Gå til innhold

vannkjøling av 6800gt


Anbefalte innlegg

Jeg tok av viftene, satte på vannblokk. Men kortet vil ikke starte opp, og piper dersom jeg ikke har satt i strømkontakt til kortet.

 

Trenger kortet denne strømtilførselen uansett, eller var det bare til viftene?

 

Hvordan får jeg i såfall skrudd av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

shit jeg skal også til og montere vannkjøling av 6800gt snart og dette lover ikke godt.

Hva slags vannblokk har du Puno?

 

Strømtilførselen må være koblet til, den er ikke bare til viften, både gpu og hele resten av kortet trenger jo strøm.

 

edit:

Kanskje grafikkortet registrerer at viften ikke er koblet til og at det derfor ikke vil starte?

Endret av -kristoffer-
Lenke til kommentar
Kanskje grafikkortet registrerer at viften ikke er koblet til og at det derfor ikke vil starte?

 

Jaja, tenkte det samme jeg. Satt på orginalkjølinga, men nå er det helt dødt.

 

Kortet vil pipe uansett hvis ikke strømkontakten står i

Endret av dreden
Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen som helst problemer med å vannkjøle kortet mitt. Jeg kjøpte vannblokka på microplex. Eneste var at kortet pep når jeg ikke hadde i strøm. Er nok bare warning ja..

 

Microplex er konge service-innstilt btw. Fikk ødelagt en blokk ved sprukket plexi-glass. Derfor bestillte jeg ny blokk. Etter at bestillinga var effektuert spurte jeg om det var mulig å bare få plexiglasset. Da fikk jeg mail: "send tilbake blokka som du har bestillt og du får pengene tilbake. Plexiglasset skal vi sende deg gratis"

 

Hva sier dere? :)

Lenke til kommentar

Poenget var at kortet ikke ville starte uten strømkabel i. Jeg trudde kanskje at strømkabelen først og fremst var til viftene og ville heller bruke den strømkabelen til noe annet. Har vel funnet ut at den strømkabelen må kobles i kortet for at det skal fungere. Syns bare det var mange tilkoblinger med tre strømkabler til hk og 1 egen til skjermkort.

 

Det har vel egentlig vært iorden hele tiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...