roesen Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 (endret) nettopp fått meg nye deler til maskina, så jeg satte sammen dette i dag for noen timer siden.. jeg hadde en IDE WB 80GB 7200 RPM, stående på Master.. jeg kobler til S-ATA disk på 250 GB.. og det ser ut til at jeg bare finner 250 Gbn når begge to er koblet til.. leste noe om at S-ATA disker ikke har Master\slave system.. Dette er den første gangen jeg har satt sammen en hel maskin fra bunnen av alene, så det kan hende jeg har utelatt noe.. som dere ser på bildet, så er den øverste HDn IDE, og den nederste S-ATA kan vel også slenge med hardwaren min med det samme: Amd64 3200+ 512 pc2700 ram Gigabyte nForce3 250 HD#1 Western digital 80gb - IDE HD#2 Western digital 250Gb - SATA Geforce 6800LE 128mb Endret 19. oktober 2004 av Roesen
roesen Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 satte jumperen på HD#1 til CS, og HD#2 stod på CSS, da fant jeg begge..
roesen Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 prøvde å reboote for å se om jeg kom meg inn i windows.. men da fikk jeg se denne fine blåskjermen etter 0.001 sekund med windows login screen
Hårek Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Foreslår at du bare har en disk tilkoblet inntil du er ferdig med å legge inn Windows. Etterpå kobler du til den andre.
2peewee Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Dette er hentet i fra S-ata Guiden Du har P-ATA disker fra før og får ikke opprettet den nye S-ATA disken som systemdisk:-Kanskje en BIOS oppgradering kan fikse noe f.eks som i dette tilfellet: QUOTE (Abit IC7-G @ Bios Issue Date:2003/12/31) Fixed a problem where the system cannot boot into Windows if 1) The OS is installed on the SATA hard disk when both SATA and PATA hard disks are present. -Sjekk jumperne på P-ATA disken så den ikke står som Master. - I BIOS sjekk at "1. Boot device" er SATA evt. SCSI og "Boot from other device" til DISABLED. -Prøv å koble fra IDE kablene til P-ATA disken(e) på hovedkortet og start installasjonen på nytt. -Sjekk at det ikke er noen hardware konflikt. F.eks. IRQ 14 og 15 Hvis du under POST ser f.eks. dette (når du bare har en S-ATA disk tilkoblet): Primary Master: No device found Secondary Master: No device found Primary Slave: No device found Secondary Slave: No device found Så er dette helt normalt, disken vil antakelig vises som 3rd Master eller 4th master. (Dette vil imidlertid variere for de forskjellige systemene) det jeg ville gjort var å bare ha i s-ata disken. Innstalert OS på denne, formatert den skikkelig å sotte opp di partisjonanen du skal ha på an. så vill jeg sotte IDE disken inn som Slave (eller cable seleckt). Ser ingen grunn til at det ikke funke. sjekke at det står riktig i bios også. at når du skal innstalere OS på S-ata disken så stor cd-room som first boot device. lykke til
roesen Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 ok, takk for svar.. skal se på det nuh
roesen Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 strømforsyningen sprengtes, må kjøpe ny nå.. drittliv
roesen Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 hadde chieftec 360w strømforsyning, skal jeg bare kjøpe den samme, eller skal jeg gå for en kraftigere?
El-Hadji Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 dennne kanskje? http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=PRL
roesen Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 hvordan er disse ? http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2613 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=783 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3431
roesen Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 ser ut som chieftec strømforsyningen er bare for P4...
Hårek Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Nei, PSU er ikke bare for P4. Men det er en strømkontakt der som kalles for P4 kontakten (fordi P4 kort kom med det først), de fleste nye hovedkort trenger denne.
roesen Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 ok, så den fungerer på mitt oppsett ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå