Gå til innhold

Beviser dette UFOenes realitet?


Anbefalte innlegg

Menmen, vi er jo aliens vi og, alt liv på denne planeten er romvesener. Dette beviser jo at det kan finnes romvesener andre steder og..

joda, det er faktisk ganske stor sjangse for at det er noen der ute, med tanke på at det finne milliarder av andre galaxer med milliarder av planeter, det er altså 1 mrd^1 mrd planeter der ute, hvis 1 av 100 000 000 er i likhet med jorden er det nesten garantert noen som har utviklet seg slik som oss, men nå må vi jo ta med mange andre levbare planeter også da, planeter med fast kjerne og med atmosfære, det må jo ikke være karbon-basserte livsformer, silisium kan også være basen for liv..

 

oksygen er heller ikke noe man må ha, hvorfor ikke bruke f.eks nitrogen eller hydrogen istedet for oksygen?

 

temperaturen kan også variere veldig, det forskere tenkte før var at planeten måtte være lik jorden, noe den faktisk ikke trenger...

 

det er vel 99% sjangse for at det finnes liv andre steder enn på jorden, men om det er disse som besøker jorden kan man jo ikke vite, det er ikke sikkert disse kan fly engang, men de kan også være mye smartere osv enn oss, dette er det ingen som vet, men det er ganske sikker at det finnes...

 

det er forresten ganske enkelt å finne jorden for avanserte livsformer da vi sender ut VELDIG masse signaler ut i rommet, men har ikke fått svar enda, kanskje de ikke klarer å sende slike signaler tilbake...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den filmen hopper jo over 9 sec....

det kan være ett fly eller helikopter som er der...

hessdalen er faktisk et veldig spennende fenomen. men, aliens er det nok ikke :-)

Tror nok ikke det er aliens jeg heller, men jeg synes det er litt spennende, ja. Det er jo ikke så langt fra her jeg bor heller. Jeg vet den filmen hopper over 9 sekunder, men jeg synes ikke det likner på noe helikopter. Og hvis det hadde vært et helikopter ville vel vitner (det bor jo faktisk folk der) kunne rapportert om det. Jeg vil tro det ikke er _så_ ofte det flyr helikopter (eller fly) gjennom Hessdalen.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i Hessdalen (uten at jeg så noe fenomen der og da) for å montere utstyr som skal detektere og filme dette fenomenet. Som hovedprosjekt i ingeniørutdanningen min utviklet gruppa mi et system som ved hjelp av kameraer detekterer fenomenet, triangulerer for å finne posisjonen til det, regner ut hastigheten til fenomenet osv. Vi måler også alt av vær-parametre, forstyrrelser i magnet-felt m.m. og vet at dette ikke er helikoptre el.l..

 

"UFO"'ene som sees er kuler av lys som forflytter seg (noen ganger med flere 1000 km/t) rundt i hessdalen. Beboerne der har sett slike lyskuler ute i hagen osv. i mange sekunder før de plutselig farer oppover åsen. Teorier går på at det er snakk om en eller annen form for energi som strømmer opp fra bakken i Hessdalen (Det er visst mye aktivitet og bevegelse i fjellgrunnen der) og forårsaker fenomenet på et eller annet vis. Mener å ha lest at de har tilsvarende i Australia et sted.

Lenke til kommentar
Lys lager vel ikke noe lyd, og det er MYE raskere en lyd... (det er det, ikke jeg som tar feil nå?)

Du kan ha foton-fonon-kobling, men det er vel eksotisk i denne sammenhengen...

 

Enig i at lys er raskere enn lyd, henholdsvis ca. 300000km/s og ca. 330m/s. Her snakker vi om noe som er raskere enn lyd, men langsommere enn lyd, dvs. det er noe som utstråler lys mens det beveger seg. Hvordan dette noe kan bevege seg supersonisk uten å lage støy er for meg et mysterium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...