Gå til innhold

Leveringstid fra Dell


Anbefalte innlegg

Heisann. Skal kjøpe en Dell Inspiron 9100 med følgende oppsett :

[quote]Standard komponenter: 
Intel® Pentium® 4 teknologi med HyperThreading
Inneholder Microsoft® Windows® XP Operativsystem
15.4" Widescreen LCD skjerm med UltraSharp™ teknologi
Intel® 865PE brikkesett med Dual Channel minne-support
800 MHz Prosessor Front Side Bus
Internt 56K V.92 modem
Integrert 10/100 Ethernet LAN
1 Type I eller Type II PC Card spor
I/O: VGA, DVI-I, S-video out, 4x USB 2.0, IEEE 1394 Firewire, IrDa v.1.1, RJ-11, RJ-45
Modulært optisk drev: DVD-ROM, CD-RW/DVD Combo eller DVD+RW
Integrert DualPoint - TouchPad & PointStick
Innebygde kvalitetshøyttalere med subwoofer
'Smart' Lithium-ion batteri 96Whr (12 celler) med ExpressCharge™ teknologi
Operativsystem: 
Microsoft® Windows® XP Home
Oktobertilbud: 
Jeg kjøper nå og sparer 1240,-
Onlinetilbud: 
Ja takk - fri frakt
Service: 
1 års henteservice. Standard på denne modellen (-NOK - 3 088 kr)
Prosessor: 
Intel® Pentium® 4 prosessor med HT teknologi (3.00 GHz, 1 MB L2 Cache, 800 MHz FSB)
Skjerm: 
15.4" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200) - Anbefalt av Dell (+ NOK 744 kr)
Minne: 
512MB 400MHz DDR RAM (2x256) (+ NOK 682 kr)
Grafikkort: 
Nyhet: ATI® Mobility™ RADEON™ 9800 256MB, 8x AGP
Harddisk: 
60GB IDE (5.400 RPM) (+ NOK 124 kr)
Optisk enhet: 
8x DVD / 24x CD-RW COMBO, modulær, med decoder-programvara
Modem og nettverkskort: 
Internal combo 56k modem / 10/100 nettverkskort
Farge: 
Graphite Swirl (+ NOK 372 kr)
Programvare: 
Microsoft® Works 7.0
Språk på operativsystem og programvare: 
Engelsk[/quote]

Denne kommer på 16542,- NOK og det er en fantastisk pris på ett slikt monster. Riktignok er maskinen stor, men spiller lite rolle for min del.

Deg jeg lurer på er : Hvor lang leveringstid er det fra Dell ? Har nettopp kjøpt en Apple Powerbook G4 15" og det var FORFERDELIG lang leveringstid.

Mvh. :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

antar det er en skrivebordserstatter, jeg synes spesifkasjonene er gode helt til det kommer til støynivå. Tror denne mskinen klarer å utkonkurere de fleste propellmotorer til fly. Når du kjører spill har den vel høyere støynivå enn jetmotorer også.

 

Du kjøp mobile prosessorer hvis ikke bråker det som fy, se også på centrino maskiner som også er veldig stillegående

Lenke til kommentar
antar det er en skrivebordserstatter, jeg synes spesifkasjonene er gode helt til det kommer til støynivå. Tror denne mskinen klarer å utkonkurere de fleste propellmotorer til fly. Når du kjører spill har den vel høyere støynivå enn jetmotorer også.

 

Du kjøp mobile prosessorer hvis ikke bråker det som fy, se også på centrino maskiner som også er veldig stillegående

Bråker den virkelig så mye ? Det finnes vel få alternativer til en like bra maskin (9800 256mb).

Vurderte Fujitsu Siemens med A64 3400+, men den maskinen har bare Radeon 9700, som forøvrig er en RV360 kjerne, ok ikke en R300.

