Gå til innhold

"6800LE eller 9800PRO?" -Nytt kort til rundt 2k

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Altså, det jeg har i pc'n er:

NorthQ silent PSU 12-17dB

2x PAPST 19dB vifter

En AMD64 3000+ BOXED vifte som jeg egentlig knapt hører.

Hvor mye høyere støynivå blir det med et 6800 kort?

EDIT:

Hvorfor ikke bare se litt på denne da??

Dyrt... Skulle egentlig ha noe til max 2000, klunne strekke meg til 2200 hvis det var mye bedre, men egentlig ikke stort mer. Men hvis et til 2500kr er både uten kjempemasse støy, og mye bedre enn et til 1800-2200kr så tar jeg jo det, men hvis det er veldig mye støy så går jeg heller for 9800 ultimate kortet...

Blir uansett en merkbar forskjell fra 9200PCi til 9800PRO ultimate AGP vil jeg nå tro.... :p Men jeg vet ikke jeg, fy, hvorfor ha så sinnsykt mye å velge i? PRODUSER FÆRRE SKJEMKORT! :roll:

Endret av -Teddy-
Skrevet
hvilket kort er best i forhold til YTELSE/PRIS og koster under 2500???

Og, sjå no her: Kjøp et Gainward 6800 LE fra www.pcutstyr.no eller Komplett. Det koster under 2k hos pcutstyr, rett over 2k hos Komplett. Er du ikke fornøyd, bruker du angrefristen og kommer tilbake til denne tråden og sier: LE var ikke særlig gøy.

Til 6800-kortene kan du kjøpe inn en NV5 Silencer til 200 spenn for å få et mer behagelig lydnivå fra kjøleren. Er du skikkelig heldig, kan du låse opp kortet til Ultra-konfigurasjon (16x1, 6vp) og klokke det opp noe så inni helsike.

Skrevet

Teddy sa: "Men ultimate edition kortet som vi begge har linket til, er det egentlig det samme som 9800PRO bare at det er lydløst?"

Jupp, burde ihvertfall være det, hvis de ikke "jukser" med benevnelsene.

Ps: det ene gf6800 nu kortet fra mpx som det ble linket til overklokker veldig bra ser det ut til og yter da ca 2x så høyt som 9800 pro kortet.

Skrevet

Og i den testen har de IKKE låst opp kortet!

OT: Denne tråden er helt føkka hos meg. Jeg skrev det 'sjå no her'-svaret til Teddy, men hos meg står det at ahpadt skrev det. Trykker jeg 'Quote' på det svaret, får jeg sitert et helt annet innlegg. WTF.

Skrevet
9800 Pro kortet er vel det beste valget. Det sniker seg forbi 6800LE kortet i de fleste benchmarker jeg har sett.

Hvis du har mer penger å bruke, er vel 6800NU kortet å foretrekker over de andre to.

Og, sjå no her: Kjøp et Gainward 6800 LE fra www.pcutstyr.no eller Komplett. Det koster under 2k hos pcutstyr, rett over 2k hos Komplett. Er du ikke fornøyd, bruker du angrefristen og kommer tilbake til denne tråden og sier: LE var ikke særlig gøy.

Altså, LE uklokket er _litt_ dårligere enn 9800 PRO, og jeg begynner ikke å klokke et kort hvis jeg mulig skal levere det inn igjen.

Fikk kortet idag, blei litt paff da maskin start opp,

vifta bråk alt for mye, heldivis roan seg ned når windows var oppe.

Litt dårlig bundle, drivercd,windvd+creator,dvi adapter og tvkabel.

Synes kortet var tungt, ser ut som en bra kobberkjøler, ca. 50 grader i windows. Vet ikke om NV5 kjøleren er bedre.

Altså skal jeg ha Clud3d 6800 bør jeg kjøpe en slik silencer hvis jeg ikke liker bråk.

Har det litt travelt, rakk ikke lese igjennom hva jeg skrev, så beklager alt som står over. :roll:

Skrevet

Fårstår ikke hvordan noen kan fåreslå ati 9800 pro forann 6800 LE/NU ?selv 6600 kortene er jo bedre enn 9800 pro..

mest får pengene dine(2200.-)blir uten tvil nvidia 6800 LE.

