Gå til innhold

NForce4-bilde "lekket" på nettet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Virker som den bare har en south-bridge (den med viften på). Hvor er north bridge tatt veien?

Hvis jeg ikke tar helt feil, så har north bridge (hovedsaklig minnekontroller) tatt veien inn i prosessoren (cpu)?

Endret av Roadrunner7
Skrevet
hmm, MSI :thumbdown:

Men det har 4x sata, ikke 2. Ser iallefall slik ut på bildet.

Hvis du ser godt etter så har det 8x SATA porter ( Håper de 4 portene på silicon image kontrolleren støtter NCQ og eller SATA II )

Skrevet

8 S-ATA-porter? O_O

Høres bra ut :)

SATA 2 er bakoverkompatibelt med SATA 1, håper jeg?

Uansett, ser veldig lovende ut det der. Lurer på hvordan kortet blir (kvalitet/pris/ytelse etc.).

Skrevet

Nforce chipsettet har ikke south og northbride. Disse er begge to integrert i samme chip. Meget praktisk i mine øyne, siden du kan kjøle begge meg en enkelt ribbe/vannblokk.

-Stigma

Skrevet
Hvorfor har ikke kortet to stk pci-e x16 plasser ?? Trodde Nvidia skulle satse på SLI jeg :hmm:

Den kommer som nevnt i artikkelen i fire versjoner, hvorav den ene støtter SLI. Dette var bilde av en Ultra-versjon, som ikke støtter SLI.

Skrevet

For oss som har kjøpt ett AGP kort som 6800 Ultra eller X800XT, så gidder man liksom ikke bytte om til PCI-E med det første! Eller kommer det en nForce4 verson som støtter AGP?

Skrevet
For oss som har kjøpt ett AGP kort som 6800 Ultra eller X800XT, så gidder man liksom ikke bytte om til PCI-E med det første!

snakk for deg selv :p

bare jeg få sikra meg en jobb før jul så skal jeg ha et slikt sli-oppsett.

Skrevet

For meg så blir nok ikke SLI aktuelt med mindre en kan kjøpe ett kort først, og så kjøpe et nytt kort senere (en annen type kort) og deretter kjøre det i SLI.

Akkurat å kjøpe 2 grafikkkort på rappen er noe jeg ikke akkurat har råd til :p

Skrevet
For meg så blir nok ikke SLI aktuelt med mindre en kan kjøpe ett kort først, og så kjøpe et nytt kort senere (en annen type kort) og deretter kjøre det i SLI.

Akkurat å kjøpe 2 grafikkkort på rappen er noe jeg ikke akkurat har råd til

Det er jo nettop det som er poenget med SLI...man kan kjøpe et kort til ved senere anledning. Kortene trenger ikke å være like en gang, det går fint bare de støtter SLI.

Skrevet
For oss som har kjøpt ett AGP kort som 6800 Ultra eller X800XT, så gidder man liksom ikke bytte om til PCI-E med det første! Eller kommer det en nForce4 verson som støtter AGP?

Tror nF4 kommer i fire varianter, to av dem med AGP 8x, s939 nF4 "standard" og s754 nF4 "scaled edition".

Skrevet
hmm, MSI :thumbdown:

Men det har 4x sata, ikke 2. Ser iallefall slik ut på bildet.

hva snakker du om? MSI er kjempebra, S939 NEO2 kortet gjorde jo rent bord i Anandtech sin kjempetest.

Du har ikke belegg for å uttale deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...