Lenke til kommentar

hold deg unna desktop maskinene. Du blir ikke populær på forelesninger etc. Du kan sikkert gå til elkjøp eller dell og få høre en. Jeg likte det ikke, men kanskje du har en annen mening.

 

Centrino maskinene med 2ghz skal vel yte rundt den prosessoren du nevnte og ha en mye bedre batteritid så da er det vel bare å finne en slik hvis du vil ha det stille. Når du skal ha ett slikt skjermkort gjør det også sitt. Titt i forumet på det andre skal ha så ser du på div anbefalte produsenter fra forumbrukerene.

 

barbara.no har gjort flere tester du kan se på

Lenke til kommentar
hold deg unna desktop maskinene. Du blir ikke populær på forelesninger etc. Du kan sikkert gå til elkjøp eller dell og få høre en. Jeg likte det ikke, men kanskje du har en annen mening.

 

Centrino maskinene med 2ghz skal vel yte rundt den prosessoren du nevnte og ha en mye bedre batteritid så da er det vel bare å finne en slik hvis du vil ha det stille. Når du skal ha ett slikt skjermkort gjør det også sitt. Titt i forumet på det andre skal ha så ser du på div anbefalte produsenter fra forumbrukerene.

 

barbara.no har gjort flere tester du kan se på

Nå er det vel ikke sikkert at han skal bruke den på skolen? Jeg kan hvertfall ikke se at han nevner skole.

Lenke til kommentar
Hvem i granskogen har nevnt elkjøp ? :ermm:

Admin'c nevnte elkjøp. Grunnen til at jeg sa det, er at jeg ble skremt av den inkompetansen jeg så på elkjøp da jeg var på jakt etter en bærbar PC. Selgeren brukte 5 minutter på å finne ut klokkehastigheten på den PC'en jeg så på. Glad jeg endte opp med en Dell Latitude D600...

Lenke til kommentar

Maskinen er ikke beregnet til å brukes på skolen, jeg går på Noroff Instituttet og vi har Dell maskiner med Dual Xeon 3GHZ og 1GB ram + ATI FireGL V9100 PCI-Express 16X så trenger ikke den der.

 

Den er ment som en desktoperstatter og skal brukes til spilling, Alias Maya 6, 3D Studio Max 6, Combustion 3 + Adobe Suite (Photoshop, AfterFX++)

 

Har nettopp kjøpt en Powerbook G4 15" for to dager siden, men den skal jeg bruke angrefristen på, funnet ut at jeg vil ha en desktoperstatter som jeg kan ta med meg på LAN og slikt uten stress.

 

Hvor mange desibel er det oppgitt på Inspiron 9100 ?

Lenke til kommentar
Hvem i granskogen har nevnt elkjøp ?  :ermm:

Admin'c nevnte elkjøp. Grunnen til at jeg sa det, er at jeg ble skremt av den inkompetansen jeg så på elkjøp da jeg var på jakt etter en bærbar PC. Selgeren brukte 5 minutter på å finne ut klokkehastigheten på den PC'en jeg så på. Glad jeg endte opp med en Dell Latitude D600...

Ah, jeg har en automatisk funksjon innebygd i meg så fort noen anbefaler å kjøpe PC relaterte gjennstander på Ekjøp så er det ignore :)

 

Ser at folk pumper 7000 i 3Dmark03 og 3000 i 05 med denne maskinen. Er jo helt rått.

Lenke til kommentar

For å svare på ditt opprinnelige spørsmål; leveringstiden på Dell maskiner ligger på rundt 10 virkedager (ca. to uker), noen ganger litt mer noen ganger litt mindre.

 

Skal du bruke maskinen primært til spill syns jeg det høres ut som en bra pc. Den bråker vel ikke noe særlig mer enn en stasjonær pc med pentuim 4 prosessor, eneste forskjellen er at du får prosessoren nærmere deg. Men spiller du eller ser på film så legger du jo ikke så veldig merke til sånt, da man vanligvis har på lyden og er oppslukt av spillet.. :D

 

Pc'en har jo det råeste som er å få tak i av skjermkort til bærbare, så den bør passe utmerket til ditt bruk som erstatter for en vanlig stasjonær pc.

