Gå til innhold

nytt skjermkort til ca. 4k


Whinz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville jo tro at X800XT skulle yte i enkelte tilfeller litt bedre en 6800GT. Fordelen med nVidia kortet, er at det har støtte for SM3.0 noe ATI ikke har. Hvor mye dette har å si vet jeg svært lite om.

Personlig ville jeg gått for ATI kortet, da jeg har sett svært mange gode tester om nettopp dette.

men som sagt: smaken er som baken

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Du burde kjøpe deg Gainward GeForce 6800GT 256MB GS GDDR3 AGP, "Ultra/2400 Golden Sample" det er et utroooolig bra kort som har støtte for SM3,0 noe som har en del å si i spill som Doom3 og Half life2

selv har jeg det korte og jeg scorer 13345 i 3d mark 03 annbefalse på det sterkeste

Lenke til kommentar

Hei jeg har hatt både ati og nvidia, jeg må si at ATI sine kort yter helt KLART best på ytelse, men NVIDIA har konsentrert seg mer om grafikken, det gjør jeg og. Og jeg så tydelig forskjell på de to. 6800 bruker jo SM 3.0 , testet det på farcry og det var skikkelig stilig. akkurat som texturene levde! Dette kan du ikke få på ATI sine nåværende kort, så hva søker du etter best YTELSE eller best KVALITET! Som sagt smaken er som baken!

Lenke til kommentar
MSI 6800GT skal visstnok klokke en god del, og har god bundle.

 

Gainward har jeg lite til overs for, ta seg masse ekstra betalt for å klokke et par MHz på GPU..

Vel, dem tar seg faktisk ekstra betalt for GS (Golden Sample) kortene sine, rett og slett fordi du beholder garantien, selv om du clokker til Ultra hastighet. OM du kjøper non GS versjonen, så koster den i 3850 sjiktet, noe som ikke er så mye mer, enn det de andre produsentene tar for sine kort.

 

On topic: Av de to ville jeg dog valgt X800XTPE kortet, det koster 200 kr mere, og er i "ULTRA" high end skjermkort delen, mens GT ligger i High. Dette er selvom GT kortet kan lett clokkes til Ultra hastighet, uten å bryte garantien.

 

BÅde ATI og Nvidia har levert bra produkter denne gangen, uansett hva du velger blir du fornøyd, men fingern min ligger på ATI kortet her.

 

Edit: til de av dere som sier "ATI/Nvidia såklart", så gjerne begrunn det.

Endret av Mello
Lenke til kommentar
Det x800 XT kortet der er jo noe av det aller beste som finnes da.. Gå for det..

X800XT PE er det beste fra ati. Det er enda litt dyrere...

Edit: Sorry, så ikke at han linket til xt pe kortet. Koster ikke det over 5000?

Endret av TT88
Lenke til kommentar
Hei jeg har hatt både ati og nvidia, jeg må si at ATI sine kort yter helt KLART best på ytelse

ja det er sant. men jeg kan ikke si jeg ser noe forskjell på grafikken i spille om jeg bruker nVidia eller ati?!

 

personlig ville jeg gått for x800xt pe. der er det kraftigste kortet som har kommet ut til dags dato. men uansett hvilke av disse du velger trur jeg du kommer til å bli fornøyd. begger er kort i toppklasse!

Lenke til kommentar
Hei jeg har hatt både ati og nvidia, jeg må si at ATI sine kort yter helt KLART best på ytelse, men NVIDIA har konsentrert seg mer om grafikken, det gjør jeg og. Og jeg så tydelig forskjell på de to. 6800 bruker jo SM 3.0 , testet det på farcry og det var skikkelig stilig. akkurat som texturene levde! Dette kan du ikke få på ATI sine nåværende kort, så hva søker du etter best YTELSE eller best KVALITET! Som sagt smaken er som baken!

As was to be expected, SM 3.0 does not improve rendering quality, even though NVIDIA has repeatedly suggested just that in several of its presentations.
Lenke til kommentar
Hei jeg har hatt både ati og nvidia, jeg må si at ATI sine kort yter helt KLART best på ytelse, men NVIDIA har konsentrert seg mer om grafikken, det gjør jeg og. Og jeg så tydelig forskjell på de to. 6800 bruker jo SM 3.0 , testet det på farcry og det var skikkelig stilig. akkurat som texturene levde! Dette kan du ikke få på ATI sine nåværende kort, så hva søker du etter best YTELSE eller best KVALITET! Som sagt smaken er som baken!
As was to be expected, SM 3.0 does not improve rendering quality, even though NVIDIA has repeatedly suggested just that in several of its presentations.

Hei jeg har hatt både ati og nvidia, jeg må si at ATI sine kort yter helt KLART best på ytelse, men NVIDIA har konsentrert seg mer om grafikken, det gjør jeg og. Og jeg så tydelig forskjell på de to. 6800 bruker jo SM 3.0 , testet det på farcry og det var skikkelig stilig. akkurat som texturene levde! Dette kan du ikke få på ATI sine nåværende kort, så hva søker du etter best YTELSE eller best KVALITET! Som sagt smaken er som baken!
As was to be expected, SM 3.0 does not improve rendering quality, even though NVIDIA has repeatedly suggested just that in several of its presentations.

 

Seriøst jeg så det med mine egne øyne! Det var etter dette jeg bestemte meg for geforce, før var jeg ati fan, men etter jeg så forskjellen bestemte jeg meg for å gå for nvidia! Det er faktisk noe grafikk som rett og slett ikke er der på ati kort!

Lenke til kommentar

Det ble vist frem en spesiel demo av Farcry med bl.a offset mapping og stencil volumes utendørs under NV40 launch event. nVidia har også demostrert denne demoen ved andre anledninger også, men disse visuelle forbedringene kommer ikke i retail versjonen og dessuten er dette også mulig med SM2.0 som CryTek selv påpekte under NV40 launch event.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...