Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp. klarer ikke å få 2 maskiner på internett!


Anbefalte innlegg

jeg har nettverksproblemer. Jeg har hubswitch fra d-link, dl-604. Jeg har koblet alle kabler og ledninger osv. riktig, det er jeg 99% sikker på. Likevel kommer det opp "det er en ipkonflikt" og bare en av maskinene kan være på internett om gangen. Hørt at jeg må endre ip addr. til maskinene, men hvordan gjør jeg det? :S please hjelp meg.

 

glem det, var så opptatt med å få hjelp, så jeg leste ikke guiden for hjemmenettverk. leste guiden, har fremdeles problemer. les lenger ned.

Endret av tht
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men faen da!!!! jeg fulgte guiden men kommer ikke inn på oppsettet til ruteren! kommer abre server feil...jeg har internett fra telenor ADSL, ruter navn: dl-604.

en ting til....dere vet, den kabelen som skal gå fra modem og inn i WAN porten på ruteren? når jeg setter den der, kommer jeg ikke inn på internett, men når jeg setter kabelen på en av de 4 portene, som er tilegenet datamaskiner, så fnker internett.

 

hva mener du med statisk og dynamisk? hver gang jeg kobler meg opp mot internett, så får jeg en annen IP addresse. (hvis det hjelper deg)

Endret av tht
Lenke til kommentar

modemet som jeg ar fått fra telenor er: speed touch HOME" fra alcatel...mer vet jeg ikke, og dne er ca. 1-2 år gammelt.

det er PPPOE, slik at jeg må bruke brukernavn og passord for å koble meg opp mot internett.

Endret av tht
Lenke til kommentar

jeg har ikke peiling!!

jeg koblet sammen alle ledninger osv. mellom modem, datamaskinER, ruter osv. alt er RIKTIG, har trippel sjekket det...når jeg prøver å få BEGGE maskinene på internett, får jeg denne mld: det har oppstått en ipkonflikt.

det andre problemet: i manulan står det at jeg skal åpne web browser og gå til denne addresse: xxx.xxx.x.x jeg prøvde, men fikk bare feil melding, så jeg kommer ikke fram til oppsettet på rutern min...så hvis dere kunne være så vennlig å løse alle problemene mine, ville jeg være evig takknemlig.

 

Please kom med en fremgangsmåte til å installere, eller en måte å forandre ip på maskinene på manualt eller noe liknende...så lenge jeg blir kvitt "ipkonflikt" mld.

 

edit: fikset skrivefeil

Endret av tht
Lenke til kommentar

virker ikke

 

hvis det hjelper noe:

jeg har satt opp et nettverk hjemme, den ene maskinen (den som jeg ikke får på internett) er satt til å koble til internett VIA denne maskinen (altså, den jeg bruker nå).

Endret av tht
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...