Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gmail som webdisk!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
feil.jpg

får denne uansett åssen fil jeg prøver.... stor eller liten..

funker hos meg i dag selv om jeg gjør akkurat det samme som i går.. hmf..

10mb sperre sux da :/ får bare brukt den til mp3 og dokumenter og crap...

jeg vil laste opp seinfeld som jeg kan se på jobben =))))

Skrevet (endret)

Litt kjipt at de blir lagret som *.bin filer da... Så man må legge inn gmail-drive på skolen og om man skal få noen glede ut av dette.

Edit: eller, egentlig ikke da...

Endret av bugbear
Skrevet
Som jeg forstår det sender programmet en e-post til gmail disken med et vedlegg av filen din. Og vedlegg maks størrelsen er jo 10MB.

ja, det som er kjedelig, maks størrelsen på vedlegg ^^

Skrevet
Litt kjipt at de blir lagret som *.bin filer da... Så man må legge inn gmail-drive på skolen og om man skal få noen glede ut av dette.

er jo bare til å logge deg på gmail så ligger fila som attatchment :p

Skrevet

får også opp feil :cry:

tror kanskje det er pga proxy serveren, og den 10mb grensa er vel ett lite problem, bruk winrar og del det opp i 10mb biter og unzip det når du skal ha det igjen ;)

Skrevet (endret)

er jo bare til å logge deg på gmail så ligger fila som attatchment :p

Ja, men den er attachet som *.bin fil...

men er jo bare å skifte dette når man har fått lastet ned filen det da. funka hvertfall på *.doc dokument jeg hadde der. Prøver med 1 og annen mp3 her nå.

Edit: og det funka bra, behøver ikke bytte *.bin til *.mp3 engang. Genialt system!

:love: Google :love: Gmail :love:

Endret av bugbear
Skrevet
får også opp feil :cry:

tror kanskje det er pga proxy serveren, og den 10mb grensa er vel ett lite problem, bruk winrar og del det opp i 10mb biter og unzip det når du skal ha det igjen ;)

gidder nok og dele opp en seinfeld episode på 220mb opp i deler på 10mb... :thumbdown:

Skrevet
får også opp feil  :cry:

tror kanskje det er pga proxy serveren, og den 10mb grensa er vel ett lite problem, bruk winrar og del det opp i 10mb biter og unzip det når du skal ha det igjen  ;)

gidder nok og dele opp en seinfeld episode på 220mb opp i deler på 10mb... :thumbdown:

hehe

det er lett da, du slipper å ta en og en fil, du setter en grense på 10mb, så deler den opp filen i ca 20 filer eller no...

når du skal pakke opp igjen så pakker du opp en fil så kommer hele filmen...

Skrevet

Dette kommer ikke Gmail folkene til å la gå særlig langt, det er ment at det skal sendes mail til kontoene og ikke belaste hele systemet med up og downloading for datalagring, har dere ikke CD brennere? :no:

Skrevet (endret)

Filene blir lagret som .bin, ja, men filene er de samme som originalene. Dvs at en kan downloade dem fra andre maskiner, og manuelt rename dem. Original-filnavnet står i subject, så det går fint å bruke dette opplegget uten klientprogrammet.

Edit: Og for dem som ikke liker 10MB-grensen: Pakk de større filene i en serie med 10MB-filer da vel. Dette er enkelt å gjøre med f.eks. WinRAR.

Endret av Roadrunner7
Skrevet
Dette kommer ikke Gmail folkene til å la gå særlig langt, det er ment at det skal sendes mail til kontoene og ikke belaste hele systemet med up og downloading for datalagring, har dere ikke CD brennere? :no:

Hvis en trenger noe på bare noen MB, så er dette et genialt system. Det er sløsing med både tid og ressurser, og ikke er det naturvennlig heller, å brenne småting på cd'er i hytt og pine. Upraktisk er det også.

Skrevet (endret)
Damn, klarte å skrive feil passord, og trykka på "save password" knappen. Og nå får jeg ikke bytta det, ikke finner jeg det i "avinstaller programmer" programmet.

Noen tips?

Ja, hvis du bruker ie:

Verktøy>> alternativer for internett>>Innhold>>autofullfør>>fjern passord, men du mister ALLE saved password

Edit: O, du mente noe annet....

Endret av realfingolfin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...