harddiskar er ikkje er anbefalt brukt over 3000moh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...