Gå til innhold

Vil fjerne høst- og vinterferien


Anbefalte innlegg

Hørte på nyhetene som radio kanalen MP3 har. Fikk ikke med meg alt, men det var noen politikere som vil fjerne høst- og vinterferien slik at vi elever skal få lengre sommerferie :no: Jeg synes at sommerferien er mer enn lang nok og jeg vil heller ha en ukes ferien i blandt enn en lang en mellom vært skolen år. Da ser jeg bort fra helger og andre ferier som jule- og påskeferien. Hva mener dere om denne saken? Vil dere ha lengre sommerferie eller slike småferier som høst -og vinterferie og den ordinere sommerferien på ca. 2mnd?

 

Edit: Leif var på besøk i topic tittel.

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ukes-avbrekkene er gode "avslappings"-tider, som er nødvendige.

Jepp.

 

Det kommer ikke på tale at noen fjerner høst- og vinterferien. Vi trenger nok ikke være så urolige heller, det er alltid "noen politikere" som vil mye rart. Det blir jo ikke gjennomført av den grunn.

Lenke til kommentar
Jeg synes at sommerferien er mer enn lang nok og jeg vil heller ha en ukes ferien i blandt enn en lang en mellom vært skolen år. Da ser jeg bort fra helger og andre ferier som jule- og påskeferien. Hva mener dere om denne saken? Vil dere ha lengre sommerferie eller slike småferier som høst -og vinterferie og den ordinere sommerferien på ca. 2mnd?

Sier meg evig enig med deg. Her på Høgskolen har vi hverken høst- eller vinterferie og selv om jeg begynner å venne meg til det nå (på tredje året) så er det noe jeg savner. La ihvertfall barne- og ungdomsskolen få beholde feriene sine!

Endret av farke
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

I USA hadde vi mye lengre hostferie, og jeg syns det var litt dumt fordi da var det sa tungt a komme i gang igjen til hosten. Jeg liker og ha litt fler ferier gjennom aret, som noen sa, det er fint a kunne slappe av en gang i blant. Ikke bare det, men ferier innimellom gjor at hvis man har slitt litt med et fag eller noe, sa kan man bruke litt av ferien for a fa seg oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...