Biffer'n Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Storyen er selvfølgelig bedre og mer gjennomført i Mafia. Det er jo også der det spillets største pluss ligger. Men de klarer ikke å overføre den gode historien over til mer enn ok underholdning på skjermen. Derfor er GTA så mye mye bedre...
Bear^ Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Det som gjør at enkelte biler i Mafia føles som betong er fordi: Det er realisme. Bilenes fysikk er basert på tyngden av de typen bilene, de gamle bilene fra 30 tallet. De hadde ikke akkurat servo og lett styring de bilene. Noen biler finner du tung å kjøre, som f.eks en kassebil, den er drit tung å kjøre, mens de små bilene finner du lettere å kjøre. At det er fartsgrense på bilene og at politiet reagerer om du kjører for fort eller kjører på rødt lys, skaper bare en enda beder følelse av en levende by. Derfor er det meget lurt å sette på farts sperren når du kjører i byen, vis ikke kommer onkel politi og legger seg bak deg. Helle komme seg til lande veien, der kan du kjøre som bare rakkern, og kjører du fort nok tikker det penger inn, extrem driving bonus GTA er bare tut å kjør, drit i alt som heter realisme, bare det ser godt ut. GTA 3 og VC har etter min mening ingen story som fenger. Blir etter noen timer kjed. Mens Mafia kan takes frem, spilles gang på gang på gang. Gjenspillings verdien på Mafia er høyere enn noen andre spill. På en skala fra 1 til 5 i gjenspillings verdi, kan jeg gi GTA toppen 2, mens Mafia får 4.99 i mine øyne. Utroligt bra gjennomført spill. Men men, smaken er som baken den er delt Men innerst inne møtes de
Switchblade Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Alt dette Mafia(Das übergame) snakket, ga meg virkelig lysten til å ta det frem og spille det på nytt *rote rundt i haugen av gamle spill etter cd`ene*
Biffer'n Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Jaja.. jeg mener det er omvendt. GTA kan du ta opp om og om igjen. Bare more seg med det i timesvis, med friheten du har der er det en enorm gjenspillingsverdi du ikke finner i andre spill. Hvis du såvidt bulker på Mafia med en normal bil er det umulig å komme seg opp det fordømte fjellet. Realistisk? Kanskje. Irriterende? JA!! Dessuten vil jeg ikke si at politiet, ja mennesker generelt, oppfører seg så forferdelig realistisk. Har sett mange eksempler på at de står utenfor bilen din etter at du har gjort ett lovbrudd, uten å gjøre noe. Mange ganger løper de forbi deg uten å løfte en finger. Jeg skryter ikke av GTA's kunstige intelligens og realisme, men det bør heller ingen gjøre av Mafias...
Bloody Mess Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Til dels enig med Biffer'n, syns Mafia er et genialt spill og håper på en oppfølger, men stor gjenspillingsverdi syns jeg ikke det har, jævlig bra historie men har du gått igjennom den en gang holder det, ihvertfall for min del. Man kan jo kjøre litt rundt i cruise mode og herje, men det tok ikke lang tid før jeg var lei, da syns jeg GTA er et mye mer underholdende cruisespill, mye mer muligheter, mer variert.
AmiDelf Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Mafia er bare supert. Det gir deg mange timers god underholdning det. Grafikken i spillet er også meget, meget bra. Et lite triks... Hvis du er i nærheten av metroen og Politiet jager deg, løp opp til banen og ta den. Politiet kommer da til slutt å glemme deg helt. For i Mafia er det virkelig vanskelig å komme seg unda Politiet. Meget bra spill! Så har du The Getaway som også er meget bra.
Archangel Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Håper det kommer en oppfølger til Mafia, er vel mitt favoritt single-player spill. Har bare spilt det 2 ganger så det er ikke mye reply value det er sant. Mafia er vel det nærmeste jeg har kommet en "film" opplevelse på PC så replay value er vel heller ikke noe jeg ser etter heller i dette tilfellet. Spillet er heller en kompakt knallbra opplevelse vil jeg si.
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Mafia er best i den sjangeren som den er i. Et par hakk over GTA. Hvis det kommer en oppfølger håper jeg de setter på litt mere lengde. Det tok bare 1 dag etter at jeg runna det første gang.
