J00J Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 hei, Viste ikke helt hvor jeg skulle legge dette emnet, men siden jeg trur det er noe feil med skjermkortet så legger jeg det i " Skjermkort og TV-kort". Jeg har et problem som jeg trur er skjermkortets skyld. Når jeg starter opp maskinen så hender det ganske ofte at maskinen fryser å begynner å pipe, det kommer også opp masse rare fargeruter. Dette skjer både rett etter jeg har trykket på start knappen og mens jeg spiller, surfer, chatter osv. Jeg har lagt ut tre bilder som vise hvordan disse rutene ser ut: Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3 Etter at disse rutene dukker opp får jeg ikke gjort noe, etter ca 10 sekunder restarter pcen seg. Deretter dukker det ruter opp heletiden. Det begynner også å pipe helt forferdelig. Jeg har: Gigabyte K8NS Pro hovedkort AMD 64 3000+ (512KB cache) CPU POV 6800GT 256MB skjermkort 1024(2x512) OCZ ULTRA HIGH PERFORMANCE PC3200 2x120GB WD 8MB cache harddisker Creative SB Audigy2 lydkort 3com 10/100Mb nettverkskort Jeg har testet (bruker nå) et TI4200 skjermkort å det funker utmerket, maskinen har ikke klikket (det har ikke kommet ruter). Men det som er rart er at jeg har testet POV6800GT kortet i en annen maskin jeg har å der funker skjermkortet utmerket. Har ikke hatt noen problemer med den. Så jeg lurer veldig på hva som er galt. -På forhand takk
Malvado Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 Merkelig. Prøv å oppgrader bios på hovedkortet. Sjekk også om det er noen inkompatibilitet mellom hk og skjermkortet. Hvor stor er din Psu?
johanf Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 Og om du har onboard skjermkort og et ekstra, prøv å ta ut det ekstra og boot opp med bare onboard. _ johanf
Polarbastard Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Dette er mest trolig en feil med skjermkortet. Har selv hatt det på mitt gamle skjermkort hvis jeg satte for stor hastighet på GPU og Mem. Har du overklokket det eller installert feile drivere? Edit: Når du har det TI4200 skjermkortet i maskinen, så prøv å fjern alle skjermkort drivere i kontrollpanelet, og fjern eventuelle Tweak progs som du har (motsatt rekkefølge). Hvis disse progs forstatt er installert kan de sette feil hastighet på GPU eller Mem. Så slår du av maskinen, setter i POV6800GT kortet og booter opp. Tror dette skulle gjøre biffen Endret 9. oktober 2004 av Polarbastard
J00J Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Skrevet 9. oktober 2004 Har ikke onboard skjermkort. Malvado: jeg har testet å oppgradere biosen også uten hell, min PSU er på 300W fra Chieftec. Det som er så rart er at dette har begynt å skje i det siste, de første ukene funker det helt fint.
bholmsen Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 Tror det er en load´e skjermbilde ála commodore 64 Får du dette bilde helt fra starten av eller bare i windows?
Malvado Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 300W for det oppsettet er nok et av problemene dine, husk at du burde nok ha ca 350-400w med det du har, i og med et 6800Gt drar ca 90-110W (8-10ampere grovt regnet), din cpu drar vel mellom 60-90W (5-7,5ampere) så da burde du jo egentlig greie regnestykket selv... Ta en titt på din psu og se på hva den greier å levere på di forskjellige voltene. Det jeg mener har skjedd er at du har overbelastet psu over tid og den greier nå ikke å levere nok strøm, dette er ikke bra for maskina di... Konklusjon : Kjøp deg en god 400-500W psu som leverer masse ampere på 12v (18 til +20).
J00J Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Skrevet 9. oktober 2004 ser ut som skjermen er føkka Trur ikke jeg, for da ville det samme skje med det skjermkortet jeg har i nå (TI4200), men det har ikke skjedd. Med POV kortet fucka pcen seg heletiden, og en skjerm vil neppe fryse å restarte en pc.
Debauchery Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 ser ut som skjermen er føkka Er ikke så sikker på det. Har sett lignende før, og da var den selve PC'en det var noe i veien med. Men jeg kan ikke huske hva... Skal prøve å komme på det.
Spirre Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 (endret) jeg legger min støtte under forslaget om en psu oppgradering. databutikken.com/no har en del kule og bra aspire psu'er med 500watt til rundt 600 kr edit: post nr 1000 Endret 9. oktober 2004 av Spirre
nosto Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 gå inn i biosen og sett så det står agp.ikke pci på skjermkort
sveinsel Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 Etter at disse rutene dukker opp får jeg ikke gjort noe, etter ca 10 sekunder restarter pcen seg. Deretter dukker det ruter opp heletiden. Det begynner også å pipe helt forferdelig. .... og hvordan piper det? Langt ul eller korte? Hvor mange? Se på denne: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml Eller søk på Beep codes ..... Lykke til
J00J Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Skrevet 9. oktober 2004 gå inn i biosen og sett så det står agp.ikke pci på skjermkort Det står på AGP såklart
J00J Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Skrevet 9. oktober 2004 Etter at disse rutene dukker opp får jeg ikke gjort noe, etter ca 10 sekunder restarter pcen seg. Deretter dukker det ruter opp heletiden. Det begynner også å pipe helt forferdelig. .... og hvordan piper det? Langt ul eller korte? Hvor mange? Se på denne: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml Eller søk på Beep codes ..... Lykke til Det piper å piper, det slutter heller ikke å pipe
J00J Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Skrevet 9. oktober 2004 Continuous beep - Power supply, system board, or keyboard problem. Kan det være den?
Krissern Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 Hehe.. Den forrige maskina mi hadde et Gf4 ti4200 Hver gang jeg fikk sparka til kassa eller den fikk et støt skjedde det der samme skjermbilde ivertfal. Fiksa problemet med å ikke la den stå midt på gulvet.
J00J Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Skrevet 10. oktober 2004 jeg legger min støtte under forslaget om en psu oppgradering. databutikken.com/no har en del kule og bra aspire psu'er med 500watt til rundt 600 kr edit: post nr 1000 Jeg ahr en 350W Chieftec, ikke en 300W. Så trenger jeg en PSU oppgradering da trur du?
E.T Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 PSU eller hovedkort er det vel da =/ send PCen inn der du kjøpte den og se om de har noen løsning på problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå