Parachute Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Hei Hva synes dere er de 5 beste albumene gjennom tidene... Mine - Coldplay "Parachutes" Denne platen er ganske så "banebrytende, om jeg må si det selv. Husker godt at en venn av meg fikk den lenge før alle og ingen likte den/de, men når den ble rost opp i skyene av aviser og alle begynte å like det, da...! Ja, rett og slett ett "må ha" album. - Thomas Dybdahl "Stray Dogs" - Thomas Dybdahl "...That great october sound" Disse to, som er en del av en triologi (det 3 albumet kommer den 18. oktober) er rett og slett fantastiske. TD sin fantastiske stemme treffer deg midt i hjerteroten og rører med alt som kan røres i kroppen. Stemme, dynamikk og nydelige melodier fulle av rare instrumenter og "dilldall", som det faktisk står inne i platecoveret, utgjør en fantastisk stemning til det hele. Disse to albumene, forhåpentligvis det 3 også, er nærmest perfekt. - U2 "All That You Can't Leave Behind" U2 viste seg igjen som ett utrolig bra -og tidløst- band, med en plate som ikke har noen dårlige sanger. Deilige tekster, gode riff og Bono's flotte stemme gir deg en musikkopplevelse utenom det vanlige. - Kings Of Convenience "Quiet Is The New Loud" Dette albumet er en liten revolusjon for musikkmarkedet. KOC enkle, men vakre melodier satt sammen i ett komp, så enkelt, men likevel så genialt gjør det hele til en behagelig og vakker plate. Disse er ikke i kronologisk rekkefølge fordi jeg ikke klarer å bestemme meg. Endret 6. oktober 2004 av Parachute
Purify Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium Metallica - Ride The Lightning Tool - Ænema A Perfect Circle - Mer De Noms Bobby Conn - The Golden Age
FrenChie Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 (endret) In Flames- Lunar Strain Opeth- Deliverance Metallica- Kille em all Pink Floyd-The Division Bell Blood Red Throne-Monument Of Death Endret 7. oktober 2004 av FrenChie
Ganske Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Disse er ikke i kronologisk rekkefølge fordi jeg ikke klarer å bestemme meg. Hmm, du kan få bestemma mykje rart, men kronologien er ikkje opp til deg, altså Eg kjenner meg ikkje kvalifisert til å seia noko om dei platene eg ikkje eig sjølv, så eg nemner berre mi fem-på-topp-liste: The Beatles - Abbey Road Genesis - Selling England By The Pound Queen - Queen II Dadafon - Visitor Gåte - Jygri (Og dette var i kronologisk rekkjefølgje, i tilfelle nokon lurte...)
Mushaboom Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Det finnes allerede en slik post som dette folkens
Supernaut_ Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 In Flames- Lunar Strain Opeth- Deliverance Metallica- Kille em all Pink Floyd-The Division Bell Blood Red Throne-Monument Of Death Syntes Affiliated With the Suffering er litt mere sammenhengene og bedre en Monument of death jeg då, vet ikke vilket som er top 5 album noen sinne, men jeg syntes klart Ride the lightning fortjener en plass.
JR Ewing Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Tool - Ænema. Genial plate. Har vært en favoritt fra dag èn. Dia Psalma - Gryningstid. Rett og slett den beste punk skiva ever. (imo, såklart) Turbonegro - Apocalypse Dudes. Regner med at de fleste har fått med seg denne. Plata er så utrolig bra, og inneholder ingen spor jeg hopper over. Bare gode sanger. KoRn - KoRn. Denne fikk åpnet øynene mine for KoRn. Syns også at den er deres beste. Slagere som "Blind", "Faget", og "Clown". Nirvana - In Utero. Mange syns Nevermind er Nirvanas beste, men jeg syns denne holder et høyere nivå. Og det er sikkert noen jeg glemmer/overser her.
Captain_Poon Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Pearl Jam - Ten Tool - Ænema Gluecifer - Tender Is the Savage Jeff Buckley - Grace U2 - The Joshua Tree
Jan Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Pink Floyd - Meddle The Beatles - Abbey Road Pink Floyd - Wish you were here Tool - Ænima (lateralus hakk i hæl) Pink Floyd - The Wall (Vel, igrunn verdens mest komplette plate men ikke heilt på topp for meg.) Kan vel og nevne Debut platen til The Doors. Bedre debutplate skal man lete lenge etter.
