Gå til innhold

Hvor ble det av ærligheten i samfunnet?


jevel

Anbefalte innlegg

respekten for andre forsvant sammen med fødselen av det første mennesket. ærlighet er så å si dødd ut i samfunnet vårt.

 

der burde være skattefradrag for de som faktisk var gode samaritanere... eneste dumme er at alle hadde svindlet det systemet, og dermed hadde det forsvunnet etter dag en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Du sier jo selv at du ville finne en måte "være kreativ" på, hvofor diskuterer du i mot det igjen da?

Jeg diskuterer fordi du sier at du gladelig begår hærverk for en filleting. Hvis en sykkel stenger deg inne, så flytter du enkelt og greit sykkelen. Du lager ikke skader på den. As simple as that.

 

Respekt for andres ting? Heisann. Hvor er respekten når du hiver sykkelen i en grøft? Det handler bare om å ikke overdrive reaksjonene, kjære deg. :)

Lenke til kommentar
Jeg diskuterer fordi du sier at du gladelig begår hærverk for en filleting. Hvis en sykkel stenger deg inne, så flytter du enkelt og greit sykkelen. Du lager ikke skader på den. As simple as that.

 

Respekt for andres ting? Heisann. Hvor er respekten når du hiver sykkelen i en grøft? Det handler bare om å ikke overdrive reaksjonene, kjære deg. :)

Hvis noen er dust nok til å stenge meg inne, tar jeg tilbake. Det er jo klart at personen ikke tenker på meg hvis han gjør det, så hvorfor skal jeg tenke på han?

 

Hvis jeg flytter den, hva slags budskap sender jeg til eieren? "værsågod, parker den her imens, så flytter jeg den for deg seinere"

Hvis eieren finner scooteren sin i en grøft, kommer han til å parkere inn noen en annen gang da?

 

For å være helt ærlig, har jeg nesten ingen repekt for scooter og moped eiere. Mange gjør som de føler for det, og tror de kan parkere hvor de vil, og gjør hva de vil med det som om de ikke er en del av trafikken.

 

Hvis personen bare hadde tenkt på andre som var der før han enn å bare gjøre det han føler for, og drite i andre, så hadde mopeden sikkert vært stående på slutten av dagen.

 

Hvis noen driter i skoa mi, driter jeg tilbake! Har sagt dette mange ganger, men virker ikke som om du får med deg det...

Lenke til kommentar
Jeg diskuterer fordi du sier at du gladelig begår hærverk for en filleting. Hvis en sykkel stenger deg inne, så flytter du enkelt og greit sykkelen. Du lager ikke skader på den. As simple as that.

 

Respekt for andres ting? Heisann. Hvor er respekten når du hiver sykkelen i en grøft? Det handler bare om å ikke overdrive reaksjonene, kjære deg. :)

Hvis noen er dust nok til å stenge meg inne, tar jeg tilbake. Det er jo klart at personen ikke tenker på meg hvis han gjør det, så hvorfor skal jeg tenke på han?

 

Hvis jeg flytter den, hva slags budskap sender jeg til eieren? "værsågod, parker den her imens, så flytter jeg den for deg seinere"

Hvis eieren finner scooteren sin i en grøft, kommer han til å parkere inn noen en annen gang da?

 

For å være helt ærlig, har jeg nesten ingen repekt for scooter og moped eiere. Mange gjør som de føler for det, og tror de kan parkere hvor de vil, og gjør hva de vil med det som om de ikke er en del av trafikken.

 

Hvis personen bare hadde tenkt på andre som var der før han enn å bare gjøre det han føler for, og drite i andre, så hadde mopeden sikkert vært stående på slutten av dagen.

 

Hvis noen driter i skoa mi, driter jeg tilbake! Har sagt dette mange ganger, men virker ikke som om du får med deg det...

Altså, visst du gjør mot han det samme som han gjorde mot deg så viser jo du bare at du er akkurat som alle de andre uærlige borgerne i samfunnet. Stå heller fram som et godt eksempel og sI: nei jeg er ikke som dere, jeg er en ærlig borger

Lenke til kommentar
Stå heller fram som et godt eksempel og sI: nei jeg er ikke som dere, jeg er en ærlig borger

Så jeg skal bare bli tråkka på?

