Gå til innhold

Asus Geforce 4 TI4600 fra Komplett.no


guso

Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned Asus drivere 29.20 fra Tweakup.dk, da jeg prøvde å innstalere driverene fikk jeg en feil melding om at driverene ikke fant noe Asus kort..... Hmmm, kan være meg som gjorde noe feil, men det virket litt mistenksomt!

 

Fikk ca 12000 poeng i 3DMark, med kortet klokket 315@720. Drivere 27.50.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Skjønner ikke derre greier å overklokke dette kortet fra komplett i det hele tatt! Min er ikke stabil på 300/650 engang?? Hvorfor det må man tro?

Å når jeg først er igang så lurer jeg på hvorfor ikke jeg kan klokke litt på fsb i bios med mitt epox 8kha+ og apacer 2100 ram?? PÅ 135 fsb så vil den ikke boote engang??

Lenke til kommentar

Hei Komplett.no Salg!

 

Hvis det viser seg at dette kortet ikke er et Ti4600, hva har vi krav på da? Og hva er forskjellen ved dette nVidia-kortet og ASUS-kortet? Hvorfor er kortet så lavt klokket på default? Jeg har selv bestillt dette kortet å venter det i løpet av mandagen, håper dere får positive tilbake meldinger av meg :grin: er nysjerrig

 

_________________

Mvh.

Simen Bakke

________________________

Prosjekt: Modde TaiSol CGK760 Ribbe -> 80mm vifte ***woah***

 

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-05-17 00:36 ]

Lenke til kommentar

Hei. Er det noen som har fått ett ordentelig svar fra komplett, angående dette kortets spesifikasjoner? Jeg skrev mail om att core clock, memory clock og båndbredden ikke var lik orginale GeForce4 TI4600 spesifikasjoner. Da fikk jeg til svar att det ikke finnes to typer av dette kortet. Han sa det var noe feil med kortet mitt, siden det kjørte på andre hastigheter. Men det står da oppført med andre hastigheter på deres sider skrev jeg i svaret mit. Noe det ikke gjorde da mange av oss bestilte dette kortet.

Er det noen som har fått noe bedre savr?

Lenke til kommentar

Den 2002-05-17 00:35, hasuwest skrev:

Hei Komplett.no Salg!

 

Hvis det viser seg at dette kortet ikke er et Ti4600, hva har vi krav på da? Og hva er forskjellen ved dette nVidia-kortet og ASUS-kortet? Hvorfor er kortet så lavt klokket på default? Jeg har selv bestillt dette kortet å venter det i løpet av mandagen, håper dere får positive tilbake meldinger av meg :grin: er nysjerrig

 

_________________

Mvh.

Simen Bakke

________________________

 

Heisan,

 

Dette er nok i høyeste grad et Asus kort. For det første har vi kjøpt det av Asus, og det står 8460-600/SI/GREEN/P/A på kortet. Så det er også faktisk et 8460 kort, så det er sagt til de som måtte være i tvil.

Og som jeg har postet tidliger er det også en Original Nvidia TI4600 GPU som vi fant da vi demonterte kortet. Og de som vil ha bilde som dokumenterer dette kan få det som jeg skrev.

Så oppsumert er dette et Asus 8460 GeForce 4 TI4600 kort, og det var jo meningen. Derimot er det vel ikke så mye tvil om at dette kortet kommer opp med en default speed på 290/600 på clock/mem. Så det skiller seg litt ut. Som sagt venter vi på en forklaring på det fra Asus. (noen kalte det for et TI4500 kort og den var jo ganske morsom og illustrerende!)

I mellomtiden registrerer jeg ekstremt bra ytelse på dette kortet hos mange her, og det var jo betryggende.

 

Til dere som har dårlige resulater med diverse spill: Daglig får jeg høre om GeForce 4 kort som "ikke virker" som det skal og kunder som er litt misfornøyd med GeForce4 TI4400 og TI4600 kortene de nettopp har fått. Dette inkluderte meg selv og det Creative TI4600 kortet jeg kjøpte til min egen hjemmePC. Flere spill funket dårlig og min 3D mark var ikke på høyden. Men løsningen på det var jo å bytte ut 28.32 driverene. Jeg har lest om mange dårlige erfaringer med denne driveren, både her på forumet og på en del internasjonale sider. (bla. ville ikke Anarchy Online kjøre i det hele tatt hos meg) Og jeg lastet ned beta driver 29.20 (beta drivere er alltid på eget annsvar!:-), og siden det har alt funket smertefritt her hjemme hos meg privat, og jeg leser om masse gode resultater på nett også, så jeg forventer en ny referansedriver fra Nvidia snart.

Men vær så snill og ikke legg all skyld på alle feil i spill på dette kortet, for jeg regner med at det samme ville skjedd på de andre TI4600 kortene også. Prøv gjerne andre drivere, eller vent litt på neste driver ute på http://www.nvidia.com. Det finnes enormt mye erfaringer postet på de største forumene om versjon 28.32 driveren. 28.32 driverene er jo straks en måned gamle og det er jo lenge til å være Nvidia.

Kommer tilbake med endelig info fra Asus så snart jeg har den i hende.

 

Eilif Kiland - Komplett.no Salg

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Komplett.no Salg på 2002-05-19 23:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 16:38, Fnogeni skrev:

Hvorfor ser kortet prikk likt ut som visiontek sitt?



Ligner jo ikke i det heletatt på noen av Asus kortene!



Disse kortene ser ut som referansekortene som ble produsert for Nvidia. Det er endel grafikkort som holder seg til det designet. Mitt MSi-kort ser også nesten akkurat prikklikt ut.

Til alle dere som klarer 3DMark 200x på diverse hastigheter. Last ned Wolfman demoen fra Nvidia og se om dere klarer den. Grafikkortet mitt klarer 3DMark 2001SE i det uendelige på 315/720 (har ikke prøvd høyere på minnet). Men Wolfman demoen går i maks 5 sekunder før den kræsjer. Går jeg ned til 310/720 går den også i det uendelige.

Så 3DMark 200x er ikke bra til å teste maks stabilitet.

Jeg klarer forresten 10900 3DMarks på 310/715. Har et nForce hovedkort (ASUS A7N266-C), 2x256Mb PC2700 minne, Athlon XP @ 1580Mhz (158Mhz FSB),MSi Geforce 4 Ti4600.

 

Jeg fant ut en annen "interessant" ting her om dagen. Det Geforce 4 kortet jeg har er overklokket fra bunn av, det kjører som standard på 300/660 (Mot normalt 300/650).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...