Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finnes det gigabit rutere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hver gang jeg spørr om det finnes div. ting så sier folk: Det må du ikke kjøpe, Det suger, eller Jeg vet om noe bedere. Jeg har ikke tenegt og kjøpe noe som helst! Da skulle jeg sagt ifra!

 

EDIT: Det virker som folk bare skriver for og skrive, selv om de ikke har noe svar!

Jaok, men det betyr ikke at du ikke skal oppføre deg her. Du kan gjerne pressisere at du BARE lurer på om det finnes.

ja det kan han vel,

MEN(!) det som også er sannt er jo at alle som poster et spørsmål skal ikke nødvendig vis kjøpe det, og de er heller ikke alltid interessert i en masse andre ting som ikke har noe med det å gjøre...

 

akuratt som denne diskusjonen... :no:

Lenke til kommentar
hei, ville bare kjøpt en rimlig router og kobla den til en GB switch.....

Det ville virkelig ha vært sjenialt, eller?

 

En rimelig router ligger ofte på noe rundt 10Mbit rutingskapasitet, 100% load. Så kobler man da gigabit nett i begge ender.

 

Eksamensspørsmål: Hvor tror du da flaskehalsen ligger?

 

[Off Topic]

 

Jeg kan bare si at jeg skjønner trådstarter veldig, veldig godt i denne saken. Det er alt for mange her som poster totalt uten innsikt og forståelse for det de uttaler seg om. Man må lære seg å svare på det det spørres om i stedet for å synse og mene om ting man ikke vet.

 

Når dette er sagt så er reaksjonen fra trådstarter minst like patetisk. Man kan i det minste prøve å være høflig og spørre på nytt. Skjerpings!

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
MEN(!) det som også er sannt er jo at alle som poster et spørsmål skal ikke nødvendig vis kjøpe det, og de er heller ikke alltid interessert i en masse andre ting som ikke har noe med det å gjøre...

Vel, det er jo opptil spørsmålstilleren og klargjøre hva han egentlig spør etter da.

At man ikke er presis nok i spørsmålet gjør jo at man får mange forskjellige svar, ansvaret for denne at denne tråden sporer helt av er og blir spørsmålstilleren uansett.

Lenke til kommentar

Om det finnes er jo opplagt... selvsagt gjør det det! Ellers måtte jo maks hastighet på internett være 100mbit :-) Hele nettet er jo oppbygd av routere!

 

Er der ruter eller NAT-ruter(bredbåndsruter) du mener? En NAT-ruter (som de fleste har hjemme på sine ADSL linjer) er ikke per def. en ruter.

Lenke til kommentar
En router med 2x1000gbit har jeg sett og 4x100 og en wan da ,

 

husker ikke hvor  :hmm:

Dette er mest trolig NAT-rutere (wan-porten får meg til å anta dette), m.a.o ikke en vanlig ruter.

 

Det er tydelig at mange ikke er klar over dette:

-Hjemme på ADSL linjene våre har vi NAT rutere. Dette er ikke rutere, da den ikke ruter pakker, men kjører NAT (google om du er usikker på hva dette innebærer) og endrer portnummer og IP-adr på pakkene

-I større nettverk (f.eks internet) brukes rutere. Disse ruter pakker v.hj av rutingsalgoritmer og har da flere porter.

Endret av erikindre
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...