Gå til innhold

Counterstrike problem fps relater, ikke grin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hadd 99.9 fps i counter strike, men ikke nå. Hadde 99,9 fps i både 1.5 og 1.6, nå er fpsen veldig ustabil og det er sjelden den drar seg over 50. Tenkte dette kanskje var fordi 1.6 krevde mer enn 1.6 og prøvde derfor å spille 1.5. Men samme problemet der. Noen som vet hvorfor? Ja har stilt fps_max 100, ja har skrudd av vertikal sync, hva mer kan gjøres? :cry:

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Skrevet

Well, mange foretrekker å ha vsync på pga smoothere spillopplevelse (mer flimring osv med vsync av). FPS med vsync på begrenses imidlertid til oppdateringsfrekvensen du kjører i windowze. Så om denne er 60hz blir 60 FPS max feks...Dette er ikke nødvendigvis noe problem for vanlige folk, feks kjører jeg 1280x1024 i windowze og 1024 i CS, skjermen min takler bare 85hz i 1280, og dermed blir CS-FPS'n min 85 konstant. Ikke noe stort problem slik jeg opplever det, men diverse über CS-nerder "må" sikkert ha 99,99 FPS presis for å være fornøyde. Er godt mulig det fins noen workarounds for dette med forskjellig oppløsning og hz, men jeg gidder rett og slett ikke mase med det, det funker fett for meg som det er0 ;)

Når det gjelder problemet ditt ville jeg prøvd en total reinstall av CS så vell som en skikkelig cleanup av gfx drivere før nyinstall. Ellers er oppdaterte chipset (hovedkort) og AGP-port drivere altid kjekt.

Skrevet
Hvis du kjører 85hz i windows og 100hz i cs så vil 100fps være maks... I alle fall så vidt jeg vet.

Herr Brun

Hvis du har Vsync on ja. Lurt å ha vsync on, det gikk litt mer "smooth" hos meg når jeg skrudde det på.

Skrevet
Har du et nok så nytt grafikkort er det lurt å ha vsync på, men ikke med et gammelt kort. :cool:

Jeg kjører vsync on på Radeon 9200, så stfu.

:hrm:

Men du skriver jo "lurt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...