Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide


Anbefalte innlegg

Fått låst opp kortet mitt til 16x1.6vp men får ikke klokket det overhodet. Er det noe som må gjøres først?

Det er flere som har hatt dette problemet, men det er visst en enkel løsning på det. Søk litt rundt på Rivatuner forumet, det er en eller annen setting du må enable i softwaren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har låst opp gainward 6800 le kortet mitt, prøvde optimistisk å enable alt men fikk da artifacts allerede i windows og ingenting i 3dmark virka, pcen slo seg av og restartet, tok så med 12 pipes, still the same...pcen restarta i både 3dmark 03 og doom3, prøvde så de andre 4 pipesene, fikk til å spille og kjøre 3dmark, men nå var det artifact. Det eneste som ser ut til å virke er de 2 ekstra vs, men de gir ikke mye ekstra ytelse. Dette med de nye 66.92 driverne. Har ikke lest om at pcen til folk har restartet enda i spill etter å ha enabla ekstra pipelines. Noen som har opplevd det samme? Får jeg ikke låst opp noe så sender jeg kortet tilbake. 9800@xt kortet mitt slår jo dette på alt untenom doom3(4fps mer) på standard instillinger.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Jeg opplevde akkurat det samme. Etter å ha låst opp ekstra pipelines, gikk det bare et par minutter i CS:Source før maskinen "sloknet".

 

Det verste var at problemene ikke gav seg selv etter jeg hadde gått tilbake til vanlige settings og avinstallert Rivatuner. Kortet ble mao. herpa. Balle =(

Lenke til kommentar
Jeg opplevde akkurat det samme. Etter å ha låst opp ekstra pipelines, gikk det bare et par minutter i CS:Source før maskinen "sloknet".

 

Det verste var at problemene ikke gav seg selv etter jeg hadde gått tilbake til vanlige settings og avinstallert Rivatuner. Kortet ble mao. herpa. Balle =(

Du har jo garanti på kortet ditt. Om det slutta å fungere så er det bare å sende det tilbake, med mindre du har gjort noen fysiske endringer. Som å flashe bios eller bytta kjøler. Angående rivatuner, sikker på at du har disabla pipelinene igjen etter å ha åpna de før du avinstallerte kortet ditt? Jeg måtte det. Regner med at settingene som rivatuner forandrer legger seg i et register i driverne så selv om du fjerner programmet så er de der.

Lenke til kommentar
Jeg opplevde akkurat det samme. Etter å ha låst opp ekstra pipelines, gikk det bare et par minutter i CS:Source før maskinen "sloknet".

 

Det verste var at problemene ikke gav seg selv etter jeg hadde gått tilbake til vanlige settings og avinstallert Rivatuner. Kortet ble mao. herpa. Balle =(

Du har jo garanti på kortet ditt. Om det slutta å fungere så er det bare å sende det tilbake, med mindre du har gjort noen fysiske endringer. Som å flashe bios eller bytta kjøler. Angående rivatuner, sikker på at du har disabla pipelinene igjen etter å ha åpna de før du avinstallerte kortet ditt? Jeg måtte det. Regner med at settingene som rivatuner forandrer legger seg i et register i driverne så selv om du fjerner programmet så er de der.

Jepp, jeg gikk grundig til verks og reverserte alle endringene jeg hadde gjort i RivaTuner. Hadde fremdeles samme problemet. Og ja, selvfølgelig benyttet jeg garantien og sendte det tilbake. Kortet fungerte jo ikke som jeg hadde forventet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

;) Forvirra ;)

Noen sier at Gainward er perfekt til å softmodde og alle klarer å åpne pipelines'ene osv....

 

Bax sier her at han har hørt at Gainward korta ikke skal være lette å åpne.....

 

 

 

Noen som har fått vellykka softmodding av Aopen GeForce 6800LE ???

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
;) Forvirra ;)

Noen sier at Gainward er perfekt til å softmodde og alle klarer å åpne pipelines'ene osv....

 

Bax sier her at han har hørt at Gainward korta ikke skal være lette å åpne.....

 

 

 

Noen som har fått vellykka softmodding av Aopen GeForce 6800LE ???

Nå husker ikke jeg hvor jeg leste det... Meget mulig jeg tar feil, men...

Jeg håper bare at jeg får opna til 16 pipelines på mitt GeForce 6800 LE som snart kommer i posten...

Lenke til kommentar
;) Forvirra ;)

Noen sier at Gainward er perfekt til å softmodde og alle klarer å åpne pipelines'ene osv....

 

Bax sier her at han har hørt at Gainward korta ikke skal være lette å åpne.....

 

 

 

Noen som har fått vellykka softmodding av Aopen GeForce 6800LE ???

Om du leser før i denne posten og i de x antall hundre andre postene så er det mange som har fått det til. Men kan virke som det ikke går på de nye kortene :tease: Gikk å åpne på det jeg hadde, men de pipene var føkka og restarta pcen og gav artifacts. Jeg får 6800gt for 3tusen kr snart. Bedre med the real deal en å håpe på at man skal få det til med le. De har bare 700mhz 128mb ddr1 minne uansett, mot 256 ddr3 på 1gig på gt. Skal man absolutt sjanse på et le så bør dere kjøpe flere stk på ukens tilbud og returnere de som ikke går å åpne...men da må dere ha penger uansett og kan like godt kjøpe the real deal. Eller kjøpe asus sitt "ferdig åpnede"le gt kort med ddr1.

Lenke til kommentar
Noen som har fått vellykka softmodding av Aopen GeForce 6800LE ???

 

Jeg har åpnet så jeg har fått 12 pipes, og 1.5 vp på mitt AOpen Aeolus GeForce 6800LE. Gidder ikke restarte og herje mer idag, så jeg vet ikke hvilken pipe eller vp det er som gjør at den får artifacts på full fetting (alle pipes og vp enabled).

 

Overklokking kommer ikke på tale med den kjøleren jeg har på nå.

Endret av Aleks_r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...