Gå til innhold

for dårlig pc til swg?


Anbefalte innlegg

har problemer med at det hakker ivei når jeg spiller swg. ikke hele tiden,men ganske ofte. tenker med gru på hvordan det skal gå når det blir heftige kamper... på det verste stopper karakteren min opp i 2-3 sekunder. det jeg lurer på er om dette skyldes serveren,linjehastigheten min eller rett og slett pc'en.

her er specsa mine: AMD ATHLON XP2000+, 512 MB RAM, ATI RADEON 9200SE SKJERMKORT OG EN 1024 MBITS LINJE.

har lasta ned nye drivere og skrudd av norton etc.

tar med stor takk imot alle gode råd og tips. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har problemer med at det hakker ivei når jeg spiller swg. ikke hele tiden,men ganske ofte. tenker med gru på hvordan det skal gå når det blir heftige kamper... på det verste stopper karakteren min opp i 2-3 sekunder. det jeg lurer på er om dette skyldes serveren,linjehastigheten min eller rett og slett pc'en.

her er specsa mine: AMD ATHLON XP2000+, 512 MB RAM, ATI RADEON 9200SE SKJERMKORT OG EN 1024 MBITS LINJE.

har lasta ned nye drivere og skrudd av norton etc.

tar med stor takk imot alle gode råd og tips.  :)

Nytt skjermkort og mer minne så er du i boks. SWG krever mye minne, du bør helst ha 1024, gjerne mer.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar
skjermkortet kan funke, mer ram er noe du bør ha, 1024 er vel det minste du bør ha...

 

men det skader ikke å invistere i ett nytt skjermkort

har kjørt 512 ddr ram på en av mine 2 dater uten problemer siden mars.. ikke noe galt med det. Dataen skal holde fint.

EDIT: vet ikke noe om skjerm kortet

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar
Du burde nok skaffe deg litt ekstra ram, jo mer, jo fortere går loade tiden. Skjermkort som andre har nevnt burde også oppgraderes. Ellers ser resten bra nok ut.

 

Har selv hatt kun 512mb ram, og merket betydlig forskjell da jeg oppgraderte til 1024mb.

takker for gode tilbakemeldinger! er det noen som har et stalltips på hvor jeg kan gjøre et godt kjøp av minne og/eller skjermkort? :dontgetit:

Lenke til kommentar

1024 MB Ram har ekstremt mye å si i SWG. Men skjermkortet ditt er ikke noe å hoppe i taket for heller. Tror det er ett kombinert problem.

 

Etter hva jeg har lest så har SWG klienten problemer med Memory Leak. Så når man kun har 512 MB ram blir det problemer. Håper noen kan forklare litt bedre hva dette betyr, da jeg ikke har peiling.

 

Har selv kun 512 MB ram, og inne i byer stopper det ofte opp over lengre tid. Men jeg er blitt vant med hakkingen...

Lenke til kommentar
Skjermkortet. Minnet har ikke så mye å si. Jeg har 1024 mb og SWG bruker bare 480mb maksimalt.

SWG bruker 480 MB maks ja... Da er det 32 MB igjen til windows og resten... Tror du Windows lar deg prioritere på den måten? Nope.

 

Windows får mesteparten av ressursene, SWG får resten. Og med 512 MB totalt har ikke SWG nok.

 

Dersom man har for eksempel 768, så funker det bra nok også.

 

Jeg har ingen spill eller noen tunge applikasjoner oppe nå. Det brukes ca halvparten av mine 512 MB for øyeblikket.

 

Men selvsagt... Skjermkortet ditt er beklageligvis elendig i forhold til 3d spill, og er det største problemet. Men ikke forvent att all hakking forsvinner, selv om du kjøper det beste skjermkortet på markedet, og ikke oppgraderer minnet.

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...