Gå til innhold

Ditt første skjermkort posten!


Jaffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det var et Rage 128 som var det første grafikk kortet i familien.... Mitt eget første grafikk kort var Ausus Geforce 2 GTS V7700 Deluxe 32mb.. Det var det beste husker jeg, ren kraft i sin tid :roll: Jeg betalte faktisk ca 5500,- for det :( Jeg fikk faktisk med 9 cder og sånn 3D briller jeg koblet til pcen, det var store saker husker jeg ! :!: *mimre om gamledager* :p

Endret av LeeCoo
Lenke til kommentar
I denne tråden tenkte jeg at folk kan mimre litt tilbake til gamledager!

Hva var det første skjermkortet ditt?

Mitt første skjermkort var ett Mono kort som ikke støttet grafikk...

Etter en stund kjøpte jeg ett som var Hercules kompatibelt..

Mono men MED grafikk muligheter...

Lenke til kommentar

S3 Trio 64UV+..

 

Det var skikkelig bra i den Pc'en foreldrene kjøpte i 1995, nå er det forsåvidt bare noe dritt, men grei nok til sitt bruk.. Rart at det fungerer ennå egentlig, det var den gangen ikke alt ble gammelt før man fikk det hjem i hus det.. hehe :D

Da gikk ikke utviklinga så svin fort, så det var tider det.

Lenke til kommentar

Mitt først var et CGA-kort koblet til en monokrom monitor. Aner ikke hva det het.

 

Første gangen jeg så 256 gråtoners display var på en slags Macintosh. Syntes det var bortimot magisk, ca 1988.

 

Mitt første virkelig høyoppløselige kort var et Orchid Fahrenheit kort for VESA bus. Tror det støttet 1024x768 med 16Bit eller noe sånt. Det var imponerende den gangen, ca 1993.

 

Husker godt at jeg hadde et ATI Mach 64 kort med 4MB RAM. Brukte det sammen med et Pentium 90 system. Hadde et råtøft fullhøyde Evercom kabinett. Svart med dør foran 5.25" brønnene, ca 1995.

 

Det første 3D-kortet mitt var et STB Velocity 128 kort. Kjøpte det i Silicon Valley i november 1997. Støttet DirectX 3 og var bundlet med et fint motorsykkelspill.

Endret av guge
Lenke til kommentar

Matrox Millenium 200 kort eller noe i den duren var mitt første "ordentlige" kort, hehe ;)

Så fulgte Voodoo1, Voodoo2, Voodoo2 i SLI-oppsett :), GeForce 256 Annihilator PRO :D, GeForce2PRO, GeForce2 Ti200@500, GeForce4 MX400 (pga jeg presterte å kutte hele core'n i GF2'et mitt, hehe *buhu*)...

Deretter kom gromkortet; ATi Radeon9700PRO BBA - forhåndsbestilt nr2 i køen, hehe :p Kosta MASSE penger :| men det var verdt det ;)

 

Nå venter enten ATi X800XT/PE eller GF6800Pro/Ultra *vurdere ut ifra HL2/D3 - totalytelse*

Lenke til kommentar

Mitt første 3d kort var Vodoo 3 3000. husker jeg betalte rundt 1500 kr for det. det var konge da jeg fikk det på min pII 333 MHz. :thumbup:

Dette kortet fulgte med via en T-Bird 1GHz til en T-Bird 1.2GHz.

Vodoo kortet byttet jeg ut med en GF4 TI4600 Golden sample da det var nytt. Det kostet meg da 4610 kr + 122kr i porto.

Har hatt dette kortet i over 2 år nå. har bare byttet prosessor 1 gang på denne tiden. Sitter nå på en xp2800+ og venter på mitt nye AX800XT PE som koster meg rundt 4800 kr.

Det var kanskje litt mer enn det ble spurt etter men jeg synes det var gøy å mimre litt.

Lenke til kommentar

Trodde jeg hadde nevnt dette før men.... pyttsann.

 

Mitt første skjermkort var et Western Digital skjermkort med 256kB RAM.

 

Edit: Eller, jeg hadde jo et par før der, men de ble egentlig ikke brukt noe særlig (siden jeg hadde amiga på den tiden). Et Hercules monochrome (CGA) skjermkort og et kick-ass EGA skjermkort (256kB RAM) av en eller anna ukjent produsent.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...