Gå til innhold

trenger 17" lcd skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er også på utkikk etter en LCD skjerm. fikk nettop Ny Pc i forrige uke, men syns ikke helt at min el Gamle 14'' CRT fra 1994 eller no, sto i stil med resten av maskinen.

Har overhodet ikke noen som helst peiling på LCD, har aldri hatt det, og har nesten aldri prøvd en LCD før, men alle sier at det er så "forfriskende" med LCD og at den er så veldig mye klarere osv,også har jeg jo lest nesten alle LCD testene her på hardware og alt virker så bra og fint osv. så det hadde jo vært fint med LCD som står mer i stil med PC'n enn en gammel 14'' CRT på 75hz.og maks 1024x768x32bit.

 

på de skjermene jeg har sett på selv i tester her nå, så fristet denne Samsung 173T skjermen veldig, den hadde veldig fint design, og var best i test, det negative var prisen på ca 5000.-kr som jeg syns er utrolig Mye penger for en skjerm.har også sett på NEC 1760NX og Eizo L550. men må si 173T så mest fristende ut.

 

Hvis noen kunne hjelpe hadde det vært super dupert. kan si at jeg har radeon 9800 pro 128mb og Budsjettet er egentlig på mellom 3 og 4tusen, men får jeg noe veldig mye bedre til 5.000kr kan jeg strekke meg til helt til 5tusen. Pc'n skal brukes til "Allorund" og sikkert endel spilling.

Lenke til kommentar
Hei, jeg er også på utkikk etter en LCD skjerm. fikk nettop Ny Pc i forrige uke, men syns ikke helt at min el Gamle 14'' CRT fra 1994 eller no, sto i stil med resten av maskinen.

Har overhodet ikke noen som helst peiling på LCD, har aldri hatt det, og har nesten aldri prøvd en LCD før, men alle sier at det er så "forfriskende" med LCD og at den er så veldig mye klarere osv,også har jeg jo lest nesten alle LCD testene her på hardware og alt virker så bra og fint osv. så det hadde jo vært fint med LCD som står mer i stil med PC'n enn en gammel 14'' CRT på 75hz.og maks 1024x768x32bit.

 

på de skjermene jeg har sett på selv i tester her nå, så fristet denne Samsung 173T skjermen veldig, den hadde veldig fint design, og var best i test, det negative var prisen på ca 5000.-kr som jeg syns er utrolig Mye penger for en skjerm.har også sett på NEC 1760NX og Eizo L550. men må si 173T så mest fristende ut.

 

Hvis noen kunne hjelpe hadde det vært super dupert. kan si at jeg har radeon 9800 pro 128mb og Budsjettet er egentlig på mellom 3 og 4tusen, men får jeg noe veldig mye bedre til 5.000kr kan jeg strekke meg til helt til 5tusen. Pc'n skal brukes til "Allorund" og sikkert endel spilling.

Nec 1760NX er nok det beste valget ettersom du også skal spille litt! :yes: Du får den til rundt 4000k - noe som etter min mening er et kjempekjøp. Utrolig bra bilde og intet etterslep i spill. :love:

Lenke til kommentar

har nå fått lest og blad fram og tilbake i hele går og i hele dag.

og liker designet til Samsung skjermene veldig godt.

 

syns at Disse 2 ser kjempe intresange ut:

Samsung Syncmaster 710N ca 3200kr

samsung Syncmaster 710T ca 3800.-kr DVI og D-sub

 

foresten dette med DVI og D-sub eller hva det nå heter. er det noen viktig ting å Ha denne DVI inngangen? hva er den bedre på osv? eller er den ikke bedre?

vet ikke så mye om dette, leser bare tester og erfaringer rundt om på nettet.

 

Syns 710N var den jeg likte best design messig , den hadde 12ms og hadde en veldig fin pris, som jeg likte veldig godt, men den hadde ikke DVI.. er dette en God skjerm? den har fått kjempe bra kritikk i erfaringer i Prisguiden nå ihvertfall.

foreløpig har jeg nå mest sansen for 710N, den hadde ikke denne store dingsen som holder skjermen oppe som 710T hadde bak, det var litt stygt....

 

Så spør jeg dere skjerm eksperter, tror dere 710N med D-sug er en bra nok skjerm til en som driver "allroud" + endel spill. og har aldri hatt LCD før, bare en liten fjært av en 14'' CRT skjerm som klarer dårlig Hz og oppløsning, vil jeg merke noen store forskjeller til denne 17'' LCD' skjermen fra samsung? er ikke veldig krav stor når det gjelder skjerm, men tenkte å ha noe bra noe uansett.... :hmm:

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Det duger nok, men den dagen du bestemmer deg for å oppgradere er det kjipt å ikke ha DVI. SKal nå røpe siste setning i konklusjonen på den siste (upubliserte) testen min.
Hvorfor man skal nøye seg med en analog kobling mellom to digitale produkter stiller vi oss uforstående til.

Enig med enden her. Skal man kjøpe lcd-skjerm i dag, bør man gå for dvi!

