Gå til innhold

Hvilket av disse HK burde jeg velge ?


atternytt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har bare hatt problemer med MSI. Allle jeg kjenner med MSI hovedkort har hatt problemer. Dropp MSI du - så kan du spare deg for mye irritasjon...

Det gjelder vel strengt tatt bare sokkel A hovedkortene.

Alle de andre er ganske så problemfrie.

 

Men noen kan være uheldige, jeg har ihvertfall hatt en haug MSI kort, fungerer fint de, om man ikke skal overklokke og voltmodde som en gal. :whistle:

Lenke til kommentar

off topic:

 

ville valgt Asus sitt grunne RAID5 muligheter, større bushastighet og støtte for ECC-minne. samt 2 p-ata kontakter mot 1 som msi har. Ausu har også 6stk. s-ata tilkoblinger (derfor radi5)., men msi har bare 4stk.

Hvis ikke læreren min på skolen tok helt feil, trenger man min. 3 disker for å kjøre raid 5

 

litt info om raid 5

 

Under er et utdrag fra http://windows.about.com/library/glossary/bldef-raid5.htm

-Definition: A fault-tolerant hard disk drive configuration where data is spread across at least 3 physical disk drives. Data is divided into blocks, with two volumes containing a data block, and the third volume containing a parity block. These blocks are also written so that not all of the parity blocks are on one volume. If a physical disk drive fails, the data is still available from the other two volumes."

 

Vil også si at det er er en stygg trend av "bedrevitere" på forumet å spre usannheter til de som ikke vet alt. :mad:

 

Måtte bare få det ut av systemet

 

David J.

Endret av expose2k
Lenke til kommentar

Jeg har det Asus kortet du nevner.

Har ikke hatt noe negative opplevelser eller problemer med det til nå.

Prøver meg frem med litt overklokking (se signaturen, prøver å holde den oppdatert).

 

Har ikke så mye å si om MSI kortet, har aldri hatt MSI selv, men har fikset en god del maskiner med MSI hovedkort (eldre Socket A kort).

 

Asus :thumbup:

 

MSI :hmm: (kanskje/kanskje ikke....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...