Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel eller bluecom? trenger HJELP.


Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte internett leverandør og har problemer med å velge mellom bluecom og ngt. Deres tilbud er slik:

 

Bluecom ADSL 3000/640 kbps for 599kr/mnd

NGT ADSL 2400/640 kbps for 598 kr/mnd

 

Som du ser, er bluecom sitt tilbud mer attraktiv, men så har jeg hørt at de har mye nedetid osv. Så, noen her som har erfaringer fra disse leverandørene og vil anbefale meg en av dem? Eller si sin mening om noen av leverandørene eller informere meg om noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som du ser, er bluecom sitt tilbud mer attraktiv, men så har jeg hørt at de har mye nedetid osv.

De har vel ikke mer nedetid de enn andre med mindre det er et svært lokalt problem i området. Og baser antagelser rundt nedetid på f.eks en enkelt linje blir feil uansett ISP.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

kom igjen folkens, trenger mer overbevisning. Vil ikke bli kunde hos en av dem, forså å finne ut at jeg valgte feil.

 

agvg: Jeg har null erfaring eller peiling på noen av leverandørene, hørte bare av en bekjent at han hadde bluecom, og hadde mye nedetid.

Lenke til kommentar

Har hatt Bluecom i ca. 1 mnd nå. Ingen problemer. Ville ha valgt BlueCom over NGT selv om BlueCom var dyrere en NGT. Dette pga. løsningen med moden/ruter. Til NGT må du bruke ruteren de sender ut, og den er til tider håpløs å sette opp. (Særlig vist du har server.) Hos bluecom kan du slå av ruteren vist du vil, og om du må bruke ruter er denne somregel mye lettere å sette opp! (Les web-grensesnitt.)

 

Når jeg gikk over fra telenor var det bare å slutte å bruke PPPoE klienten! Ingen porter å åpne i en ruter før serveren min. Livet er herlig ja! :love:

Lenke til kommentar
Jeg har null erfaring eller peiling på noen av leverandørene, hørte bare av en bekjent at han hadde bluecom, og hadde mye nedetid.

Det er ingenting og legge til grunn, alle linjene er forskjellige i og med det ikke finnes to like telefonlinjer i norge, man kan bo vegg i vegg med samme ISP og den ene har mye nedetid og den andre har dønn stabil linje.

Har erfaring fra mange titalls BC-linjer og de er stabile med unntak av noen som har slitt med dårlige linjer mellom hus og sentral noe som ikke har med ISP og gjøre.

Lenke til kommentar

Bluecom er hakket bedre.

 

NGT:

Positivt: bra pris,hastighet

Negativt: Elendig kundeservice.

 

Bluecom: Bra pris,hastighet og RASK til å svare på kundservicen, samt alle porter er åpne i modemet slik at man slipper å stresse med porter osv.

 

 

har hatt NGT, gikk over til Bluecom. Så det så :)

Endret av ruva
Lenke til kommentar
Til NGT må du bruke ruteren de sender ut, og den er til tider håpløs å sette opp. (Særlig vist du har server.) Hos bluecom kan du slå av ruteren vist du vil, og om du må bruke ruter er denne somregel mye lettere å sette opp! (Les web-grensesnitt.)

Et lite spm, litt off-topic kanskje :)

Kan jeg åpne ALLE portene i NGT-routern?

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg enig med de fleste her. Har hatt Bluecom i noen år nå, og de var bra i starten. De siste par årene har jeg flyttet flere ganger og maken til rot og forsinkelser skal du leite lenge etter. Siste flyttingen min bestillte jeg 25/7. Bluecom påstår indirekte at jeg juger. De mener jeg bestillte i midten av august. Har sendt dem kopi av bestillingen og det hele, men de står på sitt. Fikk omsider linja den 15/9. Ikke har den den hastigheten jeg har bestillt heller, men jeg orker ikke å krangle med så useriøse folk. Bytter når muligheten byr seg.

 

Noen som har prøvd å sende e-post til kundesupport? Får kanskje svar etter ei uke eller to.

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med Bluecom, dog teknisk er de helt supre. Jeg gikk over til Bluecom og hadde mange epost vekslinger med dem ang. pris og kundeforhold. Jeg spurte klart og tydelig hva gebyrer de tar i tillegg til månedspris for linje. Jeg fikk som svar at om jeg betaler pr. måned påløper det 65,- om jeg betaler 3 måneder er det ingen gebyrer. Nå viser det seg at Bluecom har lagt til 20,- på min faktura, og vil fortsette med det - 20kr PR MND.

 

Dette fregår ikke av avtalevilkår hva gebyr er, det står heller ikke noe i prisliste om det.

 

Jeg har forgjeves prøvd å få fjernet gebyret, eller få en forklaring på hvorfor jeg må betale selv om det ble opplyst at det ikke var noe gebyr. Ingen gode svar. Bare svar som legger skylden på meg for ikke å ha satt meg inn i avtale/vilkår.

 

Jeg valgte 3 måneders faktura siden det da (opplyst per mail) ikke skulle være noe gebyr, så alt skulle tyde på at det ikke var noe problem, men det var det allikevel.

 

Makan til useriøsitet, det er temmelig skuffende. Ingen forklaring, ingen beklagelse, bare beskyldninger og at de ikke vil "krangle" mer om saken og står på sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...