Gå til innhold

Ny hardisk til xbox (skal kjøpe i dag trenger tips


2peewee

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå mektig lei av bare å ha plass til ein og ein film på xboxen. og siden dvd brenneren min har tatt kvelden, så hjelper dt lite å ha 20dvd plater ligganes heime. Så jeg tenkte jeg skulle invistere i ny hardisk. rundt 200 til 250 gig.

 

Spørsmålet er da hvilken hardisk som passer best til dete formålet. Xbox støtter vist ikke S-ata så dt må bli ein vanlig ata hardisk. 7200RPM høres jo greit ut, men etter det jeg har hørt kan dette føre til overoppheting av xboxen og den kan med dette ta kvelden. så ein 5400RPM er det ideale. Problemet er at jeg bare har funnet 7200RPM hardisker.

 

Western Digital har jeg hørt det er masse piss med, så har egentlig ikke lyst på det. Valget står egentlig nå melloom Maxtor og Seagete. Men grunnen til at jeg egentlig spør her er får høre om deres erfaringer med dette, og kafforen hardisk dere mener jeg skal kjøpe.

 

akkurat nå lener jeg meg over til denne Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

 

så har de re någen fårslag til ka hardisk eg bør skaffa, og i tilleg kor eg bør kjøpa den?? Den eg såg på er henta fra komplett og koster 1.040kr

 

håper på mange gode svar :)

Peewee

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er da hvilken hardisk som passer best til dete formålet. Xbox støtter vist ikke S-ata så dt må bli ein vanlig ata hardisk.

 

 

akkurat nå lener jeg meg over til denne Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

 

Du sier at X-box ikke støtter en S-ATA-disk, og så har du valgt nettopp en slik?

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Maxtor, disse blir virkelig varme. Som nevnt i en tidligere tråd, så har jeg testet en rekke disker i min Xbox, og kommet til konklusjonen at Samsung 5400 Disker er det beste. Både med tanke på støy og varme (er omtrent helt kalde). Disse diskene finner du på PSdata.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er da hvilken hardisk som passer best til dete formålet. Xbox støtter vist ikke S-ata så dt må bli ein vanlig ata hardisk.

 

 

akkurat nå lener jeg meg over til denne Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

 

Du sier at X-box ikke støtter en S-ATA-disk, og så har du valgt nettopp en slik?

min feil :p

 

jeg fant ein disk heime som ikke er s-ata. men når jeg lagte denne posten på jobb (militere) så var jeg kjapt inne på komplett og kopierte en hardisk. skal finne den jeg mener og poste :)

Lenke til kommentar

Samsung er 100% fantastisk. Stille, ikke særlig varm og rask. Ikke at det betyr så mye da den skal dyttes inn i en Xbox. Har en Seagate 120GB i min Xbox, skulle jeg måtte bytte den ut, hadde definitivt blitt en Samsung P80 160GB.

 

Samsung 5400 RPM vil nok være enda mer stillegående og kaldere enn en 7200 RPM. Litt tregere også, men det betyr lite.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Viss jeg skal kjøpe samsung så blir det nok

 

Samsung Harddisk 160.0GB IDE 5400RPM UDMA-133 3.5" 8.9mS Noise Guard 769,-

 

Dette er henta fra psdata. någe så vett om ein billigere plass eller om de lager større enn 160gig??

 

høres ut som Samsung eller Seagate wil vinne her. einste problemet er at jeg ikke finner seagete som går på 5400RPM. flere forslag, og ideer vil bli satt pris på :)

Lenke til kommentar

er det vits å kjøpe 7200RPM når det egentlig ikke har så masse å si i ein xbox.

