Gå til innhold

cpu'n vil bare kjøre på 1.1ghz


metroplex

Anbefalte innlegg

jeg har i det siste fått problemer med at cpu'n kun vil kjøre på 1.1ghz, om jeg kjører den på 1.9 som den egentlig skal være, så skrur pcen seg av etter ca. 5sekunder.

 

vet ikke helt hva som er feil i.o.m at jeg har kjørt på 1.9ghz i over ett år nå, men problemet oppstod for ca. 1 uke siden.

 

jeg har shuttle, og cpu'n ligger på ca 45grader når jeg kjører 1.1ghz.

 

har den plutselig blitt for varm @ 1.9ghz?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ta på kjølepasta,,,

tror det ville hjelpe lite, kjølepasta har ingen kjølene funksjon

bare gode varmeledene egenskaper

poenget er å få mest mulig metall mot metall..

derimot kunne det kansje hjelpe deg om du hadde kjøpt ny kjøler :yes:

ehhh mer feil kan du ikke ta... metall mot metall = fy fy ( ikke akuratt fy fy, men gir deg utrolig mye bedre kjøling med kjølepasta. ) ... Kjølepasta fyller porene og ripene som er i metallet ( både på cpu og kjøler ) og fungrer som en utrooolig fin bærer av energi(W) mellom cpu og kjøleelemenet. dessuten øker kontaktakt flaten til tilnærmet 100%. Artic Silver 5 vil vell gi deg en 2-10 graders fall ;)

 

og back on topic...

 

CPU'en kan ha fått varmeskader, begynner å bli litt sliten, ELLER du har stilt vcore for høyt i forhold til cpu'en. ( vcore er volten som kjøres igjennom cpu, hold den så lav som mulig, da får du mindre varmeutviklig. høyest mulig fsb, og lavest mulig vcore i en overklokk ;) )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
ta på kjølepasta,,,

tror det ville hjelpe lite, kjølepasta har ingen kjølene funksjon

bare gode varmeledene egenskaper

poenget er å få mest mulig metall mot metall..

derimot kunne det kansje hjelpe deg om du hadde kjøpt ny kjøler :yes:

ehhh mer feil kan du ikke ta... metall mot metall = fy fy ( ikke akuratt fy fy, men gir deg utrolig mye bedre kjøling med kjølepasta. ) ... Kjølepasta fyller porene og ripene som er i metallet ( både på cpu og kjøler ) og fungrer som en utrooolig fin bærer av energi(W) mellom cpu og kjøleelemenet. dessuten øker kontaktakt flaten til tilnærmet 100%. Artic Silver 5 vil vell gi deg en 2-10 graders fall ;)

 

og back on topic...

 

CPU'en kan ha fått varmeskader, begynner å bli litt sliten, ELLER du har stilt vcore for høyt i forhold til cpu'en. ( vcore er volten som kjøres igjennom cpu, hold den så lav som mulig, da får du mindre varmeutviklig. høyest mulig fsb, og lavest mulig vcore i en overklokk ;) )

var det jeg mente

beklager at jeg er ganske dårlig til å utrykke meg :blush:

så lenge overflatene er jevne funker det ikke så mye

(hvis de er det da)

så ikke åssen prosessor du har men hvis det er xp 3200+

er standar kjølinga dårlig :thumbdown:

men jeg tror ikke nødvendigvis varme er det store problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...