Gå til innhold

Hva er Intel Extreme 2 Graphic?


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kort sagt så er intel extreme graphics noe forferdelig dritt. Det er en integrert skjermkort-chip på hovedkortet, og det duger ikke til noe annet enn kontor-arbeid. Gløm alt som heter 3D spill. Det har ikke ram egentlig, det bruker noe av (det veldig trege i forhold til vanlilig skjerkortminne) systemminnet ditt. Det er såkallt delt minne.

 

Kort sagt så gungerer det fint til alt utenom 3D-spill, og til 3D, så fungerer det ikke til noe annet enn eldgamle greier. chippen er rett og slett alt for tregt.

 

Skal du ha bærbar som kan brukes til spill så er det bare ATI mobile eller Nvidia's go-serie som er brukbart.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
For å gi deg en pointer på hvor råttent det er til spill:

 

image001.gif

 

Legg merke til at Radeon 9800 Pro yter ca. 170 frames per sekund, mens Intel Extreme Graphics halter ivei med 13.4 FPS.

 

Men hvis man ikke er kresen, så går det vel an. :p

Uff det hørtes ikke bra ut..

 

Men hva gjør det hardware guide bildet der?

Lenke til kommentar
Men hva gjør det hardware guide bildet der?

Hvis du ser på stolpediagrammet så står det i865G som = Intel Extreme Graphics 2.

Øøø, hæ? Har ikke så veldig mye greie på hardware...

 

Edt: Stolpediagramm? :hmm:

 

Skulle det kanskje være meninga at det skulle være en link?

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Kort sagt så er intel extreme graphics noe forferdelig dritt.

Latterlig. DU må jo vurdere det ut ifra hva det er tenkt til. Du kaller ikke en traktor dritt bare fordi den er røv i Formel 1 heller.

 

IEG2 er en billig grafikkbrikke som er utviklet for å kunne gi god 2D-ytelse i kontorapplikasjoner, og benyttes stort sett KUN i bedriftssammenheng. Der gjør den en ypperlig jobb, og det blir helt håpløst å kalle den "dritt" fordi den suger i 3D-spill, noe den ikke skal ta seg av uansett. Det er derfor PC'er med IEG2 også har ledige AGP eller PCIe spor. :roll:

Lenke til kommentar
Kort sagt så er intel extreme graphics noe forferdelig dritt.

Latterlig. DU må jo vurdere det ut ifra hva det er tenkt til. Du kaller ikke en traktor dritt bare fordi den er røv i Formel 1 heller.

 

IEG2 er en billig grafikkbrikke som er utviklet for å kunne gi god 2D-ytelse i kontorapplikasjoner, og benyttes stort sett KUN i bedriftssammenheng. Der gjør den en ypperlig jobb, og det blir helt håpløst å kalle den "dritt" fordi den suger i 3D-spill, noe den ikke skal ta seg av uansett. Det er derfor PC'er med IEG2 også har ledige AGP eller PCIe spor. :roll:

Når det yter som et toppkort fra slutten av 90 årene så kan man si at det er dritt! Synd folk kjøper dette "drittet" når de skal ha en pc som skal brukes litt til spilling!

Lenke til kommentar
Intel Centrio 1.4

256MB RAM

Intel EG 2

3DMark03: 118 (3.4.0 build)

3DMark01: 2379 (3.3.0 build)

Jeg fikk 113 på min Dothan 1.5GHz med 1GB RAM (som ikke hadde vært rebootet den uka, vel og merke)... men spill som f.eks Warcraft III TFT i 1024x768/medium går helt greit. BF1942 går og greit men BFV blir litt slitsomt

 

"Benchmarks" er etter min mening svært dårlige til å reflektere faktisk ytelse.

 

Uansett, make no mistake - Extreme Graphics er OVERHODE ikke er egnet til spilling. Et brukt GF2-4 til noen hundrelapper vil være en vesentlig forbedring.

