Gå til innhold

Half-Life: HL blir ikke film


Anbefalte innlegg

Må ikke glemme at det sansynligvis er noen jordiske som har hatt en finger med i spillet...

Det at forskerne måtte få maskinene til å yte 110% til testen Gordon utførte, fikk mange til å misforstå og tro at det var med hensikt. Men slikt ligger det altså ikke ann :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må ikke glemme at det sansynligvis er noen jordiske som har hatt en finger med i spillet...

Det at forskerne måtte få maskinene til å yte 110% til testen Gordon utførte, fikk mange til å misforstå og tro at det var med hensikt. Men slikt ligger det altså ikke ann :wee:

Og det er det som er så bra med Half Life. Historien er mye dypere enn mange tror den er :)

Lenke til kommentar
Gordon-skuespilleren måtte i alle fall bare være avbildet utenpå esken til filmen, selve filmen ville jo ha vært 100% i første person, og Gordon snakker jo ikke heller. Dette mener jeg helt seriøst. Det ville jo ha ødelagt stemningen å vise Gordon i tredje person og med stemme.

Høres nå enda mer kjipt ut om man hadde fått sett en 2timers film hvor en person (sett fra ansiktet - 1. person) hadde gått og drept zombier, og ikke sagt et møvel!

Lenke til kommentar

Selve storyen i HL er jo spennende da, men jeg tror slike spill som vi har i dag generelt ikke passer på film. Det er ikke like spennende å se en kar med briller og brekkjern herje i korridorene på Black Mesa på filmlerettet. Bare det å gi Gordon stemme blir jo å misbruke Half Life. Det siste jeg vil er at det geniale spillet skal bli svertet pga en dårlig filmatisering som kun blir sett pga navnet.

 

Men man kunne jo ha laget en film basert seg delvis på storyen i HL. Med Bruce Willis som røff leder for kommandosoldatene, med den knakende replikken "Forget about Freeman" (Hvorfor har jeg alltid den setningen i huet hver gang noen nevner Half-Life?)

Lenke til kommentar

Jojo.. men det er jo enormt mange kapitler da.. I farten kommer jeg kun på "Unforseen Consequenses" og "Questionable Ethics".

 

Åhh.. all denne mimringa... får så lyst til å ta opp spillet igjen... :love: Det er litt vanskelig å sette fingeren på det, men det var noe med omgivelsene i spillet som traff meg midt i hjertet...

Lenke til kommentar
Biffer'n

Må ikke glemme at det sansynligvis er noen jordiske som har hatt en finger med i spillet...

 

its tha Gman baybi

 

jeg ville likt å se en HL film lagd av en flink regissør som bryr seg om å lage en bra HL film med seriøs handling, ikke bare vanlig hollywood "kjærlighets klisje greiene"

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Syntes at historien i Half Life er utrolig bra jeg.. Ganske syk, men den er jo helt rå spør du meg! Før jeg klarte siste boss undret jeg meg alltig over hvorfor den blå mannen med koffert stod å kikket på meg på et eller annet sted som jeg ikke kunne komme opp/inn til.. Det irriterte meg noe grenseløst, men så klarte jeg bossen og fikk prate med GMAN.. Husker i speedrunfilmen at han passerte Gman, da fattet jeg ikke en døyt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...