Gå til innhold

TEST: Accent HT-400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sikla litt på de kassene, ville passet veldig bra ved siden av denon forsterkern. Vis man vil kjøpe uten VFD displayet (Svindyre display) kan man kjøpe dette på Avshop.no , men forsatt er prisen vel høy for de fleste.

 

Ser ut som du har en annen versjon av kassa en den som ligger utpå nettsidene. Ser man på bildene under ser man at bilde på microplex har plass til 3 disker, men det hw har "kun" plass til 2.

 

HW:no:

 

innvendig_1.jpg

 

Microplex:

 

kanamht400x_inside.jpg

 

Microplex har også større vifte bak som være en fordel. Den ledige plassen som ikke er i bruk burde jo være mulig å sette en pumpe til vannkjøling.

 

Offtopic:

 

Men hvorfor har du 2 TV-kort i maskinen?

Lenke til kommentar
Med VIVO skjermkort, vil man da kunne ta opp TV-programmer på harddisken(e)?

VIVO har ikke TV-tuner hvis det var det du lurte på, men video inn/ut. Du vil altså kunne ta opp fra en ekstern tuner (videospiller, paraboltuner osv).

Greit nok. Men finnes det ingen VIVO-kort levere enn 9600XT? Koster jo 1600 på komplett... Jaja, det blir vel billige nok når det skulle være aktuelt å skaffe htpc...

Lenke til kommentar
Vis man vil kjøpe uten VFD displayet (Svindyre display) kan man kjøpe dette på Avshop.no , men forsatt er prisen vel høy for de fleste.

www.vendur.no har også dette kabinettet med og uten display.

Jepp, men liker ikke butikker som oppgir priser unten moms. Skal man legge til VFD displayet så er prisen uten moms. Det står at det er uten, men syns det er litt snylt jeg da.

 

Edit:

 

Nå så at jeg har linket feil. AVshop har ikke dette kabinettet, men vendur. De bruker samme websystem. Jeg som har blingsa.

Endret av Bøgge Bakken
Lenke til kommentar
Med VIVO skjermkort, vil man da kunne ta opp TV-programmer på harddisken(e)?

 

Ser fristende ut, blir sikkert noe slikt på meg når jeg flytter ut om noen år (tviler på at mamma og pappa gidder å spante noe cash på det)... :roll:

VIVO = Video Out/Video In

Et slikt kort har ikke egen tuner. Muligheten for å ta opp programmer fra TV er likevel tilstede, hvis du henter signalet fra fjernsynet eller videospilleren. Da kan du ta opp fra den kanalen TV/VCR er innstilt på.

 

Du får også skjermkort med TIVO, der man kan bruker datamaskinen som en TV. Man får også kjøpt dedikerte TV-kort. HW.no har en egen kategori i prisguiden for dette.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke ha flere harddisker i htpc kabinettet. Mange er enig med meg. Harddisker bråker og utvikler varme. Samsung P80 er en perfekt disk for dette kabinettet.

 

Jeg har en filserver på nettverket som tar seg av lagringsplassen.

 

Og det med at det ikke er noe særlig å ha en kjapp p4 i kabinettet er tøys.

 

Jeg har selv et HT200 i stereobenken med en p4 3.0 klokket til 3.3 med en svært stillegående papst vifte og ellers bare en vifte ekstra (120mm i psu).

 

Er også enig med vår svenske kammerat som nevner plass. HTPC kabinettet kan ikke være like stort som et fullblods kabinett, da blir hele poenget borte.

 

En annen ting er at en HTPC ofte blir foret med flere programmer som det tar mye tid og krefter å stille inn (zoomplayer, ffdshow, windvd, girder mm)

Derfor er det ikke (etter min mening) et tema at det må være enkelt å skifte hardware. Når du har fått stilt inn alt vil du IKKE bytte hovedkort...

 

DrE

Nå er det ikke alle som har filserver. Det er heller ikke bestandig like lett å legge opp kablet nettverk (WLAN er treeeegt) til stuen.

 

Hvor mye prosessorkraft man trenger varierer med hva man bruker den til. Men hvis man vil ha lav varmeutvikling kan det enkelt fikses, f. eks. med en AMD Atlon XP Mobile.

 

Jeg skjønner at det blir dårlig plass, men hovedsaken med dette kabinettet er at alle løsningene er så kronglete. F. eks. at jeg måtte ut med alt utstyr for å ta ut hovedkortet.

 

Tiden med massevis av programmer er for min del forbi: Meedio.

 

 

 

Og til slutt:

Jeg testet dette som et vanlig kabinett. Det er fordi vi har for en stund tilbake sluttet med karakterer, og skriver nå det som er å skrive om kabinettet. Hva du vektlegger er din sak, men vi må legge fram de punkter vi finner. Punktum.

Lenke til kommentar
Derfor 2 av de 3 diskene kjører RAID 1 (speiling).

Det vil jeg si er å angripe problemet i feil ende. "Det gjør ikke noe at diskene går til h**, de står jo i RAID"..?

Nå var dette egentlig en tilfeldighet. Min HTPC er kombinert filserver, der jeg har all data jeg for all del ikke må miste.

Lenke til kommentar

Ah.. slo meg til rod med "2. generasjons" HTPC. liker den dere tester, men den setter noen begrensninger, likevel ville jeg valgt den dere refererer til når det gjaldt HTPC. hvem trenger vel 3 HDs i en slik en? de som har råd har selvfølgelig en server eller annet stående ett eller annet sted.

Lenke til kommentar

www.vendur.no har også dette kabinettet med og uten display.

Jepp, men liker ikke butikker som oppgir priser unten moms. Skal man legge til VFD displayet så er prisen uten moms. Det står at det er uten, men syns det er litt snylt jeg da.

Grunnen til at prisen er oppgitt uten mva på VFD displayet er en feil ved websida og ei midlertidig løysing. Alle andre priser er ink.mva, og dette skal bli fikset på også.:)

Endret av crusade
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...