 

Sånne folk som er drittsekker mot andre fortjener litt av sin egen medisin.

Vil bare understreke IGJEN at jeg bare er slik mot folk som er dust, og har hensikt med å ødelegge dagen til andre og bryr seg lite.

 

Slike folk som er duster lærer aldri. Bedre at vi gir dem en lærepenge så de slutter å gjøre det, enn å gi dem en større lekeplass...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Fair enough. La oss ta en annen situasjon. En fremmed kar kommer i skade for å tråkke på forten din i trengselen på trikken. Hvis du vil, kan vi si at dette gjør han med vilje (noe du ville antatt uansett, passasjerene gikk jo på stasjonen utenfor en skole med bare 4.1 i snitt). Hvordan vil du da reagere?

 

Banker du han (a) grundig slik at han forstår at slikt ikke er akseptert, eller ber du han (b) høflig om å flytte foten/ikke gjøre slikt igjen?

Lenke til kommentar
Fair enough. La oss ta en annen situasjon. En fremmed kar kommer i skade for å tråkke på forten din i trengselen på trikken. Hvis du vil, kan vi si at dette gjør han med vilje (noe du ville antatt uansett, passasjerene gikk jo på stasjonen utenfor en skole med bare 4.1 i snitt). Hvordan vil du da reagere?

 

Banker du han (a) grundig slik at han forstår at slikt ikke er akseptert, eller ber du han (b) høflig om å flytte foten/ikke gjøre slikt igjen?

Merker jeg desperate grep etter å ha tapt en diskusjon?

 

Var ikke så veldig saklig det innlegget her...

 

Grunnen til at jeg tok opp det med 4.1 i snitt er fordi jeg tror ikke noen på skolen der er dumme nok til å parkere noen inne, dermed blir det gjort med vilje, vet spes hvem som gjorde det, noe som forsterker den teorien.

 

Begynner å dra noen rasistiske tråder her? Mistenker at du tenker på banking av folk når du hører kinesere... Har jo ikke nevnt banking av noen, er jo sterkt imot vold mot personer, hva med å dra eksempel med å tråkke tilbake på foten hans?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Bah, håpløst. Rasisme, haha. Snakker om halmstrå! :!: Poenget mitt er at det virker som du tar alt i verste mening og overragerer på småting. (Småtingen: Dårlig parkering/tråkking på foten. Reaksjonen: Ødelegge sykkelen/banke Langbein. Resultat: Synderne gjør det neppe igjen, men du blir seende ut som en drittsekk som - dagens ord - overreagerer.)

 

Vel, dette kom vi ingen vei med. Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Ødelegge sykkel? banke langbein? Tror ikke du har fått med deg hva jeg snakker om...

 

Kan også tippe at du ikke bor i Oslo, bo og gå på skole her i 13 år, så kan vi snakke igjen.

 

Det finnes ærlige folk i samfunnet, men disse skal du lete lenge etter. Ihvertfall i Oslo. De som er igjen, burde ihvertfall ikke trenge å ta driten fra de andre...

 

Overreagere? Banke langbein anyone?

 

Han en fin eventyrlig aften...

Lenke til kommentar

Eller man kan gjøre slik vi gjorde da en Fiat Uno hadde parkert oss inne i russetiden. Har dere sett Austin Powers når han kjører golfbilen fast?

 

Vi var 8 (irriterte) gutter som hadde svært lyst å komme oss hjem etter en lang kveld/natt. Rett ved siden av der vi hadde parkert gikk den en smal skogsvei med mur på ene siden og fjellvegg på andre siden. En av oss fikk den brilijante ideen at vi kanskje kunne klare å flytte Unoen dit, og sette den på tvers av veien.

 

Etter mye løfting og (enda mere) rikking klarte vi å få Fiaten "på plass". Kan tenke meg at det totalt var 15-20cm avstand foran og bak til mur og fjellvegg (dvs totalt 30-40cm). :D

Skulle likt å sett trynet på eieren neste gang han skulle bruke bilen. Vi var trøtte og dro hjem, men sov bedre enn vi hadde gjort på lenge. Lurer den dag i dag på om/hvordan han kom seg ut.

Han/hun fikk i allefall som fortjent. :evil:

Endret av lodott
Lenke til kommentar
mephisto er bare tragisk. Anger Management sier jeg bare.