H4ngm4N Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Pink Floyd - The Division Bell Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia Dimmu Borgir - Death Cult Armageddon Emperor - Anthems To The Welkin At Dusk Ram-Zet - Escape Edit: Byttet ut NIRVANA med Ram-Zet - Escape, åssen kunne jeg glemme den??? Endret 10. oktober 2004 av H4ngm4N
TLZ Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Pink Floyd - The Dark Side of the Moon Tool - Ænima Slipknot - Vol.3 The Subliminal Verses System of a Down - Steal This Album! The Mars Volta - De-Loused In The Comatorium
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Hei Hva synes dere er de 5 beste albumene gjennom tidene... Coldplay med Parachutes er et veldig bra album, men et av tidenes beste? Ikke i følge meg. Det finnes mange album som er bedre. Og Thomas Dybdahl kommer ikke på min liste. Synes han bør lære seg engelsk først. U2 med Achtung Baby er et av de beste albumene på min liste. All That You Can`t Leave Behind er et tragisk album med noen få bra låter. Nick Cave & The Bad Seeds med Murder Ballads og The Boatmans Call er to fantastiske album med kun bra låter. The Clash med London Calling er et tidløst album. The Beatles med Revolver er et annet. En eller annen dude med Vivaldi`s De Fire Årstider. Sorry, Mac. Det er ikke ment som personlig kritikk. Smaken er som alle vet forskjellig. Har bare skriblet ned noen av mine favorittalbum.
StianHe Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Her er mine forslag, ikke kronologisk det vil jeg si er ganske vanskelig... Men skulle jeg velge tror jeg In Flames albumet er best In Flames - Lunar Strain In Flames - Reroute To Remain Cradle Of Filth - Midian Satyricon - Ten Horns Ten Diadems System of a down - Toxicity Metalfrelst jeg? Næh...
Ganske Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Her er mine forslag, ikke kronologisk det vil jeg si er ganske vanskelig... Vanskeleg, seier du? Forklar... Det tok meg tre minutt å finna ut at rekkjefølgja må vera slik: In Flames - Lunar Strain Cradle Of Filth - Midian System of a down - Toxicity In Flames - Reroute To Remain Satyricon - Ten Horns Ten Diadems Dei to siste er eg litt usikker på, ettersom begge kom i 2002. Men samleplater bør ikkje reknast med i slike kåringar uansett, så då ryk Satyricon ut.
PoleCat Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 The Prodigy - Music For The Jilted Generation Guns N'Roses - Lies Nirvana - Nevermind Da Boy Tommy - I Hate School Kaizers Orchestra - Evig Pint Variert smak jeg har i det minste.
StianHe Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Er ikke helt sikker selv på In Flames - Reroute To Remain Da jeg tenker bytter jeg ut Metallica - Black Album Men visst Satyricon Ryk ut, vil jeg nevne et nytt album fra satyricon nemlig Nemesis Divina Lista du satt opp, er ikke så dum den... In Flames - Lunar Strain Cradle Of Filth - Midian Metallica - Black Album System of a down - Toxicity Satyricon - Nemesis Divana Min endelige liste
Ganske Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Lista du satt opp, er ikke så dum den... Det er i så fall berre flaks, for eg har ikkje høyrt ei einaste av dei platene Innlegget mitt var berre meint som godlynt erting, sidan du var andremann i denne tråden som brukte ordet "kronologisk" utan å skjøna kva det betyr. Den kronologiske rekkjefølgja er nemleg den rekkjefølgja platene blei utgitt i, og det kan ingen bestemma sjølv Det tok tre minutt å finna årstal på alle platene på Rate Your Music. Denne gongen var eg kanskje altfor subtil. Det var ikkje vondt meint
TAAB Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Jethro Tull - Thick As A Brick Hedningarna - Trä Rush - A farewell to kings Talk Talk - The colour of spring Raga Rockers - Blaff Lista har jo forandret seg med årenes gang, og for 10-15 år siden ville det nok vært noen andre band med her. Lurer på hvordan den ser ut om 15 år
CurSe Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Marilyn Manson - The Golden Age Of Grotesque Turbonegro - Apocalypse Dudes Susperia - Unlimited Children Of Bobom - Follow The Reaper NOFX - Punk In Drublic
Whiteshit Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Rage against the Machine - Bullet in the head Radiohead - the bends In Flames - Whoracle Acdc - Back in Black den siste blir ei tøff nøtt... Berre for å ta noke ingen andre har: Motorpsycho - Demon box ... eller...det tar eg tilbake... Sett inn en hvilken som helst slags Pain of Salvation plate Endret 8. oktober 2004 av Whiteshit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå