Gå til innhold

Intel dropper Pentium-navnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pentium-> Hexium

La oss si at Pentium kommer fra gresk; pente = 5.

 

I så fall kan man si følgende:

 

Pentium 2 burde hett "exium".

Pentium 3 burde hett "eptium".

Pentium 4 burde hett "oktium".

Pentium 5 burde da hete "enneium".

I alle fall om vi hopper over Pentium Pro.

 

Se greske tall

 

Men etter å bruke Pentium Pro, 2, 3, 4 vegrer de seg mot å bruke Pentium 5, kanskje siden det blir dobbel-fem.

 

De vil nok helst unngå å begynne og telle på nytt, og kalle den Pentium 4 II.

 

Jeg foreslår at de lærer av Scott Adams og kaller neste prosessor "Procbert" :D

 

Skal bli spennende å se hva de mener med "en digital tone".

Blir vel mer riktig med utgangspunkt i dette?

 

[stjele]

[Pirke]

Pentium 2 burde hett "Hexium".

Pentium 3 burde hett "Heptium".

Pentium 4 burde hett "Octium".

Pentium 5 burde da hete "Enneium".

[/Pirke]

[/stjele]

 

 

Mange gode forslag her.

Vi får vel bare vente å se :)

Lenke til kommentar
Tror han sikter til at de første Pentiumene (60 MHz, 75 MHz og 90 MHz tror jeg det var) hadde trøbbel med flyttallsprosesseringen, slik at du risikerte å få svar som 2+2=3.99999354873264. Vitsene florerte selvsagt, mens Intel rødmet kollektivt.

Det var vel Pentium 60 og 66 (P5-kjernen) på 800nm prosess som hadde denne bug'en.

 

Jeg synes forresten av forslaget Intel Tachyon var glimrende. Men det er spørs om de får lov til å merkevarebeskytte det navnet.

Lenke til kommentar

Om Smitfield blir basert på to Prescott kjerner så vil det være et artig paradox at de ikke endret navnet på produktet vesentlig da de byttet arkitektur(NW->Prescott), mens det "copy-and-paste" arbeidet som tilsynelatende gjøres i overgangen til dual core, medfører nytt navn. Markedsføring er ikke noe for folk med logisk sans forstår jeg :) ... tror jeg, jeg forstår .. :ermm:

 

Ellers må jeg bare gratulere en viss gruppe her på forumet som sikkert føler seg truffet... en aldeles framifrå barnslig humor! Jaja, dere om det.

Lenke til kommentar

Pentium navnet er det brukt for mange milliarder på å markedsføre over lang, lang tid at jeg har ingen tro på at det forsvinner, selv om "Pentium 4", akkurat som Pentium, Pentium Pro, II og III nok kan forsvinne.

 

Tipper Intel finner på noe slik for f.eks å selge kommende Pentiumer med et X, D, 5 eller annet fengende suffiks, for så å kanskje også danne et markedsføringsnavn som ala "Centrino", man neppe digtal... de vil satse på noe de kan patentbeskytte, reklamepenger vil uansett knytte assosiasjoner til det Intel ønsker så jeg tror ikke de trenger å bruke Digital navnet for å sette folk på tanken...

Lenke til kommentar
Om Smitfield blir basert på to Prescott kjerner så vil det være et artig paradox at de ikke endret navnet på produktet vesentlig da de byttet arkitektur(NW->Prescott), mens det "copy-and-paste" arbeidet som tilsynelatende gjøres i overgangen til dual core, medfører nytt navn. Markedsføring er ikke noe for folk med logisk sans forstår jeg

Branding er ganske typisk for store selskaper som sliter med nyskapning, siden det som regel gir en illusjon av at det er noe unikt nytt og derfor er lettere å markedsføre.

Lenke til kommentar
Om Smitfield blir basert på to Prescott kjerner så vil det være et artig paradox at de ikke endret navnet på produktet vesentlig da de byttet arkitektur(NW->Prescott), mens det "copy-and-paste" arbeidet som tilsynelatende gjøres i overgangen til dual core, medfører nytt navn. Markedsføring er ikke noe for folk med logisk sans forstår jeg

Branding er ganske typisk for store selskaper som sliter med nyskapning, siden det som regel gir en illusjon av at det er noe unikt nytt og derfor er lettere å markedsføre.

Du er ikke sann :!: :thumbup::thumbup:

Er det derfor FX53 heter 4000+ :whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...