Gå til innhold

Nye serfikat regler etter nyttår?


SnowDOG_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare lurer på tre ting. Orker ikke å lage ny topic.

 

Spm1: Blir Trafikkalt gk obligatorisk fra nyttår selv om jeg er 86-modell?

 

Spm2: Hvis jeg bestiller meg kun 1 kjøretime før nyttår, vil de gamle reglene gjelde for meg da? Hørte at man kunne det og at den gjelder for 2 år, om dere forstår hva jeg mener?

 

Spm3: Hvordan blir det med søking til førerkortet?

 

Har null peiling på slikt :blush:

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt holder det at du har begynt på lappen før 2005, da vil du forholde deg til de gamle reglene, så fort deg å få en kjøretime før året er omme. Har vært noen avisartikler om trykket kjøreskoler opplever for tiden, siden så mange skal bare ha en kjøretime for å slippe de nye reglene.

Lenke til kommentar
Du må få godkjent søknaden din om førerkort i løpet av året.

Tenker du mener før dette året er omme. Hvor kan jeg sende inn en søknad for førerkortet?

Kjøreskolen din kan arrangere sendingen.

 

Så lenge søknaden er inne, forholder du deg til gamle regler. Så hurry up, everybody! :p

 

Så utrolig glad jeg er ferdig med lappen nå som kjøreskolene fylles opp!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hmm, jeg har ikke begynt å ta lappen enda, burde jeg kjappe meg å få bestilt en time? Tar en slik søknad lang tid å godkjenne? Født i 86, så slapp å ta trafikalt grunnkurs, men jeg må vel kanskje ta det allikevel hvis jeg begynner etter 05.

Hvis du sender søknaden din i morgen og har alt orden, har du vel sjans til å få den tilbake før jul, men jeg ville sendt den i forigårs om jeg var deg.

Lenke til kommentar

Startet oppkjøringen min den 24/11, og det er håp om å få lappen innen jul hvis jeg består teoriprøven på første forsøk.

 

Er vel ganske vanskelig for de som begynner nå å få nok timer til å kjøre opp i år, men dere får da begynt ;p

 

btw: glattkjøring er råkult :thumbs: var på det i dag :mrgreen:

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Startet oppkjøringen min den 24/11, og det er håp om å få lappen innen jul hvis jeg består teoriprøven på første forsøk.

 

Er vel ganske vanskelig for de som begynner nå å få nok timer til å kjøre opp i år, men dere får da begynt ;p

 

btw: glattkjøring er råkult :thumbs: var på det i dag :mrgreen:

Ikke for å helle kaldt vann i årene på deg, men dette har jeg vanskelig for å tro. Det er normalt sett minst et par-tre ukers ventetid på oppkjøring, og den kan ikke bestilles før du har bestått teorien.

 

Og bare sånn at det er sagt: oppkjøringen er et begrep som brukes om den praktiske prøven som avlegges hos biltilsynet. Det du snakker om er bilføreropplæring hos en kjøreskole :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...