Fordi han ikke mener det samme som deg tilsier at han er "tragisk" ?

Resten av innholdet i ditt magre innlegg vil jeg tolke på den måten at du mener han behøver profesjonell hjelp til å beherske sinnet sitt. Hvis mephisto behøver profesjonell hjelp til å beherske sinnet sitt, som du insinuerer, hvordan tror du han vil reagere når han leser ditt innlegg?

Du er bare ute etter å "hive bensin" på bålet.

 

Forøvrig vil jeg legge til at forskjeller, også når det gjelder temperament og hvordan man reagerer på gitte situasjoner er helt naturlig, og vil jeg hevde, er ett sunnhets symptom på ett samfunn hvor individet opplever relativt stor grad av frihet.

 

Dette emnet er vel tilegnet diskusjonen rundt den generelle oppfatning her på forumet av hva som fører til at samfunnet nå, i mindre grad enn før, har en lavere grad av respekt og ærlighet, ikke mephistos temperament og evt. sinnstilstand.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Vell, jeg mener at hvis jeg blir spyttet på, så spytter jeg tilbake...

 

PS. Jeg er kineser, vi er ganske nøye på det med ære, respekt o.l.

An eye for an eye will make the world go blind. Ære og respekt, pfff. Folk må slutte med å ta seg selv så høytidelig. Det er viktig å kunne tilgi. Tilgir man ikke havner man i en ond sirkel der man alltid prøver å gjøre jævelskap tilbake, for å komme "even". Dermed mister man sin egen frihet. Ok, for noen er kanskje ikke dette tapet så stort, da de ikke har annet å fylle dagene med uansett. Dessuten er det ingenting som irriterer en idiot like mye som at du ignorerer hans ondskap. Viss ikke har det samme effekt som å gi en grinende onge godteri.

Lenke til kommentar

Blir du slått av noen er det naturlig å bli forbanna, og muligens slå igjen. Blir du parkert inne er det ikke naturlig å slenge mopeden veggimellom, men heller flytte den. Om du hadde parkert noen inne (med eller uten hensikt), hadde du nok tenkt litt gjennom situasjonen når mopeden din står et helt annet sted enn der du satt den.

Lenke til kommentar
Si meg en ting før jeg legger meg... Hvis en person riper opp bilen din, du vet hvem det er, han nekter å betale og sier at du ikke har noe bevis. Tar du alt med et smil, eller ville du heller funnet en måte å ta hevn?

 

Og ikke kom med no "jeg ville anmeldt han" fordi de fleste av oss som bor i virkeligheten vet hvor ofte politiet faktisk løser en liten sak som det her

Jeg ville nok vært kreativ. Spesielt hvis jeg opplevde at en idiot hadde gjort noe slikt:

Kjenner en som pælmet en sykkel til en helt ukjent ned en skråning, men da hadde scootereieren parkert rett bak bilen hans, og stengt ham inne. Kan helt ærlig si at jeg kanskje ville gjort det samme. Hvis du er dum nok til å parkere meg inn, vil du finne scooteren til lagt i helvette.

En dårlig parkering er ingen grunn til hærverk. Ære og respekt, du liksom.

Jeg snakker om ære over personer, respekt over andres ting.

 

Du sier jo selv at du ville finne en måte "være kreativ" på, hvofor diskuterer du i mot det igjen da?

 

Det finnes også forskjell mellom dårlig parkering, og parkere inne en person for morroskyld, slik jeg kjenner de fleste mopedeiere, vet jeg at den parkeringa som parkerte han inne ikke var en "feil parkering". Hvordan kan det være en feil parkering, når du er på en skole og det er holdt av plasser for biler og sykkler, og er separert fra hverandre, du parkerer ikke feil, bak en bil, som har fronten vendt mot en vegg?

Enten er du utrolig dum, ellers så hadde du nok noen venner til stedet når du parkerte og skulle tøffe deg litt, snittet på skolen ligger på rundt 4.1 så jeg velger å tro det siste.

 

Dessuten, skråninga jeg tenker på i dette tilfellet, kan heller kalles et grøft.

Man er ganske dum hvis man parkerer noen inne på en ungdomsskole da. Mange korte lunter der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...