Gå til innhold

Identisk problem med to nye pc-er (AMD64)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg få komme med noen forslag?

 

Når det gjelder ledninger fra reset, hdd led og power led så napper du ut disse! KUN power switch settes i og du starter! Det kan jo være at noe er feil med noen av ledningene.

 

Om det fortsatt er samme feil foreslår jeg at du får sjekket CPU. Alt jeg har lest til nå i tråden synes jeg peker mot CPU eller hovedkort.

 

Har ikke erfaring med AMD64, men det kan vel ikke være noe med firmware til hovedkortet som gjør at din CPU ikke er støttet? Har opplevd nylig med Celeron D at maskinen såvidt startet men slo seg av igjen når firmware for hovedkortet ikke støttet CPU. Puttet da inn en eldre Pentium 4 (som hovedkortet fungerte med), oppgraderte firmware og satte tilbake Celeron D. Alt fungerte!

Det var da et par tips...

Takk for innspill!

 

Det første tipset skal det ikke bli noe problem å teste ut, men likevel virker det rart at begge hovedkortene/kabinettene skal ha samme ledningsfeil.

 

Det samme gjelder egentlig tips nr to: hva er oddsen for at man får to stk doa cpu-er eller to defekte hovedkort? Samme problem oppstår jo på begge pc`er..

 

Det med firmware er interessant... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få testa det (siden få eller ingen jeg kjenner har AMD64 eller 939 hk. Får ringe litt rundt!

 

Takker igjen!

Lenke til kommentar
Bruker du SATA strømledningene fra NorthQ PSU på hardiskene? Om du gjør de så napp dem ut og bruk de gammeldagse ledningene.

Barracudaen kan man kun bruke SATA strømledningene på.

Raptoren derimot, er det fult mulig på.

Under testing blir kun sistnevnte tatt i bruk, så dette er ikke årsaken til problemene..

Lenke til kommentar

Har en sjekkliste som er lengre enn kokeboka til Ingrid Espelid Hovvig her, men jeg noterer selvfølgelig dette også!

Takker igjen for innspill!

 

Om jeg fullstendig forsvinner fra denne posten, så hadde det vært flott om noen kunne sendt en ambulanse evt psykolog til Hermann Foss gate i morra...

Lenke til kommentar

Lykke til i allefall, håper du finner en løsning ganske kjapt. Jeg har hatt liknende problemer selv, så jeg vet hvor frustrerende slike ting er - spesielt når det tar tid å finne ut av det. :cry:

 

Finner du ikke ut noe fornuftig, kan det kanskje være lurt å levere inn PC'en på et lokalt PC-verksted og la dem finne feilen for deg? Da slipper du irritere deg over det lenger. Det koster jo litt, men da finner du i allefall ut av det ganske kjapt. :thumbup:

 

Eller du kan sende inn PC'en med hovedkort, CPU, PSU og minnebrikker intakt - men det funker kanskje bare hvis du har kjøpt alle disse komponentene på samme sted? Dette er sikkert den billigste måten å gjøre det på i allefall.

Lenke til kommentar

hei G

 

Har snoket litt på asus.com.tw, fant ut at hovedkortet ditt ikke støtter revisjon D av cpuen din uten å ha BIOS versjon 1007 (jf asus). "Standard"versjonen av cpuen støttes i alle bios-revisjoner.

 

Edit: legger til bilde av tabellen

asuscpua8v.jpg

 

 

nå vet jeg ikke hvordan du kontrollerer hvilken revisjon du har, fant heller ikke noe forklarende ang. dette i den første pdf'en på denne siden...

 

Ifølge den samme tabellen, virker 3800+ med alle versjoner av bios, kanskje du kan få låne en av komplett, flashoppdatere biosen din og så se om det funker?

Endret av jhsveli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...