 

1. Du sparer penger på ein 5400RPM uten å muste masse ytelse

 

2. Du slepper å bekymre deg over overoppheting (selv om alle seier at samsung er veldig bra og kalde)

 

men bare kom med forslag. link til den eventuelle 7200RPM samsungen ville vert fint :)

Lenke til kommentar

Du kan stort sett bruke hva du vil. Kjøp den billigste disken du finner og stapp den inn. 5400/7200, det gjør ingen forskjell. Har aldri hørt om noen som har hatt noen problemer med varme. Hvis du vil være skikkelig gjerrig kan du bare ta en titt på qxl eller ebay så finner du deg sikkert en god 40-60gig for 3-400kr, ingen vits i å investere i ny disk til xboxen når farten stort sett ikke ha noe å si for den.

Lenke til kommentar

5400 diskene til Samsung fungerer utmerket i xboxer. Har modda en del boxer og alle utenom en har jeg putta disse diskene i. Kun en av maskinene har hatt noen problemer og det var den ene som hadde en 7200 disk;-) Tror det var en maxtor disk som gikk for varm.

 

Men vet om mange folk som har 7200 disker som fungerer helt fint de også.

 

Grunnene til at jeg gikk for 5400 disker:

 

1. xbox kommer med 5400 disk originalt

2. MYE mindre støy

3. mindre varme

4. overhodet ingen merkbar ytelsesforskjell

5. var billigere før, vet ikke hvordan prisen er nå

6. sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farta

 

Men som sagt hvis du er lysten på en stor disk så er det nok rimelig safe å kjøpe en 7200 bare sørg for å kjøpe en som ikke går altfor varm. Han over her som skrev at det er "luftehull til disken" har nok ikke kjent hvor varm en slik disk kan bli og at luftehull UNDER denne disken ikke vil hjelpe spesiellt mye grunnet at varme som kjent stiger pluss at det i tillegg er tilnærmet null luftsirkulasjon i xboxer. Hvis du har program innstallert på boxen som viser temperaturer så kan du jo sjekke der... Går i f.eks xbmc

Lenke til kommentar

Har også en Samsung i min XBOX, men 7200rpm. Har ingen problemer med overoppheting. Men er vel ikke nå ytelsesforskjell uansett, så 5400rpm burde fungere fint. Det du eventuelt bør være obs på er ¨å kjøpe en modell som har godt rykte på seg for å kunne "låses". Dette vil være nødvendig hvis du f.eks. benytter deg av Xbox Live

Lenke til kommentar

takker for mange gode råd.

 

Tror eg vil gå for ein 160gig 5400RPM samsung. 160gig bør jo holle.

 

Men du som har modda ein del xboxer osv. Har du peiling på koffor eg bare klare å lasta over spill og filmer med 200kb/s MAX fra pc`en til xboxen?? bruker vanlig nettverkskabel rett fra dataen til xboxen. fatter egentlig ikke problemet!!!

 

peewee

Lenke til kommentar

Du må ha en kryssa nettverkskabel mellom pc og xbox. Mange som har problemer med farten, har du slått på xboxen før du slår på pc'en? Noen ganger funker det.

Jeg har selv chippet godt over 100 xboxer og har aldri hatt problemer med 7200 disker. Ta den billigste du finner, du kommer ikke til å merke noen forskjell.

Lenke til kommentar

FTP..

 

Ikke så lett å si.. Må vite litt mer først..

 

Hvilket program bruker du når du overfører? tenker da både på pc og xbox... annbefaler å bruke en ftp-klient til pc som kun bruker en tråd av gangen f.eks flashfxp.. Dårlige erfaringer med programmer som cuteftp og liknende som prøver å laster opp med flere tråder samtidig.

 

Det kan også være viktig at du bruker oppdatert program på xboxen siden de første programmene som kom ikke hadde veldig kjappe ftp-servere, men de var uansett mye kjappere enn det der.. Skal ikke være noe problem å få minimum 5-6megabyte i sekundet når du uploader.

 

Og sist men ikke minst... Ikke gjør noe annet på xboxen når du overfører.. Slik som å se film eller høre på musikk.. Men det visste du vel ;-)

 

Og ja, hvis du bruker original-disken som kommer med xboxen kan det godt være det er den som gjør at det går tregt.. Mener å huske at det gikk fryktelig sakte når jeg testet min original disk når jeg modda min maskin for litt over 2år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...