 

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar

Vurderer i tillegg å selge min stasjonære PC hvis jeg kjøper denne, da her jeg bor alene er det ikke så god plass og jeg trenger strengt talt ikke stasjonæren hvis jeg har denne.

 

Min stasjonære består av :

 

AMD Athlon 64 3200+ 2,2ghz @ 2706mhz

OCZ EB 512 PC3200 Platinum 2.5 - 3 - 3 - 7

MSI K8N Neo Platinum Socket 754

ASUS V9999 6800 Ultra (skal ikke selge det med PCen, en kompis vil kjøpe det :) )

WD Raptor 36,7 GB 10000rpm som OS disk

Maxtor 7200RPM 160GB som lagring +++

 

Ikke ment som en annonse selvsagt da jeg bare vurderer det, men hvor mye kan jeg få for min stasjonære ?

 

Finnes det ingen sammenligninger til Dell Insp 9100 ? :D

Lenke til kommentar

Deg jeg lurer på er : Hvor lang leveringstid er det fra Dell ? Har nettopp kjøpt en Apple Powerbook G4 15" og det var FORFERDELIG lang leveringstid.

 

Mvh. :)

Hei. Jeg kan svare på spørsmålet ditt.

 

Fra du ringer inn bestilling så tar det mellom 7-14 dager før du får den levert på døra. Vanligvis går det mellom 7-10 dager, men det hender at det blir litt forsinkelse fra fabrikk, og da går det opp mot 14 dager.

Lenke til kommentar
Synes det var litt lang leveringstid fra Dell, ville gjerne hatt maskinen så fort som denne uken her. Grunnen til det er at jeg har noe skolearbeid som skal gjøres.

 

Å vente på Powerbooken i 5 uker så bestemme seg å returnere den er akkurat ikke hyggelig.

Kan du ikke bruke pcen du har til du får den ny da?

Lenke til kommentar
Synes det var litt lang leveringstid fra Dell, ville gjerne hatt maskinen så fort som denne uken her. Grunnen til det er at jeg har noe skolearbeid som skal gjøres.

 

Å vente på Powerbooken i 5 uker så bestemme seg å returnere den er akkurat ikke hyggelig.

Kan du ikke bruke pcen du har til du får den ny da?

Powerbooken som skal returneres med angrefrist i morgene eller den stasjonære uten skjermkort som kompisen låner ?

 

Hehe :)

Lenke til kommentar

Dell lager maskiner på bestilling, i Irland, de har ikke noe lager av maskiner. Så det tar noen dager å sette den sammen, teste den og frakte den til Norge. Du får den ikke på uken, om du så lover dem gull og grønne skoger. (Jeg har prøvet.)

 

Merk at nye komponenter (som 9800 kortet) kan bety leveringsvansker, da de ofte ikke har mange nok av dem til alle som vil ha. Jeg ville ringt og spurt først om det er leveranseproblemer med noen av dem.

 

Jeg har hatt Inspiron før, men har ikke sett de nye. Ser lovende ut. Men jeg kan godt tenke meg at de støyer en del. Ikke bare fordi du har den nærmere enn en desktop PC, men fordi kabinettet er så lite og trangt. Blir fort varmt da, så vifta går sikkert ofte. Det er det jeg liker med Centrino maskiner (har en Acer 803 nå) i tillegg til batterilevetiden: Min står på døgnet rundt men vifta går nesten aldri.

 

Et annet moment å tenke over: 1920 oppløsning på 15,4 tommer skjerm betyr bittesmå pixler. Du er nede i 0,172 mm mot ca. 0,25 på Mac'en. Jeg ville fått problemer tror jeg. Du bør se på en slik skjerm før du bestemmer deg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...