Gå til innhold

Hvilket av disse HK burde jeg velge ?


atternytt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Abit selv, men skulle jeg valgt mellom MSI kortet og ASUS, hadde jeg ikke tvilt et sekund, ville valgt ASUS. Begrunner det med at jeg har hort en del negativt om MSI, at det er ustabilt osv. Sikkert mange som bare har positive erfaringer med MSI kortet, men dette er min mening i alle fall, har ingen av kortene selv dock.

Lenke til kommentar
ville valgt Asus sitt grunne RAID5 muligheter, større bushastighet og støtte for ECC-minne. samt 2 p-ata kontakter mot 1 som msi har. Ausu har også 6stk. s-ata tilkoblinger (derfor radi5)., men msi har bare 4stk.

Og Asus kan ha 3 gb minne mot MSI 2 gb.. Prisen er ikke særlig forskjell, men det virker som Asus har et mye bedre kort.. tar jeg feil eller ?

 

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Dette spørs jo veldig på hva du skal bruke PCn til... Jeg ville tatt ASUS av tre grunner:

 

1: ASUS har gjennomsnittlig mer stabile hovedkort enn MSI. MSI har mye feilvare...

 

2: ASUS-kortet har specs som ikke MSI kan sammenlikne med engang.

 

3: ASUS-kortet har mye bedre støtte for disker, RAM og overklokking.

Lenke til kommentar
Dette spørs jo veldig på hva du skal bruke PCn til... Jeg ville tatt ASUS av tre grunner:

 

1: ASUS har gjennomsnittlig mer stabile hovedkort enn MSI. MSI har mye feilvare...

 

2: ASUS-kortet har specs som ikke MSI kan sammenlikne med engang.

 

3: ASUS-kortet har mye bedre støtte for disker, RAM og overklokking.

Tror jeg begynner å bli overbevist her. Takker for gode svar!

 

:yes:

Lenke til kommentar

BEGGE kortene har 1600MHz databuss. dette er den interne bussen som går på 800Mhz med full duplex, altså 2*800MHz.

Asus-kortet har plass til to ekstra disker.

MeG^, støtte for ECC-minne? hvor har du det fra?

Begge kortene er basert på nForce3 250GB, så å si at MSI ikke kan måle seg med Asus er bare tull.

 

Jeg har selv MSI-hovedkortet, og kan bekrefte at dette ikke er et ustabilt hovedkort. Hvis man er ivrig tweaker og skal klokke det som går, er det alltid litt kluss med BIOS-versjoner og instillinger. Men dette gjelder vel stort sett alle hovedkort.

 

Jeg vil si de to kortene er ganske så jevngode. Asus har noen bedre spesifikasjoner, det er alt.

 

La pris og tilgjengelighet bestemme.

Lenke til kommentar
BEGGE kortene har 1600MHz databuss. dette er den interne bussen som går på 800Mhz med full duplex, altså 2*800MHz.

Asus-kortet har plass til to ekstra disker.

MeG^, støtte for ECC-minne? hvor har du det fra?

Begge kortene er basert på nForce3 250GB, så å si at MSI ikke kan måle seg med Asus er bare tull.

 

Jeg har selv MSI-hovedkortet, og kan bekrefte at dette ikke er et ustabilt hovedkort. Hvis man er ivrig tweaker og skal klokke det som går, er det alltid litt kluss med BIOS-versjoner og instillinger. Men dette gjelder vel stort sett alle hovedkort.

 

Jeg vil si de to kortene er ganske så jevngode. Asus har noen bedre spesifikasjoner, det er alt.

 

La pris og tilgjengelighet bestemme.

Visste det kom en :!:

Lenke til kommentar
Visste det kom en :!:

Jeg kan jo ikke la så mye feilinformasjon gli usett unna. Mange folk som virkelig ikke vet hva de snakker om.

 

atternytt, les en test av hvert av kortene, og gjør deg opp en mening. Det er ikkes å stor forskjell mellom kortene som folk skal ha det til.

 

"ASUS-kortet har mye bedre støtte for disker, RAM og overklokking."

Hæ?

Lenke til kommentar
BEGGE kortene har 1600MHz databuss. dette er den interne bussen som går på 800Mhz med full duplex, altså 2*800MHz.

Asus-kortet har plass til to ekstra disker.

MeG^, støtte for ECC-minne? hvor har du det fra?

Begge kortene er basert på nForce3 250GB, så å si at MSI ikke kan måle seg med Asus er bare tull.

 

Jeg har selv MSI-hovedkortet, og kan bekrefte at dette ikke er et ustabilt hovedkort. Hvis man er ivrig tweaker og skal klokke det som går, er det alltid litt kluss med BIOS-versjoner og instillinger. Men dette gjelder vel stort sett alle hovedkort.

 

Jeg vil si de to kortene er ganske så jevngode. Asus har noen bedre spesifikasjoner, det er alt.

 

La pris og tilgjengelighet bestemme.

Fint at noen kan presentere litt fakta. Blir litt vel mye synsing fra folk som ikke vet hva de snakker om. Bra post :thumbup:

 

La pris og tilgjengelighet bestemme.
:thumbup:
Lenke til kommentar

Jeg har begge kortene, og må bare si at mitt MSI kort ikke fungerte stabilt for meg med windows, derfor "kastet" jeg det og skaffet meg asus kortet. Dette har fungert knirkefritt og er ett skikkelig kvalitetskort, i motsetning til det "betaproduktet" msi har gitt ut

Lenke til kommentar
BEGGE kortene har 1600MHz databuss. dette er den interne bussen som går på 800Mhz med full duplex, altså 2*800MHz.

Asus-kortet har plass til to ekstra disker.

MeG^, støtte for ECC-minne? hvor har du det fra?

Begge kortene er basert på nForce3 250GB, så å si at MSI ikke kan måle seg med Asus er bare tull.

Flott at noen svarer skikkelig. Jeg begynner å gå lei av "Kortet med 1600MHz har mye høyere busshastighet enn det kortet, for det har bare 800MHz"

 

Forøvrig har Asus litt bedre muligheter for RAID og 2 ekstra S-ATA porter + litt mer. Det er vel hovedforskjellene.

Lenke til kommentar

Når hovedkortet er bygd på samme brikkesett så er det ikke store forskjellen. Den forskjellen som blir er selskapets egen "personlige touch" på varen.

 

Hvis du føler du har brukt for det ekstra stashet på asus kortet kjøper du det, hvis ikke klarer du deg sikkert fint med kortet fra MSI.

 

Prisenforskjellen er jo ikke akkurat stor, personlig har jeg hatt gode erfaringer med Asus. Men det er ikke av den grunn sagt at MSI er bare drit. Man kan jo ikke dømme en produsent på bakgrunn av at man har vært uheldig å fått et mandagsprodukt eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...