Gå til innhold

Hva er flaskehalsen ? skjermkort eller cpu


Vizla

Anbefalte innlegg

hvordan vil dette kortet klare seg i "dagens spill" ? hørt at dette kortet er et veldig godt kjøp i forhold til pris.

 

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128mb DDR SDRAM

 

*edit*

Og hva er forskjellen på denne og "ultimate edition"? Er det virkelig verdt de ekstra 300 kronene ?

forskellen på den vanlige og ultimate edition er at UE har en SVÆR kjøleribbe i stål, men den blir j..... varm, jeg har hjemme snekre på to 40mm vifter på mitt, jeg er sikker på at før jeg monterte viftene var det over 60-70 *c på den ribba. så skal man ha det så anbefaler jeg å gjøre som meg.

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=412H

to slike gjøre susen.

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP

ribba som står på UE er lik denne, men det er ikke zalman og har ingen vifte.

 

Det jeg har gjort er å sette inn 2 40mm vifter i de spora der man ser skruene på det første bilde, det er akkurat 40mm i mellom disse spora.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja! Det er et bra kjøp med tanke på pris.

 

>> C4STOR: Kanskje han hadde et fryktelig dårlig 96xt-kort ? Jeg har selv et 96xt-kort og har absolutt ingen problemet med battlefield (P4 [email protected])

Det er ikke noe som heter fryktelig dårlig 9600xt uten at det er noe galt med kortet. Et 9600xt yter jevnt over like bra uavhengig av produsent. Et 5600XT ligger derimot på nivå med 5200 så det er nok disse to FLexGym snakker om

Lenke til kommentar
Jeg har et annet 5200kort liggende med org kjøler

Jeg skal klokke det når jeg kommer hjem og vise dere at det går ann å komme opp i samme hastighet som mitt radeon 9600xt kort som jeg har i pcen nå.

Fint om du legger ved et screenshot av 3dmark der du får 3500-4000 poeng. På forhånd takk :yes:

Lenke til kommentar
Han skal nok få lov til å legge ut screenshot og link til resultater i andre poster av resultater.

Mulig han har klokket kortet og fått høy score men da kan han vel kanskje ha brukt en driver som har gjort det sånn eller han har fått artifacts ihvertfall.

Men man får vel kanskje ikke mere fps hvis man har artifacts?
Lenke til kommentar
Han skal nok få lov til å legge ut screenshot og link til resultater i andre poster av resultater.

 

Mulig han har klokket kortet og fått høy score men da kan han vel kanskje ha brukt en driver som har gjort det sånn eller han har fått artifacts ihvertfall.

 

Men man får vel kanskje ikke mere fps hvis man har artifacts?

artifacts kommer av en grunn... at skjermkortet har truffet "veggen", og klarer ikke mer.. ergo ytelsen faller.

Lenke til kommentar
Han skal nok få lov til å legge ut screenshot og link til resultater i andre poster av resultater.

 

Mulig han har klokket kortet og fått høy score men da kan han vel kanskje ha brukt en driver som har gjort det sånn eller han har fått artifacts ihvertfall.

 

Men man får vel kanskje ikke mere fps hvis man har artifacts?

artifacts kommer av en grunn... at skjermkortet har truffet "veggen", og klarer ikke mer.. ergo ytelsen faller.

Selv om man får artifacts så betyr ikke det at ytelsen (med tanke på FPS) faller.

Lenke til kommentar
Han skal nok få lov til å legge ut screenshot og link til resultater i andre poster av resultater.

 

Mulig han har klokket kortet og fått høy score men da kan han vel kanskje ha brukt en driver som har gjort det sånn eller han har fått artifacts ihvertfall.

 

Men man får vel kanskje ikke mere fps hvis man har artifacts?

artifacts kommer av en grunn... at skjermkortet har truffet "veggen", og klarer ikke mer.. ergo ytelsen faller.

Selv om man får artifacts så betyr ikke det at ytelsen (med tanke på FPS) faller.

hva hjelper det med høy fps, når du får hvite prikker overalt, eller at du kan spille sjakk på skjermen din.. !???

 

Dessuten, et korts ytelse er ikke lik fps..

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

nettop, poenget mitt var da at Flexgym kanskje har overklokka men hatt masse artifacts og fått ultra høy score i 3dmark.

 

eller så har han brukt noen drivere for å få mer fps(altså juksa for å få høy score)

Endret av Dr.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du synes ikke du er litt uti blåbærlia med den påstanden der? :D

 

hva da?

klokkingen er det ingen prob med.

med mine 12 vifter kan jeg klokke til det smeller.

 

(kan kanskje ta med at det 5200kortet er ødelagt)

til r9600xt mhz gikk ,men til r9800mhz ble det ødelagt ,ble noe seigt svart på kortet.

Ett 9800Pro er *langt lavere* klokket enn ett 9600XT..

Bare i det utsagnet avslører du at du roter noe fryktelig..

Standard klokk er henholdsvis 380 og 500!

Ett FX5200 er ett *søplekort* og yter ikke engang i nærheten av ett 9600XT om du så klokker det "til helsike" (som du har gjort).

Castor (som har *peil*) har forøvrig svart greit nok..

Dersom du kan backe opp dine uttalelser så skal jeg gi meg... :p

Lenke til kommentar

Du synes ikke du er litt uti blåbærlia med den påstanden der? :D

 

hva da?

klokkingen er det ingen prob med.

med mine 12 vifter kan jeg klokke til det smeller.

 

(kan kanskje ta med at det 5200kortet er ødelagt)

til r9600xt mhz gikk ,men til r9800mhz ble det ødelagt ,ble noe seigt svart på kortet.

Ett 9800Pro er *langt lavere* klokket enn ett 9600XT..

Bare i det utsagnet avslører du at du roter noe fryktelig..

Standard klokk er henholdsvis 380 og 500!

Ett FX5200 er ett *søplekort* og yter ikke engang i nærheten av ett 9600XT om du så klokker det "til helsike" (som du har gjort).

Castor (som har *peil*) har forøvrig svart greit nok..

Dersom du kan backe opp dine uttalelser så skal jeg gi meg... :p

så det du mener er at mitt 9600xt kort som er 128BIT

scorer høyere enn ett 9800pro kort som er256BIT?

i skjermkorttester?

 

La oss gjemme dette nå og vente til jeg har klokket kortet

så får vi se da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Han mente "klokkefrekvenser", ikke ytelse.

9600-serien ligger på en corefrekvens på 450 eller noe og 9800Pro på 378...

Hva med å sjekke i skjermkorttabellen.. og ikke blamere seg mer enn nødvendig?

Ett 9600Pro har 400 på Core.. XT har 500 på Core (standard)..FX5200 har standard klokk på 250.. en 100% OC er sikkert mulig det...men vi får vel avvente "Flexgym's" dokumentasjon..med link til ORB..(score på 4k eller mer). Venter spent! :p

Lenke til kommentar

F-14 Post:#5 Skrevet: 26/08/2004 : 21:08

 

 

Bruker

 

Gruppe: Medlemmer

Innlegg: 150

 

klokka mitt fra 260/400 til 300/523 med coolbits

__________________________________________

___________________________________

der har vi en som har prøvd det.

han mangler 200/77 for å få samme TALL som ett 9600xt

 

Edit:

3dmark o3 er nå ferdig nedlastet. :cool:

skal kjøre test på 9600xt ,så bytte kort til 5200,legge inn nye drivere og teste det kortet klokket med samme hardware.

Endret av FlexGym
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...