Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LOL!

Prikkfritt er det nok langt ifra, og støvet på kabinettvifta registrerte jeg knapt nok før du påpekte det! Og skal jeg mobbes for noe, så finnes det nok litt av hvert å ta meg på ja. Men jeg skal nok fikse det! :cool:

Såpass får jeg nok tåle, som "oldis" i forumet.

@ sablabra, og andre for den saks skyld: Det er, eller bør være, minst like lett for dere å få det like ryddig, uten å være "kjerring"! :p

Det er kun snakk om å se mulighetene, og bruke fantasien. Den som tror at jeg er noen "overmann" i denne sammenheng, tar fullstendig feil!

Dere, like godt som meg, har akkurat samme utgangspunkt. Min hardware skiller seg vel svært lite fra den de fleste har her, og dermed bør jo utgangspunktet i så måte være det samme?

"triksene" mine er vel egentlig ganske lette å gjennomskue, om man tar en nærmere titt.

I all enkelthet er det jo snakk om en vertikal eller horisontal føring av kabler og, for den saks skyld; slanger / rør.

Det er jo snakk om å benytte de "linjene" som allerede finnes på hk og / eller i kabinettet.

Om man i størst mulig grad forsøker å følge disse, oppnår man fort et inntrykk av bedre ryddighet, gjerne i kombinasjon med å skjule overskytende kabler bak HK-plata.

Diagonale ledninger / kabler i kabinettet skaper jo bare rot, og ødelegger definitivt inntrykket!

Fjern dem, skjul dem, eller legg dem på en slik måte at de følger eksisterende "linjer".

Det er ikke så vanskelig, om du / dere bruker noen minutter ekstra på dette, gjerne i kombinasjon med tynne kabelstrips.

Tips: Om det er problematisk å forme kabler / ledninger, så bruk gjerne en hårføner! Med litt varme, så blir de fleste ledninger atskillig mer myke og føyelige. ;)

Lenke til kommentar

Ok, da klarte jeg å legge ved bilde :D

Legger til nytt bilde når jeg er ferdig med det.

Dere ser også min ''pene'' jobb med stikksagen på kabinett modden, kabinettet er stål så dremelen nyttet ikke. Jeg må få på en list der.

 

Ellers?

Litt ryddig da :p

Lite kabinett så får ikke gjemt mye mer, og brukte ikke mer enn 5min på denne rydde jobben.post-94881-1147477128_thumb.jpg

Har ikke satt sidedøren ordentlig på... må få på en list rundt plexien ser dere. Krom list fra Microplex er bestilt.

 

post-94881-1147476617_thumb.jpg

Som dere ser er Chipset vifta ikke koblet til, den bare sitter der for å kjøle litt, når jeg

monterte NV silenceren ble den for stor for min passive northbridge kjøler så den må jeg kappe til. Den 92mm som er stripsa er midlertidlig for kjøler for Chipset, skal modde inn en eller to 120mm lenger bak HD. I kabinettet er det bare skruehull for 4x80mm bak HD, men jeg vil heller ha én eller to 120mm, så må nok fram med drillen.

Endret av mossing91
Lenke til kommentar
Sier som jeg sa i den andre tråden.

 

Hold deg til en farge

 

Men var ellers pent og ryddig, litt "Rot" øverst..

6092204[/snapback]

Ja... skal kanskje sette to blå vifter bak i steden for grønne, har en liggende så må til innkjøp av en, som sagt er den blå/grønne 92mm bare midlertidlig, den blir byttet med 120mm blå AC ryan vifte snarest.

Hipern er bare 4 dager gammel, skal få orden på rotet.

Lenke til kommentar
Sier som jeg sa i den andre tråden.

 

Hold deg til en farge

 

Men var ellers pent og ryddig, litt "Rot" øverst..

6092204[/snapback]

Ja... skal kanskje sette to blå vifter bak i steden for grønne, har en liggende så må til innkjøp av en, som sagt er den blå/grønne 92mm bare midlertidlig, den blir byttet med 120mm blå AC ryan vifte snarest.

Hipern er bare 4 dager gammel, skal få orden på rotet.

6092209[/snapback]

Blir bra, nice psu btw..

Lenke til kommentar

Vel, det er da noe å påpeke der og, syns du ska, som Skrue sa (fin "guide" forresten :) ), prøve å følge de linjene som allerede eksisterer i kabinettet, jeg har det der selv, og vet at det er god plass bak hk så du kunne lagt IDE kabelen der, og heller tatt den igjen ved spillern din i toppen.

Viftekablene bak kan du gjøre noe med,

kablen til Gpu-kjøleren din, legge den litt bedre,

S-ATA-kablen kan du la gå helt ned før du bøyer den,

PCI-E kablen din kan du la gå bak hdd-racket før du tar den oppover,

kanskje få litt mere "linjer" på kablene oppe ved PSUen, la de gå bak drive-bayen før du krøller dem,

også så jeg noe nede ved hdd som kunne vært gjemt bedre :)

 

Ellers :p så er det bra : ) Legger ved et bilde jeg..

[sikkert noen som syns jeg er veeeeeldig pirkete, men jeg så noe jeg ikke likte helt da sikkert.. Sikkert noe som ikke kan fikses, men da er det bare å si ifra]

 

 

 

Øyvind : )

 

EDIT: Ble mye røde streker dette :confused: Huffda.. Ikke meningen å være så pirkete, men jeg kjeder meg..

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Nå har jeg også fått ryddet litt :)

 

Slik så det ut før:

 

 

 

 

 

Og etter litt trylling så det slik ut:

 

 

 

 

 

 

Og jeg ønsker så klart ingen form for negativ kritikk, jeg har brukt altfor lang tid på det :)

 

EDIT: Det som er litt ghetto er måten jeg har hengt opp pumpa :p . Den henger fritt i strips nå, da jeg syntes den skumgummien funka for dårlig

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Den kunne vært skjult mye bedre, IDE kablen skal gjemmes...

Neida : p

 

Ble en beTYDELIG forskjell fra det gamle, syns det ble bra ; )

6093185[/snapback]

 

:realmad:

 

Hvordan skal jeg gjemme den bedre da? Den er jo ikke så lang at det gjør noe :hrm:

6093200[/snapback]

djeeez, hørt om ironi`?

Lenke til kommentar
Den kunne vært skjult mye bedre, IDE kablen skal gjemmes...

Neida : p

 

Ble en beTYDELIG forskjell fra det gamle, syns det ble bra ; )

6093185[/snapback]

 

:realmad:

 

Hvordan skal jeg gjemme den bedre da? Den er jo ikke så lang at det gjør noe :hrm:

6093200[/snapback]

djeeez, hørt om ironi`?

6093331[/snapback]

 

Joda, men jeg er enig i at den synes litt for mye :( . Hadde den vært lenger kunne jeg jo strukket den ut til siden slik som ide-kabelen til hardisken...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...