Gå til innhold

for dårlig pc til swg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
her var det jammen mange kokker! ;) er litt i villrede til hva jeg skal satse på... ca halvparten av gutta boys mener at det er for lite minne,mens resten mener det er skjermkortet som bør crappes. pr idag har jeg ikke budsjett til begge deler. :no:

what to do,what to do... :hmm:

ta det du tror hjelper, virker som om vi er splittet i våre meninger her...

 

men du bør både ha bedre skjermkort og mer ram for å spille, det kommer ikke til å gå rent med det du har...

Lenke til kommentar

Det er helt korrekt det Shabador sier. Om jeg husker rett så krever Win XP 256mb ram kun for og starte. Dvs 256mb- igjen til SWG. SWG krever på sin side også 256mb ram, og 512 er anbefalt. Med andre ord, 768mb er et must for og få mest ut av spillet. Og som nevnt av Shabador, så prioriteres RAM til windows først.

 

Og det er som regel andre applikasjoner som kjører i bakgrunnen av windows som krever litt RAM dem og.

Min anbefaling er at du prioriterer RAM førs om du har et stramt budsjett.

Jeg brukte forøvrig et geForce3 kort når jeg fikk SWG, har nå et

Radeon 9800. Merker forskjell men vil påstå RAM minsket loadetid mer enn skjermkortet. Noe som burde si seg selv, og det er dette du har problemer med. lengre loadetid kan oversettes til lag så og si.

jeg påstår for all del ikke at skjermkort har null og si, men det er bedre og kjøre på lavere oppløsning osv. enn og kjøpe nytt skjermkort der du kan kjøre på nærmest beste settings, men fremdeles oppleve sugen loadetid...

Endret av DataChild
Lenke til kommentar

Jeg stemmer også for rammen...

Når jeg oppgraderte til 1024 minsket shuttle loade tiden betraktelig, Når jeg hadde 512 han pcen i kanskje 2 sekunder når jeg entret store byer med masse folk. Med 1024 henger den bare i ca et kvart sekund eller mindre.

 

Som andre sier så er dette et kombinert problem, men jeg ville først prioritert minne.

Lenke til kommentar

Her kommer en kokk til :whistle:

 

256 MB - fysj, lagger værre, ikke anbefalt i det hele tatt.

Ta shuttle = lage middag, spise middag, oppvask. Coronet = 1 fps :thumbdown:

 

512 MB - STOR forskjell fra 256. Fremdeles lag,

men du verden så stor forskjell fra 256MB. Absolutt levelig.

 

1024 MB - Loadetid når jeg tar shuttle o.s.v er nesten null, lag er tilnærmet null. Livet er hærlig :thumbup:

 

 

Men hvis du har for mye penger i lommeboka, så kan du jo kjøpe et nytt skjermkort samtidig :p

Lenke til kommentar
Her kommer en kokk til :whistle:

 

256 MB - fysj, lagger værre, ikke anbefalt i det hele tatt.

Ta shuttle = lage middag, spise middag, oppvask. Coronet = 1 fps :thumbdown:

 

512 MB - STOR forskjell fra 256. Fremdeles lag,

men du verden så stor forskjell fra 256MB. Absolutt levelig.

 

1024 MB - Loadetid når jeg tar shuttle o.s.v er nesten null, lag er tilnærmet null. Livet er hærlig :thumbup:

 

 

Men hvis du har for mye penger i lommeboka, så kan du jo kjøpe et nytt skjermkort samtidig :p

Ville annbefalt det samme. Har bare 512 sjøl, men har store planer om oppgradering.

Lenke til kommentar
Det er helt korrekt det Shabador sier. Om jeg husker rett så krever Win XP 256mb ram kun for og starte. Dvs 256mb- igjen til SWG. SWG krever på sin side også 256mb ram, og 512 er anbefalt. Med andre ord, 768mb er et must for og få mest ut av spillet. Og som nevnt av Shabador, så prioriteres RAM til windows først.

 

Og det er som regel andre applikasjoner som kjører i bakgrunnen av windows som krever litt RAM dem og.

Min anbefaling er at du prioriterer RAM førs om du har et stramt budsjett.

Jeg brukte forøvrig et geForce3 kort når jeg fikk SWG, har nå et

Radeon 9800. Merker forskjell men vil påstå RAM minsket loadetid mer enn skjermkortet. Noe som burde si seg selv, og det er dette du har problemer med. lengre loadetid kan oversettes til lag så og si.

jeg påstår for all del ikke at skjermkort har null og si, men det er bedre og kjøre på lavere oppløsning osv. enn og kjøpe nytt skjermkort der du kan kjøre på nærmest beste settings, men fremdeles oppleve sugen loadetid...

Nei jeg har brukt 128 mb minne i gamle dager til XP og det fungerer ypperlig. 256 mb er anbefalt for en som skal bruke alle programmene XP tilbyr som Movie Editor og alt mulig sånt.

 

Den bruker ikke alt av minnet, den bruker kanskje 0.1 % av ditt totale minne.

 

SWG krever mye minne ja, 512 holder egentlig og gjerne ett skjermkort med Pixel Shading 2.0.

 

Det du da må IKKE glemme er å skru på i spillet Pixel Shading 2.0 i Options. Jeg spilte lenge med hakking i spillet helt til jeg fant ut at jeg kunne force pixel shading 2.0 siden det er d kortet mitt var bygd for på den tida.

 

Skjermkort teller mer enn minne i SWG, er ufattelig mye texturer som skal mellomlagres og da er det jævlig kjekt med ett 256 mb skjermkort.

 

Er der du vil merke forskjellen mellom 128mb skjermkort og 256. Folk sier det er ingen forskjell og 128 mb kortene er billigere tar fullstendig feil. 128 mb kort henger såvidt med i SWG.

 

Men slutt med SWG uansett, ikke bruk penger på hardware pga det siden det spillet er dødt for tiden, har vært det siste året etter min mening. Utviklerne ignorer spillerne fullstendig. JTL Expansionen er helt forferdelig i tillegg.

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...