Skrevet
Fårstår ikke hvordan noen kan fåreslå ati 9800 pro forann 6800 LE/NU ?selv 6600 kortene er jo bedre enn 9800 pro..

mest får pengene dine(2200.-)blir uten tvil nvidia 6800 LE.

Så du sier det ja... :hmm::hmm::hmm:

Ille vanskelig dette skal være da!

Så da kan jeg bare glemme 9800PRO, er alle enige om det? Så kjøper jeg mulig 6800LE og en silencer eller noe som jeg monterer i PCi porten ved siden av AGP porten? Men jeg må ha et klart svar på dette: Hvor mye bråker 6800LE og Club3D 6800 MED en slik silencer? Eller skal jeg rett og slett bare gå for Club3D 6800 og montere en silencer så er alt bare bra? Da står det mellom:

-6800LE med silencer til ca 2000kr +200kr

-Club3D 6800 med silencer til ca 2500kr +200kr

Hvor mye bråker disse to med silencer / uten silencer? *hjelp meg litt til da folkens*

Skrevet

Hvordan man oppfatter støy er veldig individuelt, så det er umulig for oss å si noe om hva du vil synes om lyden de lager. Nå har jeg en NV5 rett foran meg, så med litt hell kan jeg komme tilbake til deg senere med LE-kjøler vs NV5-kjøler. NV5 monterer du på kortet, ikke i en nærliggende PCI-slot.

Du vinker altså adjøss til garantien om du monterer en.

Den mastodonten på Club3D-kortet ser bråkete ut. ;)

Skrevet
Hvordan man oppfatter støy er veldig individuelt, så det er umulig for oss å si noe om hva du vil synes om lyden de lager. Nå har jeg en NV5 rett foran meg, så med litt hell kan jeg komme tilbake til deg senere med LE-kjøler vs NV5-kjøler. NV5 monterer du på kortet, ikke i en nærliggende PCI-slot.

Du vinker altså adjøss til garantien om du monterer en.

Den mastodonten på Club3D-kortet ser bråkete ut. ;)

LE kjøler, er det den som sitter på 6800LE når jeg kjøper det eller er det extra kjøler som bare kan monteres på 6800LE? NV5, montere rett på kortet? Høres ikke ut som noe for meg... Når jeg spurte hvor mye de bråkte mente jeg i dB... Btw, hva er NV5? :roll: Kan ikke de greiene her jeg, men ikke gi opp da er dere snille :p

Skrevet
Kortet til høyre er Gainward 6800 LE. Når jeg skriver LE-kjøleren, så er det den jeg mener.

NV5 er en kjøler du monterer på kortet istedenfor den kjøleren som står på. Her kan du lese mer om den:

http://www.3dxtreme.net/index.php?id=nvsilencer52

dB-tallet sier egentlig fint lite. Det står ikke oppgitt tall i manualen min iallefall, hverken for Gainward-kortet eller NV5. Du får prøve Google.

Det var akkurat slik jeg håpte på at det ikke var ja.... Liker ikke å montere sliktno selv, spesielt ikke når garantien ryker da... :hm: Se litt på google jeg, men begynner å falle over på 9800PRO kortet med kjøleribbe igjen... PC'n min bråker omtrent som lav hvisking nå, noe å sammenligne de to andre kortene med?

For å gjøre det enklest mulig kjøper jeg et Radeon 9250 kort med 256MB minne, det er jo dobbelt så bra som Geforce 6800 med bare 128MB minne.

:roll:

Skrevet
For å gjøre det enklest mulig kjøper jeg et Radeon 9250 kort med 256MB minne, det er jo dobbelt så bra som Geforce 6800 med bare 128MB minne.

Du skulle bruke kortet til spilling....eller?

Skrevet

Du skulle bruke kortet til spilling....eller?

Bare tulla da.... :p SÅ dum er jeg ikke ;)

Skrevet

Hmm, joda, men er det noen som kan fortelle meg støynivået på Gainward 6800LE? Bråker det mer eller mindre enn en PAPST19dB vifte, eller en AMD64 3000+ BOXED vifte?

Skrevet

Definitivt mer enn 19dB-vifta. Boxed kjølere pleier å være rimelig stygge da, P4-kjøleren farsan fikk til hans boks var grusom. AMD-boxed har jeg 0 erfaring med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...