Lenke til kommentar
Det duger nok, men den dagen du bestemmer deg for å oppgradere er det kjipt å ikke ha DVI. SKal nå røpe siste setning i konklusjonen på den siste (upubliserte) testen min.
Hvorfor man skal nøye seg med en analog kobling mellom to digitale produkter stiller vi oss uforstående til.

Hva mener du med dagen jeg skal oppgradere så er det kjekt med DVI? er dette mye bedre? og er 710T moddelen en bedre skjerm enn 710N? 710T hadde nå ihvertfall Både DVI og D-sub.

Kan godt gå for 710T moddelen, men det så litt stygt ut med den store Enden bak på skjermen der... eller en annen du vil anbefale med et budsjett på helst ikke mer enn 4tusen, men får jeg noe som er veldig mye bedre til 5tusen, så kan jeg som sagt strekke meg så langt, tenkte denne gangen å slippe å kjøpe skjerm på en god del år (tenker da ca 5-6år kansje)

 

hva vil du anbefale? og når kommer denne testen av philips skjermen?

den så enda flottere ut enn Samsungen ihvertfall, men det var vel 19''? og det sto at hvis man skulle spille litt så var visst 17'' bedre...

 

setter pris på hjelpen, da jeg nesten ikke har prøvd LCD før Engang... :dontgetit:

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Det duger nok, men den dagen du bestemmer deg for å oppgradere er det kjipt å ikke ha DVI. SKal nå røpe siste setning i konklusjonen på den siste (upubliserte) testen min.
Hvorfor man skal nøye seg med en analog kobling mellom to digitale produkter stiller vi oss uforstående til.

Hva mener du med dagen jeg skal oppgradere så er det kjekt med DVI? er dette mye bedre? og er 710T moddelen en bedre skjerm enn 710N? 710T hadde nå ihvertfall Både DVI og D-sub.

Kan godt gå for 710T moddelen, men det så litt stygt ut med den store Enden bak på skjermen der... eller en annen du vil anbefale med et budsjett på helst ikke mer enn 4tusen, men får jeg noe som er veldig mye bedre til 5tusen, så kan jeg som sagt strekke meg så langt, tenkte denne gangen å slippe å kjøpe skjerm på en god del år (tenker da ca 5-6år kansje)

 

hva vil du anbefale? og når kommer denne testen av philips skjermen?

den så enda flottere ut enn Samsungen ihvertfall, men det var vel 19''? og det sto at hvis man skulle spille litt så var visst 17'' bedre...

 

setter pris på hjelpen, da jeg nesten ikke har prøvd LCD før Engang... :dontgetit:

Nå sier jeg for tredje gang at Nec 1760NX er å anbefale!

Lenke til kommentar

Når trådstarter seier han har MAKS 4000,- å bruke så kvifor må alle sei 1760nx, når det er faktisk nesten 10% over det maksbeløpet som er blitt satt.

Det er greit å sei at om du sparer litt til så kan du få deg en veldig god skjem, men å berre uhemma skrike ut, er berre tullete og viser at ein ikkje leser posten til trådstartar skikkeleg før ein svarer.

JanEirik

LCD-tester @hw

Lenke til kommentar

710T og 710N er samme skjermen; det eneste som skiller er DVI. Jeg vet ikke helt hva du mener med den store klumpen bak, men det må være ditt valg. Med budsjettet ditt er det 710T eller NEC 1760NX som står øverst på lista mi. Jeg mener at DVI er vedt den ekstra utgiften.

 

Testen av Philipsen kommer i løpet av uka, og det er ikke lenger slik at 17" er utpreget bedre til spill enn 19". Det begynner å bli en del 19-tommere på markedet som egner seg til spill nå. Perfekt er de ikke, men skal du være kresen så er ikke 17" helt perfekt heller.

Lenke til kommentar

Nei, jeg er ihvertfall ikke kresen. har sittet med gammal 14 CRT i 2-3år og det fungerer jo. men... den falt ikke i stil til den nye Pc'n dessuten syns jeg den begynner å bli veldig liten i forhold til hva alle andre har.

 

Når jeg mener enden bak på 710T mente jeg den #stangen" der skjermen er festet i. dette spiller jo egentlig ikke noen kjempe rolle, for man ser jo ikke bak skjermen. det er jo i skjermen man skal se... når jeg sier det kan det høres ut som jeg likso godt kunne tatt en 17 el 19'' CRT. men har lyst til å prøve LCD, for å se om det er så bra som folk sier på bildekvalitet og mindre sliten i øynene osv, noe jeg egentlig blir nå, hvis man sitter i 3-4timer på Pc'n.

 

siden dette med DVI høres veldig viktig Ut, så må jeg vel nesten gå for 710T moddelen? selvom jeg ikke helt likte det festet for skjermen som var altfor stort til en LCD syns jeg. :( da syns jeg det må være minst mulig bredde bakover.

ALT med 710N så bra ut, bare så synd den ikke har DVI da, fin pris hadde den også. :(

NEC 1760Nx så jo helt grei ut, men så ikke spesiel ut men helt grei på designet.

dessuten så koster den jo en god del laken da.

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...