Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg derimot, dobler dette i benk, så ingen tør bøffe noe. Finnes altså ikke problemer med oppsettet  ;)

Skal du liksom "benke" meg du da? :p;)

 

Dette er snakk om en ca 50 kg industri-type stål-pult. Dette er mer enn de fleste av dere tar i benk, og hvertfall ikke klarer å dra lengs ett vinylgulv.

Er dessuten noen over 14 på forumet her...

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
Dette er snakk om en ca 50 kg industri-type stål-pult. Dette er mer enn de fleste av dere tar i benk, og hvertfall ikke klarer å dra lengs ett vinylgulv.

 

Tja 40 kilos sementsekker på skulderen opp stiger og trapper er temmelig vanelig i mitt yrke og det går rimelig greit selv om ikke jeg driver med benkpress eller annet, så det skulle vel ikke vere noe problem å flytte pulten, du kunne tilogmed få sittet på :-)

 

Men dette er vel strengt tatt offtopic så vi bør vel komme tilbake til posting av kabinetter å drite i benkpress .

Lenke til kommentar

Møbelintegrasjon? Ok, you asked for it! :p

Går vel OT så det suuser med dette, men jeg kaster meg i det:

 

PCirack.jpg

 

Denne PC´n er plassert i et møbel, i den forstand som at det er et hjemmelaget stereorack.

Disken inneholder 14-15tusen MP3-filer i alle musikksjangere, + diverse musikkvideoer.

Den mystiske boksen som delvis dekker hovedkortet, er gearkassa som hever og senker den integrerte LCD-skjermen når PC´n startes / stoppes.

 

Slik ser det hele ut forfra:

 

Nyttrack.jpg

 

Belysningen består forøvrig av dioder i remse (Elfa) som er felt inn i kantene på racket.

Har forøvrig mange flere bilder, men de hører vel helst hjemme i en worklog?

Lenke til kommentar
Å herregud! Du har vel ikke laget en worklog for den der?

Flere bilder? Seriøst, det var kjempebra altså!

Takk!

Har ikke laget noen worklogg ennå nei. Det er vel cirka to år siden jeg knota det hele isammen, og syntes vel da at det ikke hadde så mye med PC og data å gjøre.

Men om det insisteres, så kan jeg vel legge opp til en worklogg...

Har vel sikkert 20-30 bilder eller mer, av "prosessen".

 

@sigen:

Joda, men prisen inkluderer innholdet også; surroundforsterker / tuner, DVD-spiller, CD-spiller, etc, etc.

Btw; Bare kjedet til skjermen kosta jo forsyne meg 700 flis, bare for å ta den detaljen.

Lenke til kommentar
Å herregud! Du har vel ikke laget en worklog for den der?

Flere bilder? Seriøst, det var kjempebra altså!

Takk!

Har ikke laget noen worklogg ennå nei. Det er vel cirka to år siden jeg knota det hele isammen, og syntes vel da at det ikke hadde så mye med PC og data å gjøre.

Men om det insisteres, så kan jeg vel legge opp til en worklogg...

Har vel sikkert 20-30 bilder eller mer, av "prosessen".

Selvfølgelig må du lage worklogg av det! Den var jo bare dritrå da! Alt-i-ett! :D

Lenke til kommentar

Dæven den der var kul Skrue! :yes:

Har du laget girkassen selv? Ser litt hjemmelaget ut, og syns jeg ser noe som likner lodd fra en gammel klokke her også som vel er for å hjelpe motoren litt formoder jeg.

Men er det timere eller mikrobrytere, eller hva sørger for å få skjermen opp og ned sånn styringsmessig?

 

Dette kan umulig være OT! "Spørsmålet" er jo "hvordan ser det ut i ditt kabinett", da er bildet ditt spot on, og det må da være griet å diskutere litt bildene her...

 

Du er virkelig en seriøst dyktig "all a round" mekker Skrue :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel vel, endelig var tiden kommet!! Har fått ordna kabinettet slik jeg vil ha det, og litt til :p . Men si nå endelig ifra om dere klarer å finne ting som kunne vært bedre (kronisk sjukdom dette her ;) )!!

 

Starter med fint bilde (helt uten lyd :p ):

stiligliten7kh.th.jpg

Detaljer på baksida:

baksideliten7co.th.jpg

Tt Big Typhoon, som forøvrig kjøler bedre enn min gamle Zalman7000Cu:

knallliten8sd.th.jpg

Hvordan det ser ut inni, kanskje litt mørkt?:

nydeligliten0jz.th.jpg

Med blits ved mye ledninger:

hmmmliten7fc.th.jpg

Fullt oversiktsbilde med blits:

blitsliten4mq.th.jpg

 

Får bare håpe jeg ikke blir stilt helt i skyggen av Skrue :!: :p

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Dæven den der var kul Skrue! :yes:

Har du laget girkassen selv? Ser litt hjemmelaget ut, og syns jeg ser noe som likner lodd fra en gammel klokke her også som vel er for å hjelpe motoren litt formoder jeg.

Men er det timere eller mikrobrytere, eller hva sørger for å få skjermen opp og ned sånn styringsmessig?

 

Dette kan umulig være OT! "Spørsmålet" er jo "hvordan ser det ut i ditt kabinett", da er bildet ditt spot on, og det må da være griet å diskutere litt bildene her...

 

Du er virkelig en seriøst dyktig "all a round" mekker Skrue :thumbup:

Takker!

Hyggelig at du / dere likte den da! Gearkassa har jeg laget sjøl ja, og motoren er en 12v 540-motor. Overføringa mellom hjulene foregår via "O"-ringer.

Du har jo absolutt innsikt og forståelse i "maniken" også da! :thumbup:

Loddet er som du har gjettet, en avlasting for motor / gear. Det er laget av et 30mm rustfritt stålrør, som er fylt med blyhagl. Det veier tilnærmelsesvis det samme som skjermen; ca 4,5kg.

Styringa av det hele foregår forøvrig vha brytere / polvenderfunksjon, som sørger for at motoren roterer motsatt vei når skjermen skal senkes.

 

@m3tro89: Har et trådløst tastatur med innebygget mus, men er ikke så fornøyd med det. Men ok, det får duge.

Hadde stoore planer om et touch-screen ja! Men den gangen jeg snekret sammen greiene, så kosta en slik skjerm 7-8laken. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...