Gå til innhold

Hvilke musikk format velger du?


Anbefalte innlegg

Jeg studerer Medievitenskap ved Universitetet i Oslo. I den forbindelse skriver jeg en oppgave om ulike preferanser av musikkformat. Dette kan være MP3, Ogg, WMA, Real, etc. etc.

 

Jeg vil gjerne at dere sier litt om hvilke format og bitrate dere foretrekker, samt hvorfor. Jeg skulle gjerne ha laget en poll, men det går ikke. (noen som vet hvorfor, evt. kan lage en?)

 

Jeg håper samtidig at dere samtykker i at jeg benytter deres meninger i oppgaven min. Hvis ikke, si ifra. :thumbup:

 

Selv foretrekker jeg MP3 i 128 bit. Er av den gamle skolen. Jeg vet at det finnes bedre formater der ute, som samtidig er mindre i størrelse (Ogg), men jeg har tilgode å vende meg til å benytte noe annet.

 

Så, hva er deres preferanser?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lossy lydformat: Musepack (enkoder versjon 1.15r) med parameter --quality 7 --xlevel (som gir en bitrate på rundt 220 kbps).

 

Lossless lydformat: Monkey's Audio 3.97 (har valgt å fortsatt beholde 3.97 inntil videre selv om 3.99 har komt, på grunn av problemene som har vert med 3.99) med innstillingen high. Med min musikk gir det en bitrate på ca 900 kbps.

 

Se på Hydrogen Audio.

Endret av Garathor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...