Lenke til kommentar
Intel Centrio 1.4

256MB RAM

Intel EG 2

3DMark03: 118 (3.4.0 build)

3DMark01: 2379 (3.3.0 build)

Et integrert skjermkort er kun et kort som bør være i en pc som ikke har annet enn dos spill :!: .. Forferdelig og helt ubrukelig.. Legg inn et par lapper og få deg et oppegående kort istedet.. :yes:

 

For å sette ting i perspektiv.. Har en gammal amd 900 mhz med et geforce 3 64 mb( ikke drivere til den engang) Den fikk 8 ganger så høy score i 3dmark03 som dette integrerte faenskapet.. :innocent:

Endret av Janivars
Lenke til kommentar
Intel Centrio 1.4

256MB RAM

Intel EG 2

3DMark03: 118 (3.4.0 build)

3DMark01: 2379 (3.3.0 build)

Et integrert skjermkort er kun et kort som bør være i en pc som ikke har annet enn dos spill :!: .. Forferdelig og helt ubrukelig.. Legg inn et par lapper og få deg et oppegående kort istedet.. :yes:

 

For å sette ting i perspektiv.. Har en gammal amd 900 mhz med et geforce 3 64 mb( ikke drivere til den engang) Den fikk 8 ganger så høy score i 3dmark03 som dette integrerte faenskapet.. :innocent:

Lol!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kort sagt så er intel extreme graphics noe forferdelig dritt.

Latterlig. DU må jo vurdere det ut ifra hva det er tenkt til. Du kaller ikke en traktor dritt bare fordi den er røv i Formel 1 heller.

 

IEG2 er en billig grafikkbrikke som er utviklet for å kunne gi god 2D-ytelse i kontorapplikasjoner, og benyttes stort sett KUN i bedriftssammenheng. Der gjør den en ypperlig jobb, og det blir helt håpløst å kalle den "dritt" fordi den suger i 3D-spill, noe den ikke skal ta seg av uansett. Det er derfor PC'er med IEG2 også har ledige AGP eller PCIe spor. :roll:

Når det yter som et toppkort fra slutten av 90 årene så kan man si at det er dritt! Synd folk kjøper dette "drittet" når de skal ha en pc som skal brukes litt til spilling!

Normalt kommer du med tungtveiende argumenter, men jeg må nok støtte "Holmes" her.. :p

Det er feil å kalle IGP for "dritt" når det fungerer OK til de som vil ha en grei løsning...dvs. HK med "alt-integrert"..og som ikke anser 9800Pro som minstekrav.

At Intel "Extreme" Graphics ikke er egnet for spill.. ja det er korrekt nok.

"For å sette ting i perspektiv"..

Mitt i865G-baserte system.. P4 2.8 Prescott - Dual DDR scorer ca. 3k i 3DMark01 med IGP.. Det samme "klarer"(klarte) mitt Barton-system (2500+) med Geforce4 MX4000 (ett kort som selges fremdeles.. til "budjsett-kjøpere") Lurer på hva man skal kalle dritt her jeg..

Har 9600Pro@XT nå i den i865G-boksen.. da økte 3DMark01 til nesten 14k.. Ja.. Intel Extreme Graphics er ikke spesielt bra.. men moderer utsagnene litt da!

Det er ikke alle som sitter dagen lang og spiller CS/Doom/BFV..etc...

Det som evt. kan kalles "dritt" om IGP.. det være seg IEG2 eller andre løsninger fra SIS og ATI.. er at IGP senker totalytelsen på systemet *mye* da det belaster minnekontrolleren med noe som ett godt 3D-kort tar seg av..

På min i865G-boks gikk jeg fra ca. 3500 til 4500 i PCMark04 ved å sette inn 9600Pro-kortet... Det er viktig å huske på..

Sånn sett kan man vel si at IEG2 (IGP generelt sett) ikke er noe å rope å hurra for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...