MemorY Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Mafia er nesten som en vin, blir bare bedre og bedre med tiden. Et av få spill jeg har spillt gjennom mere enn 2 ganger.. Mafia: GTA: Min mening da men som en sa over her smaken er som baken.. Men tilbake til topic... Har lest et sted at en oppfølger er under utvikling men det er veeeldig lenge siden jeg leste så kankje de dråpa det?? ikke vet jeg håper ikke det.....
Biffer'n Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Nå, GTA er totalt sett ett par hakk over Mafia. Men det hadde vært kos om de lagde en oppfølger, så kan de rette opp det litt halveise inntrykket jeg sitter med...
ttt Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 hadde ikkje takka nei til ein oppfølgar til mafia. det er utan tvil eit av dei beste spela eg har spelt.
ttt Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Litt OT, men hvor kan jeg kjøpe Mafia? f.eks her: http://no.gamesmix.com/cds/showpage.asp?fo...0872&maintype=1
Bear^ Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Nå, GTA er totalt sett ett par hakk over Mafia. Men det hadde vært kos om de lagde en oppfølger, så kan de rette opp det litt halveise inntrykket jeg sitter med... Ville vært meget bra om du satte fingeren på hva som gjør GTA noen hakk bedre enn Mafia. Etter min mening er Mafia mer gjennomført enn GTA når det kommer til storyen. Den er jo lagt til depresjons tida i USA, hvor folk hadde store pengemangler og gjorde mye rart for å overleve. Selv om vår hovedperson ble dregd med det uten å selv ville det, er han ikke helt motvilllig heller. Det som gjør at jeg ikke liker GTA noe serligt er det at det hele virker firkantet og kjedelig. Flat grafikk satt på flate klosser som skal minne om bygninger. Ikke forstå meg feil, grafisk er GTA er god, men grafikken til Mafia er fremdeles sykt mye bedre enn GTA, og god grafikk + god story er bare knall. Det at Mafia kan spilles mange ganger gjør det bare bedre. I GTA har du byen, thats it. I Mafia har du byen og landet. Mange kilometer vei å boltre seg på. Thats why i think Mafias the game. Mye offtopic, men litt ontopic: Kan ikke noen på Gamer.no prøve å få tak i informasjon om at det kommer et Mafia 2? Hadde vært knall, til nå har jeg bare lest rykter på nette om kanseleringer og problemer, men også at det kommer.
rockingchair Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 GTA : Herje, masse vill morro, FRIHET Mafia : Mindre frihet, mindre herjing, mer INNLEVELSE og atmosfære.
Archangel Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 GTA : Herje, masse vill morro, FRIHETMafia : Mindre frihet, mindre herjing, mer INNLEVELSE og atmosfære. Ja, introen i "Mafia" er en av de beste spille introene jeg har sett Tror jeg må legge det inn og ta fatt på tredje gang snart, håper å kjåpe ratt slik at kjøringen blir mer morsom enn den allerede er.
Bear^ Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 GTA : Herje, masse vill morro, FRIHETMafia : Mindre frihet, mindre herjing, mer INNLEVELSE og atmosfære. Du har jo total frihet i free ride mode i Mafia, cruse hele byen i kule biler, drepe gangstere med Tommy gunnern, kjøre taxi for pengene, kjøpe sniper og legge seg på lur etter forbipasserende, med andre ord det samme som i GTA, total frihet, herje masse, morro og mye frihet. Kan ta frem GTA en og annen gang, mens Mafia takes frem hele tiden. Sukk, synd at ikke alle liker Mafias free ride, det er bare digg om du klarer det på rette måten. (Archangel @ 11/10/2004 : 23:51) Ja, introen i "Mafia" er en av de beste spille introene jeg har sett Enig der
rivaldo Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Utrolig kule den free ride extreme. Er det noen her som har klart alle? Den med den lastebilen som måtte ha en viss hastighet.... hendene mine skjelver når jeg tenker på det oppdraget.. Eller når man skal drepe han karen som løper så fort. Der hadde jeg litt flaks for jeg bommet, men det gjorde ikke han som kom i andre filen.
Roug Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Vist du vil ha et litt mer "realistisk" spill er mafia bra, vil du ha pangpang, jeg drepte hele byen og politiet klarer ikke stoppe meg, da er GTA og VC bra, formin del er mafia bedre, blir fort lei av GTA drepinga. du ser på en mann, snur deg vekk, og snur deg tbake, han er vekk!!!!! hva er det for noe dritt?, gta er ikke i nærheten av mafia!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå