Gå til innhold

Omtale av Myst IV: Revelation (PC)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234
Bah...fin hjernetrim. Uovervinnelige for din hjerne, kanskje

 

Skal ikke si hvem som er mest "suxx0r

 

Du bør passe språkbruken din.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er slik at all animasjon i dette spillet er rendret film sant? Man trenger ikke noe rått skjermkort for å se det i beste kvalitet? Eller bruker det en 3d engine?

Som alle de andre Myst-spillene er det rendret film. Ta Myst 3: Exile for eksempel - grafikken er rett og slett helt rå, men det er fordi at alt er "bilder" og rendret film. Systemkravene (til Myst 3) er bare 233MHz, 64MB Ram, 640x480 display med 16-bit og DirectX7.

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Systemkravene er såpass lave som Pentium III/AMD Athlon 700Mhz, 32 MB DirectX 9-skjermkort og 128 MB RAM (256 for XP), men min erfaring tilsier at hvis du har tenkt å oppleve spillet på sitt beste (med alle effekter skrudd på), bør du nok ha en prosessor på opp mot 2 GHz. Enkelte scener inneholder utrolig mye liv, og hakker selv på middelsnivå-PCer.

 

Videre må man være klar over at spillet har alt fokus på to elementer: utforsking og gåteløsning. Dette er veldig langt unna et RPG, selv om du får mulighet til å at valg i løpet av historien.

Lenke til kommentar

Dere som ikke har prøvd noen av Myst-spillene bør kanskje prøve de før dere kjøper (er det demoer ute av Myst, Riven eller Myst 3?). Mange blir utrolig frustrerte av gameplayet i disse spillene. Det er ingen "action" og du treffer nesten aldri mennesker.

 

I de første spillene hadde man ikke mulighet til å ta bilder eller føre notater, så der var notatblokk et must. Bra de endelig har fått med noe slikt i spillet nå.

 

Er det like vanskelig med lyder i Myst IV også? Synes å huske at det var endel gåter som involverte lyder i de forrige spillene. Utrolig vanskelig å notere lyder :)

 

Ja, og skal dere spille Myst-spill bør dere ha god tid til rådighet. Kommer ikke gjennom disse på 7-8 timer (i allefall ikke jeg).

Lenke til kommentar

woh, det spillet her har jeg faktisk enormt lyst på, ja! har alle de tre første spilleme, men har bare klart å runde myst... Riven står jeg bom fast på, og myst3 ble jeg lei... kanskje jeg skulle prøve på nytt....? må vel få meg pc først.

 

De er jo fantastisk gode! *mimre* :love:

 

uansett: kjempebra artikkel, flott å lese noe som er litt utenom det vanlige iblant! likte måten du skrev det som en hypnose-session... Har du hørt skiva "Scenes from a memory" med dream theater i det siste kanskje?? Virker nesten som om du har lånt litt inspirasjon ;)

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg simpelthen elsker Myst serien. Har originale Myst©, Riven: Sequel to Myst, Myst 3: Exile og URU: Ages Beyond Myst, og nå må jeg bare løpe og kjøpe Myst IV: Revelation.

 

BTW: Myst 3: Exile var uten tvil det desidert dårligste Myst-spillet noensinne....

 

 

Glemte å si at jeg også har RealMyst, den oppussa versjonen av originalen, hvor man ikke beveger seg i lysbilder, men helt fritt... Dét er pent....

Endret av Fidel_Castro
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De screens'ene der gjør meg varm, og jeg tenker på de gyldne dager, da jeg spilte spill som RAMA, Lighthouse, Blade Runner, Under A Killing Moon og alle de andre "klikk&hva-det-nå-het" spillene :love::love::love:

 

tror jeg drar på butikken på Mandag og kjøper Myst 4 ( :) )...for resten av pengene som jeg ikke har...( :( )

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...