Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene


ehs5

Anbefalte innlegg

Enda en som vil flame hip-hop? :roll:

 

Ja, det er både musikk og kultur. I den forstand så vil det ikke si at man trenger å ha på seg baggy klær, sægge eller bruke caps, tvert i mot. Det finnes mye bra hip-hop og mye dårlig, og desverre så tror mange at hip-hop kun handler om bling, narkotika, biler, damer etc. Men slik er det ikke - i alle fall mange sanger som ikke inneholder den slags. Vi kan heller si at hip-hop har heller utviklet seg, og det i en negativ retning og derfor så mye skepsis blant denne sjangeren (rett meg dere andre, Unge Thendrup, Ehs5, Oovz).

 

Som Nas synger om i sitt siste album: ''Everybody sound the same, commercialize the game, reminiscin' when it wasn't all business.''

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg bare ville.. :mad: bare glem det. Jeg bare tulla.

Hva er måten man vurderer dårlig HipHop og bra HipHop? Har alltid tenkt at HipHop har mere med stil å gjøre osv.. at det er mere en kultur enn ren musikk. Ihvertfall iforrhold til musikken jeg hører på.

 

Men fortell meg det. Jeg er åpen for å lære.

8317581[/snapback]

bra hip hop og god hip hop kommer ann på allt,

flow, rim, beat, tekstene og smak...

Lenke til kommentar

Quote: alle siste :)

Jeg har hørt mange HipHop sanger. jeg vil ikke flame det, bare lære. Jeg har en venn (Shizz Kebab), som har lært meg mye. Jeg må si det bare er stilen jeg liker, men jeg skjønner de som setter seg inn i det, og går for det, ville like musikken også. Av det, er det mest Old School jeg liker. Men jeg tror ikke HipHop handler om bling,penger,vold og alt det der. Kanskje det har utvilket seg til det siden 80-tallet.

 

Jeg har inntrykk av at de fleste som hører på det bruker det som bakgrunnsmusikk. f.eks har en headset i øret på svakt volum, eller har det på på PCen imens man gjør noe annet. Kanskje grunnen til at jeg ikke har forstått så mye av selleve musikken, er at jeg ALDRI har på noe som bakgrunnsmusikk. det blir bare masete og vont, men så kom jeg på at HipHop hadde vert ganske chill å ha i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Gooood morgen.....

 

Fin start på dagen her på nerdetreff ass, fant mye god musikk i dag og det lover bra for resten av dagen :cool:

 

Nå er det Nasty Kutt Homework mixtape for fullt her...

 

Bare jeg som savner Onkl P på Nasty beats?

 

 

Og @ Trevakt:Bla litt i tråden så vil du finne mye anbefalinger og videolinker ;)

Lenke til kommentar

Hei

 

Takk for mange gode tips og fine linker til både sanger og videoer på denne tråden.

 

Jeg har prøvd å utvide hiphop repertoiret mitt ved hjelp av pandora, men synes ofte de sangene de spiller ikke matcher det jeg liker. Kan noen gi noen tips som er i samme gate som sangene under?

 

Swizz Beatz - It's me snitches

Fabolous - Young'n

Noreaga - Superthug

Memphis Bleek feat Swizz Beatz - Like that

 

På forhånd takk :thumbup:

Endret av sarkel
Lenke til kommentar
Jeg HATER rap! Det er lame!

8317538[/snapback]

 

Voksent...

 

Jeg er åpen for å lære.

8317581[/snapback]

 

Det sier du etter å ha kommet inn med ett helt latterlig førsteinnlegg? Virker som du er 11 år, ikke bare på oppførsel, men hvordan du skriver også.

 

Når det kommer til å vurdere hva som er bra og ikke bra, så er det helt opp til smak spør du meg. Alle kan komme med anbefalinger, men du må selv finne ut hva du syns er bra eller ikke, er jo du som skal høre på musikken.

 

Nye Redman albumet må alle sjekke ut, her snakker vi kvalitet!

 

NP: Redman- Diz Iz Brick City feat. Ready Roc

Lenke til kommentar
Hei

 

Takk for mange gode tips og fine linker til både sanger og videoer på denne tråden.

 

Jeg har prøvd å utvide hiphop repertoiret mitt ved hjelp av pandora, men synes ofte de sangene de spiller ikke matcher det jeg liker. Kan noen gi noen tips som er i samme gate som sangene under?

 

Swizz Beatz - It's me snitches

Fabolous - Young'n

Noreaga - Superthug

Memphis Bleek feat Swizz Beatz - Like that

 

På forhånd takk  :thumbup:

8318820[/snapback]

 

Se om disse faller i smak..

Freeway - Flipside

J-Kwon - Tipsy

 

Om de gjør det så skal jeg komme med mer i den gaten ;)

 

NP:Crime mob ft Lil Scrappy - rock yo hips

Lenke til kommentar
Hei

 

Takk for mange gode tips og fine linker til både sanger og videoer på denne tråden.

 

Jeg har prøvd å utvide hiphop repertoiret mitt ved hjelp av pandora, men synes ofte de sangene de spiller ikke matcher det jeg liker. Kan noen gi noen tips som er i samme gate som sangene under?

 

Swizz Beatz - It's me snitches

Fabolous - Young'n

Noreaga - Superthug

Memphis Bleek feat Swizz Beatz - Like that

 

På forhånd takk  :thumbup:

8318820[/snapback]

 

Sjekk ut discographiene til Swizz Beatz og Neptunes da det er disse to produsentene som står bak de nevnte sangene.

 

Noe Neptunes greier:

N.O.R.E. - Grimey

N.O.R.E. - Oh No

Mystikal - Shake Your Ass

Mystikal - Danger

Busta Rhymes - As I Come Back

Busta Rhymes - What It Is

Slim Thug - Click Clack

Baby aka Birdman - What Happened To That Boy

 

Noe Swizz Beatz greier:

Styles P - And I Came To

DMX - Keep Your Shit the Hardest

B.G. - What You Lookin At

Yung Wun - Tear It Up

The norious B.I.G. - Spit Your Game

2Pac - Untouchable

Cassidy - C-Bonics

Cassidy - B Boy Stance

Lenke til kommentar

Se om disse faller i smak..

Freeway - Flipside

J-Kwon - Tipsy

 

Om de gjør det så skal jeg komme med mer i den gaten ;)

 

 

 

- kom gjerne med mer. De falt i smak. En hadde jeg fra før :D

 

Ellers var det også bra med tips angående Neptunes og Swizz Beatz.

Endret av sarkel
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...