Gå til innhold

Er det mulig å animere ved hjelp av css?


Anbefalte innlegg

Er det mulig? slik at du f.eks skifter bilde i bakgrunn,logo,header,footer osv (kan phpmetoden men er det mulig med css)(kan ikke men jeg vet hvor jeg finner den :!: ) Og går det an å animer tekst slik at den skifter farge,størrelse,bakgrunn osv FLERE ganger, sånn f.eks: rød,brun,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x, 12px, 1px, xpx,xpx,xpx,xpx,xpx,x,px,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan skifte farge på tekst ved :hover eller f.eks :active, du kan skifte bakgrunnsbilde, skifte farge på border, etc, men ikke lage noe animert-gif-lignende greier så vidt jeg vet.

 

 

Men det JEG lurer på er hva i huleste du mener med PHP-metoden? Har PHP noe animerings-funksjon? :S

Lenke til kommentar
Du kan skifte farge på tekst ved :hover eller f.eks :active, du kan skifte bakgrunnsbilde, skifte farge på border, etc, men ikke lage noe animert-gif-lignende greier så vidt jeg vet.

 

 

Men det JEG lurer på er hva i huleste du mener med PHP-metoden? Har PHP noe animerings-funksjon? :S

Nei lol, det jeg mnete var at du kan få f.eks et bilde til å skiftes ut med et annet bilde for hver gang du f5-er

Lenke til kommentar
Men det JEG lurer på er hva i huleste du mener med PHP-metoden? Har PHP noe animerings-funksjon? :S

PHP har ikke noen animeringsfunksjon nei. PHP sender utdata (HTML, CSS osv..) til browser som viser det på skjermen på vanlig måte.

JavaScript derimot har sikkert en eller annen slik MakUserCrazy2k()-funksjon :)

 

EDIT: ^^ Nei, du må bruke et serverside-språk eller noe slikt som JS

EDIT2: Og dette er ikke animering ;)

Endret av PT
Lenke til kommentar
Hva om man lager en helt normal rollover der det er en ikke-animert del, og en animert, og ved :hover vises den animerte delen? Noen som har testa det noen gang? :)

Jupp. Det funker fett, bortsett fra at den looper i ett sett, og at du ikke har noen kontroll over hvor animasjonen starter ved :hover. :)

Derfor funker det kun bra med animasjoner som ser like ut heile tida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...