Gå til innhold

Uptime Tråden, lengste "uptimen" din ?


scoot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Under WinXP, hvordan pleier dere å lese ut uptime? Jeg bruker vanligvis "systeminfo"-kommandoen, men er det en lettere måte uten å installere tredjepartsprogramvare?

StatBar viser vel uptime, såvidt jeg vet.

 

Lengste uptime her er på 9 dager og 7 timer. Da krasja maskinen under åpning av Winamp... :!:

Lenke til kommentar

Tror muliggens jeg innbiller meg at jeg har lengre uptime enn det jeg egentlig har. Men maskina er aldri skrudd av, og startes kun på nytt ved oppdateringer som krever restart, og hvis jeg er på tur og må få skiftet batteri. Kan ikke huske at den noen gang har vært avskrudd i en lengre periode enn et par minutter siden jeg fikk den...

 

Er vel ikke så ekstremt lenge siden det kom en ny AirPort oppgradering...

 

mm:~ Leon$ uptime

1:43 up 7 days, 4:06, 2 users, load averages: 0.42 0.61 0.62

 

 

(Mac OS 10.3.9, PowerBook g4)

Lenke til kommentar

Min lille redhat boks:

5:35pm up 845 days, 15:56, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

 

(apache, jakarta, mysql, postgresql, cvs, samba og ftp på en athlon classic 750). Den står faktisk ikke med en UPS, men siden jeg er på vei til å flytte nå så går den dessverre ned iløpet av et par uker.

 

Har også av en eller annen mystisk grunn klart to år på en win98 installasjon, som kun kjørte et kalender-serverprogram.

 

Har også et par måneder på ymse andre maskiner med Debian, Fedora, Win 2000 server, Win 2003 server osv.

 

Workstationen min har jeg hatt på maks en måned (win xp)

Lenke til kommentar
Min lille redhat boks:

5:35pm up 845 days, 15:56, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

 

(apache, jakarta, mysql, postgresql, cvs, samba og ftp på en athlon classic 750). Den står faktisk ikke med en UPS, men siden jeg er på vei til å flytte nå så går den dessverre ned iløpet av et par uker.

Synd å måtte ta ned en maskin med såpass oppetid da, kan du ikke skaffe et aggregat som kan drive den under flyttinga? :p

 

Selv har jeg stort sett et par måneders oppetid på linuxserverne mine. Ingen av dem har noensinne kræsjet, men driver å mekker så mye og omøblerer at jeg aldri får bedre oppetid.

Lenke til kommentar

Oppdaga nettopp at den ene servern min på jobben har 323 dagers uptime... Merka at den var så treg, skjønte ingenting, prøvde å logge inn med ssh, funka ikke, bare timeout og greier, klarte så vidt etter 5-6 forsøk å logge på lokalt..

 

ser uptime, blir glad, ser load, blir redd :p hadde sånn ca. 30.12 i load.. :p en mrtg-prosess som hadde hengt seg :p fikk drept den til slutt, så var boksen super igjen :)

Lenke til kommentar

Hadde 158 dager på en gammel 133 MHz-maskin som jeg kjørte Slackware på. Plutselig bare stoppet den opp :dontgetit:.

 

Rekord på laptopen (kjører fortsatt):

[sim@simpleton ~]$ uptime
09:38:43 up 16 days, 22:04,  2 users,  load average: 0.18, 0.20, 0.18

Endret av sim
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Server:

61889.png

 

Desktop:

61886.png

 

Maks uptime på serveren er noen hundre dager, maks på desktop er 3 måneder (Win XP SP1)

 

EDIT: Serveren er Pentium 166MHz med 48MB RAM. Eneste skikkelige oppgaven den har er å huse avataren min (utenom å kjøre et par eggdroper) :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Min kjære lille Linux box: up 216 days, 5:03, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Intel Celeron 466 med 384mb ram. 40gb disk.

 

Windows XP pc'n har en max uptime på rundt 20 dager. Er begrensa hvor lenge jeg orker å høre på bråket :p

Endret av Ligaya
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...